Jump to content

- - - - -

Website op het internet plaatsen.

• Please log in to reply
Er zijn 7 reacties in dit onderwerp

#1 Luc001

Luc001

Senior Developer

• Leden
  • PipPipPip
  • 220 Berichten
    Last Visit 26 Feb 2012 17:05
  • LocatieVilvoorde

Geplaatst op 12 September 2007 - 20:43

Dag allemaal,

Ik zou een website willen maken om daarna op het internet te plaatsen met een eigen naam en dus niet een webblog via uw internetprovider.

Aangezien ik niets afweet van deze materie richt ik mij tot jullie, om meer informatie te verkrijgen.

Hier zijn mijn vragen:

Welke servers zijn er voorhanden en welke moet ik gebruiken voor een .com website?

Zijn er ook servers die gratis te gebruiken zijn?

Hoe moet ik mijn website op deze server plaatsen?

Kan ik alles gebruiken, muziek, foto's, video, enz.... op deze website.
Groetjes,

Luc

#2 ArComAr

ArComAr

VBIB Godfather

• Leden
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3695 Berichten
    Last Visit 07 Dec 2012 13:31

Geplaatst op 12 September 2007 - 20:48

.com is gewoon een domein. Dit domein kun je normaal linken naar elke pagina die je wilt. Of dit nu een blof, een website, ... is, dat maakt niet uit.

Gratis server voor php: apache, kan gedownload worden in het xamp packet waar dan ook nog een mySQL database en een mail server bij zit.
Voor ASP ga je een windows server nodig hebben, maar zoals het woord windows al doet denken moet je hiervoor betalen.

Op de website plaatsen kan je best doen via een ftp programma. In Macromedia Dreamweaver heb je ook een ftp functie die je kan gebruiken.

Je kan eventueel ook eens op niternet zoeken voor een gratis hosting. Deze zijn er, maar je moet wel rekening mee houden dat het kan zijn dat die hostings een beetje reclame plaatsen op je website.

Je kan alles gebruik wat je wilt. Ik heb nu niet zoveel ervaring met video, want ik denk dat je daar een of andere plug-in voor nodig hebt voor die bijvoorbeeld in een windows media player ofzo online af te spelen. Maar ik weet hier dus bijster weinig van van dit laatste, dus als iemand mij wil verbetere :wink:

#3 Thanatos

Thanatos

CVU Certified Vbib User

• Leden
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1799 Berichten
    Last Visit 06 Jun 2013 14:39

Geplaatst op 12 September 2007 - 20:54

Dat is een heleboel vragen... :wink:
Eerst en vooral kan ik je al vertellen dat je in princiepe van gelijk welke server een .com-adres kan maken.
Deze wordt dan eigenlijk doorgestuurd naar je adres van je server.
Dan... Welke server moet jij precies hebben?
Daar antwoord ik dit op: wat wilt ge gaan doen met uw server? Veel foto's erop, weinig, ... M.a.w.: hoeveel space heb je precies nodig.
Ook verschillende compabiliteiten zijn belangrijk. Zal je met php, ASP, ..... werken?
Foto's, filmpjes, muziek zal altijd werken.
Als je echt veeeeeel muziek enzo op je sever gaat zetten, kijk je best uit naar betaalde servers.
Maar als het echt weinig is, en bovendien gebruik je geen ASP, php, ..... , kan je gerust naar een gratis host uitkijken en dus enkel je .com-domein betalen.
Ikzelf heb een host waarvan ik heeeeeel tevreden ben. www.pro7-hosting.com.

Zijn er bij deze nog vragen?

Groeten,
Thanatos

#4 Luc001

Luc001

Senior Developer

• Leden
  • PipPipPip
  • 220 Berichten
  • LocatieVilvoorde

Geplaatst op 13 September 2007 - 20:34

Inderdaad ik heb nog vragen:

Ik zou willen een volledige domeinnaam gebruiken.
Vb: www.Luc001.com
Kan ik die gewoon via een server, gevonden op het internet, aanvragen en gebruiken of is er meer nodig?

In de veronderstelling dat ik VB.Net of Dreamweaver gebruik hoe moet ik mijn website op het internet plaatsen?

Kan ik in het geval dat ik VB.Net of Dreamweaver gebruik de toestemming geven aan een derde om deze Website aan te passen zonder in het bezit te zijn van het programma?
Groetjes,

Luc

#5 ArComAr

ArComAr

VBIB Godfather

• Leden
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3695 Berichten
    Last Visit 07 Dec 2012 13:31

Geplaatst op 13 September 2007 - 20:40

je kan gebruik maken van een ftp programma. Wat je wel gaat moeten doen als je een derde wilt laten uploaden is het paswoord van je hosting account moeten geven aan hem

#6 Thanatos

Thanatos

CVU Certified Vbib User

• Leden
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1799 Berichten

Geplaatst op 13 September 2007 - 23:31

Wat je moet doen om www.luc001.com te bekomen is een domeinnaamorganisatie zoeken op internet.
Er zijn er tegenwoordig heel veel die dit voor een schappelijke prijs kunnen regelen.
Je zal moeten kiezen tussen een .com-domein met of zonder server erbij.
Stel dat je al een goedkope server naar wensen hebt gevonden is dat dus niet meer nodig, en kies je dus voor de optie met de 'redirect' (zonder server dus) zoals dat heet.

Het is inderdaad mogelijk dat iemand anders je site aanpast. Hiervoor moet die persoon uiteraard over de bronbestanden van je site beschikken en moet die dan de aangepaste brongegevens op jouw server kunnen zetten door -zoals ArComAr al zei- je gebruikersnaam en wachtwoord door te geven.

Als je met Firefox surft raad ik je aan FireFTP te gebruiken om jouw site up te loaden.
Het is een zeer gebruiksvriendelijke plugin en is direct gebruiksklaar. Ik gebruik het ook. ;)

Als er nog vragen zijn, aarzel dan niet om ze op het VBiB-team af te vuren!

Vriendelijke groet,
Thanatos

#7 Luc001

Luc001

Senior Developer

• Leden
  • PipPipPip
  • 220 Berichten
  • LocatieVilvoorde

Geplaatst op 14 September 2007 - 12:07

Weer enkele vragen:

Wat is het verschil van een domeinnaam met of zonder server?

Stel, ik zou willen dat de gebruiker zowel met Firefox, Internet Explorer of nog andere browsers deze website kan opvragen. Moet ik dan voor iedere browser een FTP gebruiken?
Groetjes,

Luc

#8 Thanatos

Thanatos

CVU Certified Vbib User

• Leden
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1799 Berichten

Geplaatst op 14 September 2007 - 13:08

Het verschil tussen een domeinnaam met of zonder server zit hem eigenlijk enkel in de prijs.
Je moet zowieso een server bemachtigen om je website op te laten draaien.
Stel dat je een gratis server hebt, maar toch een .com-domeinnaam wilt hebben, dan moet je dus een .com zonder server huren. Anders zou je dus 2 servers hebben.
Stel dat je nog geen server hebt, en de prijs blijkt niet zo hoog bij dat .com-domein, dan kan je gerust een .com-domein kopen met een server daarbij.

Het is overigens niet nodig om voor elke browser eens up te loaden. Eens je site is geupload, kan iedereen met gelijk welke browser er naar surfen.
Wat ik bedoelde met die firefox, is dat jij zelf (indien je dus met firefox gewoon bent te surfen) eens dat tooltje moet downloaden. Hiermee is het heel eenvoudig om je bestanden op je server te plaatsen.

Groeten

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 gasten, 0 anonieme gebruikers

Sign In

Untitled 1

Hosting provided by Combell
Met dank aan Jürgen voor de jarenlange inzet van visualbasic.be (anno dec 2000)
Met dank aan Mike en Ronneke voor de jarenlange inzet van vbib.be (anno dec 2010)
vbib.be - vbnet.be - vbdotnet.be - visualbasic.be