|
|
| Auteur |
Bericht |
SilentAlarm
|
|
Onderwerp: Firefox + variabele website openen!
Geplaatst: 30 mrt 2009 - 14:16
|
|
Rookie Developer
Status: Offline
|
|
Bon, het zit zo;
Mijn path word opgeslagen in een variabele, en die moet ik dan weer openen met firefox.
Firefox openen doe ik als volgt:
Visual Basic code: Shell ("C:\Program Files\Mozilla Firefox\Firefox.exe")
Moest ik een constant path hebben, deed ik het zo:
Visual Basic code: Shell ("C:\Program Files\Mozilla Firefox\Firefox.exe http://www.google.be")
Maar ik heb dus een variable path, vandaar de vraag; hoe fix ik dat ? |
|
|
| |
|
|
|
 |
Anti
|
|
Onderwerp: Re: Firefox + variabele website openen!
Geplaatst: 30 mrt 2009 - 14:22
|
|
Moderator

|
|
|
|
|
 |
ArComAr
|
|
Geplaatst: 30 mrt 2009 - 14:25
|
|
Moderator
|
|
| Beter is van gebruik te maken van "process.start" of "system.diagnostics.process.start" (zoals anti al gebruikt in zijn post). Het shell commando stamt nog uit de tijd van VB6. |
|
|
| |
|
|
|
 |
jovink
|
|
Geplaatst: 24 jul 2009 - 22:06
|
|
Rookie Developer
|
|
is het ook mogelijk om de browser te verbergen?
Kijk met deze code kan je de metadata aanpassen van shoutcast (internet radio)
Code: http://yourserver:port/admin.cgi?pass=yourpassword&mode=updinfo&song=Abba - Thank you for the Music even een voorbeeld http://shoutcast.omroep.nl:8104/ Die gegevens kan je dan wijzigen.
of is er een andere manier om die data te veranderen? |
|
|
| |
|
|
|
 |
Supervos
|
|
Geplaatst: 25 jul 2009 - 17:17
|
|
Moderator

|
|
Je kan op je eigen formulier een webbrowser slepen (staat ergens in je toolbox) en deze hidden zetten, anders zou je ook iets als volgt kunnen gebruiken:
Visual Basic code: dim wr As System.Net.HttpWebRequest = System.Net.WebRequest.Create("http://yourserver:port/admin.cgi?pass=yourpassword&mode=updinfo&song=Abba - Thank you for the Music") dim wres as System.Net.HttpWebResponse wres = wr.getResponse() wres.Close()
Als de site niet bestaat krijg je wel een exception, met try-catch kan je dit opvangen. |
_________________ Charles Darwin (1809-1882): Achterop kijkend denk ik dat het moeilijker was de problemen te zien dan ze op te lossen.
Anoniem: Moeilijk leesbaar schrijven is makkelijk, makkelijk leesbaar schrijven is moeilijk.
|
| |
|
|
|
 |
jovink
|
|
Geplaatst: 25 jul 2009 - 17:32
|
|
Rookie Developer
|
|
Hey Bedankt Supervos,
Nu kan ik weer even aan de slag! |
|
|
| |
|
|
|
 |
jovink
|
|
Geplaatst: 31 jul 2009 - 05:33
|
|
Rookie Developer
|
|
Helaas werkt het niet helemaal.
Ik krijg deze fout te zien Code: An unhandled exception of type 'System.Net.WebException' occurred in system.dll
Additional information: The underlying connection was closed: The remote name could not be resolved.
Is dat de fout melding die je bedoelde?
Als ik zelf de url uit voer krijg ik deze melding
Code: Deze webpagina is niet beschikbaar.
De webpagina op http://78.157.223.5:poort/admin.cgi?pass=paswoord&mode=updinfo&song=Jovink%20en%20de%20Voederbietels%20-%20Brommerskieken is mogelijk tijdelijk uitgeschakeld of permanent verplaatst naar een nieuw webadres.
En dan is de song info wel aan gepast. |
|
|
| |
|
|
|
 |
Supervos
|
|
Geplaatst: 31 jul 2009 - 08:30
|
|
Moderator

|
|
Quote: The remote name could not be resolved
betekend dat de naam van de website niet in een ip-adres kon worden omgezet.
Het internet werkt eigenlijk op ip-adressen (zoals je misschien al weet) maar omdat de mens niet alle ip-adressen kan onthouden is er een systeem ontwikkeld dat deze vertaling voor ons doet. Als jij in je browser de website www.vbib.be opvraagt zal je computer aan een andere computer (dns) vragen wat het ip-adres is van www.vbib.be. De dns-server zal dan antwoorden dat dit op "88.151.243.184" is. Nu weet je computer waar vbib kan worden gevonden en zal hij met de site van vbib kunnen communiceren.
Als de dns-server een website niet kent, zoals www.jovink.be zal je deze foutmelding krijgen.
Je kan ook fout krijgen als de server een fout heeft (errorcode 500) of de pagina niet vind (errorcode 404), zelfs als de pagina niet snel genoeg reageert (timeout). Standaard is dit na 3 minuten.
Al deze meldingen geven een webexception dat je in je try-catch moet opvangen. |
_________________ Charles Darwin (1809-1882): Achterop kijkend denk ik dat het moeilijker was de problemen te zien dan ze op te lossen.
Anoniem: Moeilijk leesbaar schrijven is makkelijk, makkelijk leesbaar schrijven is moeilijk.
|
| |
|
|
|
 |
jovink
|
|
Geplaatst: 31 jul 2009 - 21:01
|
|
Rookie Developer
|
|
Nou ik ben samen met iemand die heel goed kan programmeren bezig geweest maar wij komen er echt niet uit.
iedere keer die fout melding. Als ik die url gewoon in google chrome uit voer word de song info wel gewijzigd maar doe ik het via het visual basic dan doet ie het niet. Krijg code 404 bij deze regel wres = wr.getResponse() maar ik heb toch eigenlijk niks aan de respons??
Ik geef het op ;( |
|
|
| |
|
|
|
 |
Supervos
|
|
Geplaatst: 02 aug 2009 - 21:14
|
|
Moderator

|
|
een 404 betekent dat de pagina niet gevonden is.
Zeker dat je precies dezelfde url hebt ingegeven, en geen extra informatie moet ingeven (zoals een wachtwoord of iets dergelijk)
mocht je een code 500 ontvangen kan je kijken in de webexception.response. Hierin staat het foutantwoord van de server. (bij http500 wordt er eventueel nog een html-pagina van de server meegestuurd met uitleg over de ontstane fout) |
|
| |
|
|
|
 |
jovink
|
|
Geplaatst: 07 aug 2009 - 22:00
|
|
Rookie Developer
|
|
Ik heb het nu even anders gedaan.
Visual Basic code: Dim myprocess As New System.Diagnostics.Process jeroen = url + ":" + poort + "/admin.cgi?pass=" + ww + "&mode=updinfo&song= " & song myprocess.StartInfo.FileName = "wget.exe" myprocess.StartInfo.Arguments = "--user-agent=Mozilla --tries=1 -nd " & Chr(34) & jeroen & Chr(34) myprocess.StartInfo.WindowStyle = ProcessWindowStyle.Hidden myprocess.StartInfo.CreateNoWindow = True myprocess.Start()
Om het een en ander duidelijk te maken hier een link. |
|
|
| |
|
|
|
 |
Supervos
|
|
Geplaatst: 08 aug 2009 - 08:46
|
|
Moderator

|
|
Blijkbaar moet je hier ook een user-agent meegeven. Dit is een veld dat aangeeft met welke browser je werkt. De HttpWebRequest werkt standaard zonder user-agent en het kan zijn dat shoutcast een user-agent moet hebben dat herkend wordt.
Probeer eens het volgende:
Visual Basic code: dim wr As System.Net.HttpWebRequest = System.Net.WebRequest.Create("http://yourserver:port/admin.cgi?pass=yourpassword&mode=updinfo&song=Abba - Thank you for the Music") wr.UserAgent = "Mozilla" dim wres as System.Net.HttpWebResponse wres = wr.getResponse() wres.Close()
|
|
| |
|
|
|
 |
Anti
|
|
Geplaatst: 08 aug 2009 - 08:53
|
|
Moderator

|
|
| Ik wil even bevestigen dat shoutcast in de meeste gevallen inderdaad een user agent nodig heeft. Deze user agent kan gebruikt worden om verschillende versies van een stream naar verschillende soorten clients te sturen (indien deze beschikbaar zijn) zoals IE of Mozilla Gecko. |
_________________ Intellectuals solve problems; geniuses prevent them.
-- Albert Einstein
Blog: http://blog.anxma.com
Twitter: http://twitter.com/stevenhouben
|
| |
|
|
|
 |
jovink
|
|
Geplaatst: 08 aug 2009 - 09:42
|
|
Rookie Developer
|
|
Ja en het mooie is, er staat mozilla maar ik gebruik gewoon google chrome.
Dus daar zal die user agent dus wel voor zorgen.
Ik ben in iedergeval blij dat het werkt. |
|
|
| |
|
|
|
 |
|
|
|
|