VBiB/ACCB.net - Visual Basic in België | .net Ineta User Group  
Hoofdmenu

Advertenties

Het Computer Winkeltje HCW

Evenementen

Forum

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie
Vorige onderwerp Printervriendelijke versie Log in om je privé berichten te bekijken Volgende onderwerp
Auteur Bericht
kevindelftOffline
Onderwerp: SQL wegschrijven van een geldwaarde  BerichtGeplaatst: 11 mrt 2010 - 06:56
Senior Developer

Status: Offline
Beste mensen,

ik probeer door middel van SQL een €-waarde weg te schrijven naar een tabel, dit probeer ik te doen door middel van deze code:

TotaalBedrag = "UPDATE tblAangiften SET [Totaalbedrag omgerekend]={" & TotaalBedragEuro & "} WHERE [nummer aangifte]='" & aangiftenummer & "'"

waarin TOTAALBEDRAGEURO de variabele (double) is die de €-waarde bevat, deze kan dus ook centen (en dus decimalen) bevatten. Wanneer dit het geval is zie access de komma als scheiding van 2 waardes terwijl dit maar 1 waarde is. Hoe kan ik ervoor zorgen dat access de waarde als 1 gaat zien?

ik heb het al geprobeerd door een ' te plaatsen aan beide zijde van de variabelen maar dan wordt het getal afgerond op hele euro's.

Groetjes Kevin

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht  
Reageer met quote Naar boven
IngridOffline
Onderwerp: Re: SQL wegschrijven van een geldwaarde  BerichtGeplaatst: 11 mrt 2010 - 07:53
Moderator

Waar dienen die { en } voor? Lukt het wel als je het getal tussen ' zet? Of je kan natuurlijk de komma vervangen door een punt in het getal.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger  
kevindelftOffline
Onderwerp: Re: SQL wegschrijven van een geldwaarde  BerichtGeplaatst: 11 mrt 2010 - 08:37
Senior Developer

kevindelft schreef:
Beste mensen,

ik heb het al geprobeerd door een ' te plaatsen aan beide zijde van de variabelen maar dan wordt het getal afgerond op hele euro's.

Groetjes Kevin

en de {} dienen nergens voor was alleen om even hier in de post aan te geven dat het deze variabele betreft.

badboyqxyOffline
Onderwerp: Re: SQL wegschrijven van een geldwaarde  BerichtGeplaatst: 11 mrt 2010 - 08:43
Professional Developer

ik denk dat jij als inpt 2,15 doet en ik acces 215 staat
dit komt door je taal instellingen om dit optelossen moet je
variablenaam.toString()replace(",",".") gebruiken

dit zet namelijk de komma om naar een punt

kevindelftOffline
Onderwerp: Re: SQL wegschrijven van een geldwaarde  BerichtGeplaatst: 11 mrt 2010 - 08:46
Senior Developer

Sorry vergeten te vermelden, ik maak helaas gebruik van access97, hierin wordt de melding gegeven ONGELDIGE KWALIFICATIE wanneer ik dit ingeef:

TotaalBedragEuro.tostring().replace(",", ".")

badboyqxyOffline
Onderwerp: Re: SQL wegschrijven van een geldwaarde  BerichtGeplaatst: 11 mrt 2010 - 08:57
Professional Developer

ow misshien ook foutje van mij want dit is vb code:$

kevindelftOffline
Onderwerp: Re: SQL wegschrijven van een geldwaarde  BerichtGeplaatst: 11 mrt 2010 - 08:59
Senior Developer

in VB ken ik hem inderdaad wel maar ik denk nou dan zullen ze dat hebben meegenomen in VBA voor 2007...

iig thnx voor het meedenken

kevindelftOffline
Onderwerp: Re: SQL wegschrijven van een geldwaarde  BerichtGeplaatst: 11 mrt 2010 - 09:53
Senior Developer

bedankt voor jullie hulp, de oplossing was om de decimalen voor het veld in de database op 2 te zetten ipv automatisch. Anders werd er afgerond.

Thnx

Berichten van afgelopen:     
Ga naar:  
Tijden zijn in GMT + 1 uur
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie
Vorige onderwerp Printervriendelijke versie Log in om je privé berichten te bekijken Volgende onderwerp
PNphpBB2 © 2003-2007 

Postnuke - ADODB Database - PHP 4/5 - pnPhpBB2 - Hosting bij Openminds
Met dank aan Jürgen voor de jarenlange inzet van visualbasic.be (anno 21-12-2000)
vbib.be gestart op 1/03/06 (extra vanaf 1/09: vbnet.be en vbdotnet.be)
VBiB is gerelateerd met wintips.be

Nieuwsbrief RSS Feed: backend.php