VBiB/ACCB.net - Visual Basic in België | .net Ineta User Group  
Hoofdmenu

Advertenties

Het Computer Winkeltje HCW

Evenementen

Forum

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie
Vorige onderwerp Printervriendelijke versie Log in om je privé berichten te bekijken Volgende onderwerp
Auteur Bericht
walterhOffline
Onderwerp: tracknummer gebruiken  BerichtGeplaatst: 22 nov 2009 - 06:58
Junior Developer

Status: Offline
Hallo.

Een CD is ingedeeld in tracks, elk met een eigen nummer. Ook Windows MediaPlayer kent deze nummers.

Ik zou ze graag gebruiken in een programma, maar ik weel niet hoe dat kan. Ik "voel" dat het moet kunnen langs system.IO.fileinfo, maar verder kom ik niet. Dat werkt prima voor creatiedatum, enz... maar hoe ik aan dat nummer kom zie ik niet.

Groeten.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht  
Reageer met quote Naar boven
JarkOffline
Onderwerp: Re: tracknummer gebruiken  BerichtGeplaatst: 24 nov 2009 - 10:00
Senior Developer

Hallo walterh,

Met de "Name" property kun je achter de naam van de track op de cd komen, volgens mij zijn de namen als "Track 1", "Track 2" geformuleerd, als je de laatste paar tekens van deze string pakt heb je het nummer van het audio bestand.

Tegenwoordig zit er ook vaak CD-TEXT op een cd waarin nummer informatie zit. Windows Media Player haalt de ontbrekende informatie van een zgn. CDDB.

Mvg,

Jark

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage  
walterhOffline
Onderwerp: Re: tracknummer gebruiken  BerichtGeplaatst: 24 nov 2009 - 20:20
Junior Developer

Dag Jark.

Wellicht heb ik je op het verkeerde been gezet door een vergelijking te maken met CD's. Het gaat over het zelf toekennen en gebruiken van een nummer aan (toevallig) audio-bestanden op PC.

Aan bestanden kunnen tal van kenmerken toegekend worden die je al of niet kan zien in de verkenner, bvb creatiedatum, lengte, ... Eén daarvan is het tracknumber, in de nederlandse versie gewoon "nummer" genoemd.

Ik kan dit wel toekennen, maar kan het in een programma niet ophalen; wat - zoals gezegd - geen probleem is voor de andere bestandseigenschappen.

Kan dit opgelost worden en vooral: Hoe?

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht  
SupervosOffline
Onderwerp: Re: tracknummer gebruiken  BerichtGeplaatst: 29 nov 2009 - 23:23
Moderator

Dit is allemaal bewaard in de eigenschappen van een bestand. Voor audiobestanden is dit de ID3-tag

Probeer eens hierop te zoeken. Als je het niet vind wil ik wel een meer informatie opzoeken

Anoniem: Moeilijk leesbaar schrijven is makkelijk, makkelijk leesbaar schrijven is moeilijk.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage  
Berichten van afgelopen:     
Ga naar:  
Tijden zijn in GMT + 1 uur
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie
Vorige onderwerp Printervriendelijke versie Log in om je privé berichten te bekijken Volgende onderwerp
PNphpBB2 © 2003-2007 

Postnuke - ADODB Database - PHP 4/5 - pnPhpBB2 - Hosting bij Openminds
Met dank aan Jürgen voor de jarenlange inzet van visualbasic.be (anno 21-12-2000)
vbib.be gestart op 1/03/06 (extra vanaf 1/09: vbnet.be en vbdotnet.be)
VBiB is gerelateerd met wintips.be

Nieuwsbrief RSS Feed: backend.php