Springen naar inhoud

- - - - -

Dynamisch formulier maken

• Log in a.u.b. om te beantwoorden
Er zijn 7 reacties in dit onderwerp

#1 cedricR

cedricR

Starting Developer

• Leden
  • 4 berichten
    Laatst bezocht 26 apr 2011 09:09

Geplaatst op 22 april 2011 - 09:20

Beste mensen

Ik moet van mijn werkgever een dynamisch formulier maken om een aantal zaken to automatiseren. Omdat er in een bepaalde databank telkens dezelfde actie momenteel wordt ondernomen, had mijn baas hier graag een macro van gezien. Hij wilt dat een gebruiker een tabel uit de database kan selecteren, en vervolgens ook de gewenste query kan selecteren die getrokken moet worden uit de geselecteerde tabel. Deze informatie zal dan aan de hand van de geselecteerde query worden geëxporteerd naar een excel bestand, waar in de nodige datavakken de informatie zal worden weggeschreven. Mijn vraag is nu, weten jullie een manier hoe ik hier het beste aan kan beginnen. Ik dacht om een formulier te maken waar elke gebruiker eerst een tabel kan kiezen. En dan staan er een paar knoppen die verbonden zijn aan bepaalde macro's.

Is deze toepassing een beetje te realiseren? Hoe kan ik hier het best aan beginnen?

Alvast bedankt

Mvg

Cedric Raeymaeckers

#2 RedThread

RedThread

Beheerder VBIB

• Beheerder
  • 3600 berichten
    Laatst bezocht 06 feb 2020 16:38
  • LocatieTongeren,Belgium.
Inzender

Geplaatst op 22 april 2011 - 10:34

Ik zou een (opstart)form maken met buttons -elke button een andere database- en daarna idd een nieuwe form die gelinkt is aan een macro om gegevens te tonen/exporteren

PS : Welke versie van access gebruik je ?

#3 cedricR

cedricR

Starting Developer

• Leden
  • 4 berichten

Geplaatst op 22 april 2011 - 10:45

Ik gebruik Access 2007. En ik maak geen gebruik van verschillende databases. Het zijn gewoon verschillende tabellen in één database. In deze database worden soms nieuwe tabellen toegevoegd. Meestal is dit één maal per maand, met maandelijke resultaten. Deze resultaten moeten in een bepaald excel document komen. Dus ik wou eigenlijk de gebruiker de kans geven zijn tabel te selecteren die voorkomt in de database. En dan vervolgens kan hij kiezen welke query hij wilt toepassen op DIE geselecteerde tabel (deze query's zijn altijd dezelfde, het zijn bepaalde filteringen op basis van de verschillende soort informatie dat de gebruiker wil). De data die dan uit deze query's komt, moet dan automatisch geëxporteerd worden naar bepaalde vakken in een excel document.

Bedankt alvast voor de spoedige reactie

#4 Jark

Jark

Master Developer

• Leden
  • PipPipPipPipPip
  • 560 berichten
    Laatst bezocht 30 jul 2012 13:56

Geplaatst op 22 april 2011 - 13:44

Hallo,

Zijn die tabellen die toegevoegd worden steeds hetzelfde qua veldtypes/namen van veldtypes?

Mvg,

Jark

#5 cedricR

cedricR

Starting Developer

• Leden
  • 4 berichten

Geplaatst op 22 april 2011 - 13:48

De tabellen hebben altijd dezelfde structuur. Dit wil zeggen dat ze altijd dezelfde kolommen bevatten. Elke maand wordt een nieuwe tabel opgehaald en daar worden dan met behulp van een query de maandelijke resultaten uitgehaald.

#6 Jenny

Jenny

Master Developer

• Leden
  • PipPipPipPipPip
  • 558 berichten
    Laatst bezocht 02 apr 2017 22:13

Geplaatst op 24 april 2011 - 11:51

het is waarschijnlijk wel een goed idee, inplaats van 1 tabel per maand
1 tabel voor eeuwig te maken,met een datumveld

#7 cedricR

cedricR

Starting Developer

• Leden
  • 4 berichten

Geplaatst op 26 april 2011 - 09:06

Ja oké maar dus elke maand worden bepaalde gegevens van de server gehaald en deze worden tot hiertoe telkens manueel geimporteerd vanuit een excel lijst en dit komt dus tot hiertoe automatisch telkens in een nieuwe tabel. Maar oké hier kan één tabel van gemaakt worden. Maar dan nog weet ik niet hieraan te beginnen.

#8 Jark

Jark

Master Developer

• Leden
  • PipPipPipPipPip
  • 560 berichten
    Laatst bezocht 30 jul 2012 13:56

Geplaatst op 26 april 2011 - 09:54

Hallo,

Als je alles in één tabel hebt staan dan is het een kwestie van een maand + jaarselectie combobox te maken in een formulier.

Vervolgens maak je een query die op basis van die combobox waardes de benodige info op kan halen.

Vervolgens bind je de executie van die query aan een knop/wijziging van de combobox selectie.

Mvg,

Jark

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 lid(leden), 0 bezoeker(s), 0 anonieme gebruikers

Inloggen

Untitled 1

Met dank aan Jürgen voor de jarenlange inzet van visualbasic.be (anno dec 2000)
Met dank aan Mike en Ronneke voor de jarenlange inzet van vbib.be (anno dec 2010)
Met dank aan PascalBianca voor de jarenlange inzet van vbib.be (anno dec 2016)