Springen naar inhoud

- - - - -
Solved

k8055 verbinden met uw computer in apparaatbeheer

K8055 usb VB2008

• Log in a.u.b. om te beantwoorden
Er zijn 13 reacties in dit onderwerp

#1 stijnlaleman

stijnlaleman

Starting Developer

• Leden
  • 7 berichten
    Laatst bezocht 14 apr 2011 17:41

Geplaatst op 05 april 2011 - 21:10

hallo. ik zit in een lastig situatie ik  kan namelijk al

- programmeren met visual basic 2008
-heb de code voor met de k8055 te werken

MAAR ik kan mijn k8055 in mijn apparaatbeheer niet laten herkennen ( kan wel met het de testopstelling van velleman alles bedienen) maar kan niet in visual basic als ik de code's ingeef een actie uitvoeren.

ik heb namelijk al een beetje gezocht en weet dat ik K8055D.dll in men system32 zetten maar als ik dan naar mijn apparaatbeheer gaat zie ik 2 nieuwe dingen staan bij "human interface apparaat" namelijk "HID-compliant-apparaat" en "USB-HID" als ik mijn k8055 ontkoppel van mijn PC verdwijnt hij. dus is het zeker deze 2 "dingen" die er bij komen als ik mijn k8055 verbindt met de pc. dan klik ik bij elke "stuurprogramma's bijwerken" daarna op "handmatig" en dan zoek ik in mijn system32 naar het bestandje "K8055D.dll" maar dat vind ik niet.

kan er mij iemand aub helpen. de wil is er. maar het lukt niet echt niet. gelieve niet te vlug te gaan bij het uitleggen.

bij voorbaat dank

#2 pascalbianca

pascalbianca

Webmaster/Admin

• Webmaster
  • 4382 berichten
    Laatst bezocht 19 sep 2022 18:25
  • LocatieSusteren, Nederland, Midden Limburg.
Inzender

Geplaatst op 05 april 2011 - 21:23

Hallo stijlaleman,

Dus als ik het goed begrijp herkend hij dus niet de K8055?
Heb je de cd gebruikt om alles te installeren?
Welke windows versie draai je op betreffende pc/laptop?

Mvg Pascal.

#3 stijnlaleman

stijnlaleman

Starting Developer

• Leden
  • 7 berichten

Geplaatst op 05 april 2011 - 21:41

ik heb de cd-rom die bij de velleman kit geinstalleert .

ik werk op een laptop. met windows vista.

hij herkend mijn k8055 niet

#4 pascalbianca

pascalbianca

Webmaster/Admin

• Webmaster
  • 4382 berichten
Inzender

Geplaatst op 06 april 2011 - 05:18

Bedankt voor je mail, maar ik post hem even hier aangezien er nog wel genoeg mensen zullen komen die mischien hetzelfde tegen zullen komen :P

stijnlaleman zei:

Geplaatste afbeelding

Dit zijn de 2 “dingen” die te voorschijn komt als ik mijn k8055 verbind met men laptop.

Geplaatste afbeelding

Dan zal ik mijn stuurprogramma veranderen. Heb dit gelezen op het internet.

Geplaatste afbeelding

Dan zal ik mijn stuurprogramma handmatig zoeken.

Geplaatste afbeelding

Dan klik ik naar men k8055. In de hoop dat ik juist ben. Kan zijn dat het vanaf hier mis is.

Geplaatste afbeelding

En dan zegt hij mij dit. Als ik dan kijk bij mijn standaard apparaten lukt het niet .

Dit heb ik op het internet gevonden:

Geplaatste afbeelding

Hier zie je dat zij al in het begin al bij “overige apparaten beginnen terwijl ik dit niet doe????????

Voor alle duidelijkheid werkt mijn k8055 wel als ik de testopstelling van velleman zelf gebruikt.
Maar vanaf ik zelf iets typ zegt hij zelfs al dat hij dit niet kent (hieronder foto ervan) Opendivice en outputanalogchannel kent hij niet terwijl ik wel dit gedaan heb

Geplaatste afbeelding

Geplaatste afbeelding

Terwijl ik in men system32 men verplichte “K8055D.dll” wel heb in gekopieerd.

Dit klopt.
Ik heb namelijk idem dezelfde hardware als wat jij toont in de eerste tekening, alleen heb ik windows 7 64 bit maar hij toont namelijk inderdaad niet de K8055 letterlijk in de hardware.

Gewoon via de DLL aanspreken, hoe? kijk eens naar deze link, daar heb ik het ook staan.> http://www.vbib.be/P...ic-t-8327.phtml

Mvg Pascal.

#5 stijnlaleman

stijnlaleman

Starting Developer

• Leden
  • 7 berichten

Geplaatst op 07 april 2011 - 00:00

ik heb eens gekeken heb aangezien je zegt dat dit niet abnormaal is dat mijn computer er niet bij zet van het is een k8055 heb ik maar eens jouw programma in mijn VISUAL BASIC 2008 gestopt. het probleem was dat ik 11 fouten had. ik heb dit al kunnen herleiden tot 6.

ik weet dat visual basic 2008 soms ook kan werken als er fouten in staan maar nu niet. de reseterende fouten kan je zien in foto 1 .

in foto 2 zie je wat als ik klik als ik het programma wil doen "draaien"

mvg
stijn laleman

#6 pascalbianca

pascalbianca

Webmaster/Admin

• Webmaster
  • 4382 berichten
Inzender

Geplaatst op 07 april 2011 - 05:01

De code die ik schrijf is in VB2010 gemaakt.
Maar ik was al een beetje bang dat je daarmee zou komen, aangezien dat net dat stukje zou pakken wat bij mij de form aanmaakt.

Het stuk dat jij nodig hebt en wat belangrijk is om die DLL aan te spreken staat verder oftwel dit stuk.:

Visual Basic Code:
Public Class Form1
	Private Declare Function OpenDevice Lib "k8055d.dll" (ByVal CardAddress As Integer) As Integer
	Private Declare Sub CloseDevice Lib "k8055d.dll" ()
	Private Declare Sub Version Lib "k8055d.dll" ()
	Private Declare Function SearchDevices Lib "k8055d.dll" () As Integer
	Private Declare Function SetCurrentDevice Lib "k8055d.dll" (ByVal CardAddress As Integer) As Integer
	Private Declare Function ReadAnalogChannel Lib "k8055d.dll" (ByVal Channel As Integer) As Integer
	Private Declare Sub ReadAllAnalog Lib "k8055d.dll" (ByRef Data1 As Integer, ByRef Data2 As Integer)
	Private Declare Sub OutputAnalogChannel Lib "k8055d.dll" (ByVal Channel As Integer, ByVal Data As Integer)
	Private Declare Sub OutputAllAnalog Lib "k8055d.dll" (ByVal Data1 As Integer, ByVal Data2 As Integer)
	Private Declare Sub ClearAnalogChannel Lib "k8055d.dll" (ByVal Channel As Integer)
	Private Declare Sub SetAllAnalog Lib "k8055d.dll" ()
	Private Declare Sub ClearAllAnalog Lib "k8055d.dll" ()
	Private Declare Sub SetAnalogChannel Lib "k8055d.dll" (ByVal Channel As Integer)
	Private Declare Sub WriteAllDigital Lib "k8055d.dll" (ByVal Data As Integer)
	Private Declare Sub ClearDigitalChannel Lib "k8055d.dll" (ByVal Channel As Integer)
	Private Declare Sub ClearAllDigital Lib "k8055d.dll" ()
	Private Declare Sub SetDigitalChannel Lib "k8055d.dll" (ByVal Channel As Integer)
	Private Declare Sub SetAllDigital Lib "k8055d.dll" ()
	Private Declare Function ReadDigitalChannel Lib "k8055d.dll" (ByVal Channel As Integer) As Boolean
	Private Declare Function ReadAllDigital Lib "k8055d.dll" () As Integer
	Private Declare Function ReadCounter Lib "k8055d.dll" (ByVal CounterNr As Integer) As Integer
	Private Declare Sub ResetCounter Lib "k8055d.dll" (ByVal CounterNr As Integer)
	Private Declare Sub SetCounterDebounceTime Lib "k8055d.dll" (ByVal CounterNr As Integer, ByVal DebounceTime As Integer)
	Dim cbi(5) As CheckBox
	Dim n As Integer

Dit plaats je in de form code.:

Visual Basic Code:
  Dim CardAddress As Integer
 Dim h As Integer
 CardAddress = 0
 h = OpenDevice(CardAddress)

Als je dan bv. een drukknop op je form zet en je plaatst deze code erin.:

Visual Basic Code:
 ClearDigitalChannel(2)
		ClearDigitalChannel(3)
		ClearDigitalChannel(4)
		ClearDigitalChannel(5)
		ClearDigitalChannel(6)
		ClearDigitalChannel(7)
		ClearDigitalChannel(8 )
		SetDigitalChannel(1)

Dan zou poort 1 moeten gaan branden.

#7 stijnlaleman

stijnlaleman

Starting Developer

• Leden
  • 7 berichten

Geplaatst op 08 april 2011 - 09:53

ja, ik ben hier een beetje aan het sukkelen hoor. aangezien ik het overzicht  verlies heb ik nu die drie stukken appart in een programma gedaan. als ik niet vergis is het eerste stuk voor men DLL
aan te spreken het tweede stuk voor men kaart aan te spreken via mijn adres en het derde stuk om alle lampen te doven en lamp 1 te doen oplichten. als het mogelijk zou zijn zou je eens iets willen
schrijven in VB 2008 met het simpelste van het simpelste. 1) mijn DLL aanspreken en verbinding maken met de kaart en 2) 1 lampje doen oplichten. maar als je geen  VB 2008 hebt op de computer
mag je het ook in VB 2010 schrijven. (gelieve te vermelden ik zal dan wel VB 2010 downloaden)

hieronder wil ik nog eens een probeersel tonen. maar ik denk dat het probleem is dat ik al wil lopen voor ik kan wandelen :P

#8 pascalbianca

pascalbianca

Webmaster/Admin

• Webmaster
  • 4382 berichten
Inzender

Geplaatst op 08 april 2011 - 11:10

Beste stijnlaleman ,

Een klein vraagje aan jou, heb je wel eens met VB eerder gewerkt?

Je plaatst namelijk een Private Declare in een Private Sub, daarom krijg je al die fouten.
Als je goed had gekeken naar mijn code zag je dat die Private Declare onder de Private Class begint.

Dus zo als voorbeeld.:

Visual Basic Code:
Public Class Form1
	Private Declare Function OpenDevice Lib "k8055d.dll" (ByVal CardAddress As Integer) As Integer

en niet zoals jij.:

Visual Basic Code:
Public Class Form1

Private Sub Form1_Load(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles MyBase.Load

Kijk maar eens goed naar mijn eerder geplaatste code en dan die van jou, dan zal denk ik wel het lampje gaan branden.

Het is natuurlijk geen ramp dat je fouten maakt.
Zou het echt niet willen lukken dan wil ik je gerust een code plaatsen, maar probeer eerst even zelf daar leer je het beste van :P

Mvg Pascal.

#9 stijnlaleman

stijnlaleman

Starting Developer

• Leden
  • 7 berichten

Geplaatst op 09 april 2011 - 20:05

wel ik heb in school nog visual basic gehad ( 1 jaar geleden). en ik vond dit eigenlijk zeer leuk. een redelijke goeie punten ((16/20) 1 jaar graduaat). maar een probleem is dat
we nooit hebben leren werken met ingangen of iets dergelijk in ons visual basic programma te nemen. zeer spijtig eigenlijk. daarom heb ik ook z'n k8055 gekocht en gemaakt.
het bedienen via de software van velleman lukte . maarja dan wil je meer en wil je ook eens proberen om het zelf te kunnen gebruiken in je visual basic programma.

#10 pascalbianca

pascalbianca

Webmaster/Admin

• Webmaster
  • 4382 berichten
Inzender

Geplaatst op 09 april 2011 - 20:21

Nou die private declare word veel gebruikt , ook zonder die kaarten.
Probeer het maar eens wat ik voorheen op wees, denkelijk zal het nu wel lukken aangezien je het verkeerd had geplaatst.

Mvg Pascal.

#11 stijnlaleman

stijnlaleman

Starting Developer

• Leden
  • 7 berichten

Geplaatst op 09 april 2011 - 21:16

dus als ik het goed voorheb moet ik na public class form  de hele rij kopieren(hier gebeurt er alles om verbinding te maken met de kaart?) daarna als we de form oproepen Private Sub Form1_Load zullen we

Visual Basic Code:
 Dim CardAddress As Integer
		Dim h As Integer
		CardAddress = 0
		h = OpenDevice(CardAddress)
(dit om denk ik het adress van de kaart te weten. of om de juiste kaar aante sturen)

en dan na Private Sub Button1_Click

Visual Basic Code:
ClearDigitalChannel(2)
		ClearDigitalChannel(3)
		ClearDigitalChannel(4)
		ClearDigitalChannel(5)
		ClearDigitalChannel(6)
		ClearDigitalChannel(7)
		ClearDigitalChannel(:P
		SetDigitalChannel(1) 
(hier zullen we alle digitale uitgangen resetten en 1 hoog brengen)

over dat laatste ben ik wel zeker maar het probleem ligt bovenaan. nooit gezien in de les. kweet echt  niet goed wat ik daar boven doe (gezien en vraagtekentjes die er ook staan)

is het mogelijk om eens een klein simpel van het simpelste programma'tje online te zetten dan zal ik wel proberen verder op te bouwen. het probleem ligt hem gewoon  bovenaan hoe ik de kaart aanspreek

al bedankt op voorhand.

[mod]VB codes aub tussen de juiste taqs plaatsen volgende keer, is aangepast.[/mod]

#12 pascalbianca

pascalbianca

Webmaster/Admin

• Webmaster
  • 4382 berichten
Inzender

Geplaatst op 09 april 2011 - 21:34

Nou zover ik zie in jouw foto , kom ik nergens vraagtekens tegen.
De code zelf ziet er nu ook goed uit zoals ik het heb.
Werkt jou code dan nu niet die je hebt gemaakt aan de hand van mijn aanwijzingen?

#13 stijnlaleman

stijnlaleman

Starting Developer

• Leden
  • 7 berichten

Geplaatst op 13 april 2011 - 21:19

waow het werkt.

bedankt^999

en nu kan ik naar zal ik eens kijken naar andere projecten op deze site om mijn kennis en de manier waarop jullie dingen oproepen bekijken.

mijn enige vraag die ik voor het moment nog heb is wanneer ik mijn visual basic programma stop. zegt hij een fout melding. wie u wat hij daarmee bedoelt? of hoe ik dit kan vermijden?

voor de rest ben ik vol lof over jou geduld & hulp .  thanks

#14 pascalbianca

pascalbianca

Webmaster/Admin

• Webmaster
  • 4382 berichten
Inzender

Geplaatst op 14 april 2011 - 08:58

Citeren

voor de rest ben ik vol lof over jou geduld & hulp . thanks

Graag gedaan , maar daar is natuurlijk dit forum voor om vragen te stellen en hulp te krijgen :oops:

Betreft die foutmelding, die krijg ik dan wel dan niet, ben hier nog een beetje opzoek naar, maar verwacht dat het zit dat die kaart niet goed afgesloten word.
Het is opzich niet erg die fout , alleen af en toe irriterend ;)

Mvg Pascal.

Ook met taq Solved, K8055, usb, VB2008 voorzien

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 lid(leden), 0 bezoeker(s), 0 anonieme gebruikers

Inloggen

[Solved] Untitled 1

Met dank aan Jürgen voor de jarenlange inzet van visualbasic.be (anno dec 2000)
Met dank aan Mike en Ronneke voor de jarenlange inzet van vbib.be (anno dec 2010)
Met dank aan PascalBianca voor de jarenlange inzet van vbib.be (anno dec 2016)