Springen naar inhoud

- - - - -

Verloop van mijn Domotica project huis op basis van VB.Net.

VB.NET Domotica

• Log in a.u.b. om te beantwoorden
Er zijn 103 reacties in dit onderwerp

#91 pascalbianca

pascalbianca

Webmaster/Admin

• Webmaster
  • 4101 berichten
    Laatst bezocht 29 Oct 2014 05:40
  • LocatieSusteren, Nederland, Midden Limburg.
Inzender

Geplaatst op 25 March 2012 - 23:55

Nee 60 graden is vrij hoog.
Inderdaad is +/- 80 graden in de biso inegsteld als beveiliging dat die uitvalt.
Als ik even letterlijk de tekst van internet citeer.:

Citeren

Deze vraag zien we vaak opduiken in allerlei forums. Er is niet een vaste waarde voor de temperatuur op te geven, dat kan per processor verschillen. Wanneer we over ideale waarde praten, spreken we eigenlijk over gemiddelde waarden.

De gemiddelde, 'ideale' bedrijfstemperatuur van een processor ligt rond de 40 graden celcius. Lager is altijd beter. Voor wat betreft het maximum....blijf beneden de 70 graden! Controleer de koeling wanneer u het maximum overschreidt.

Wat is het gezegde in Ontwikkeling van software.: Er zijn vele wegen die naar Rome leiden, de kunst is de goede te vinden.
email : pascalbianca@vbib.be
of email : webmaster@vbib.be
MSN.:: pmhaschuffelers@hotmail.com
Volg ook mijn Raspberry Pi Blog.:: link

Geplaatste afbeelding

Huisregels - Tutorials - VS 2012 Express - Keybinding Posters - Code Tags gebruiken - LessThenDot - MSDN

*** If you like you're solution or appriciate the crew's effort, please click on the facebook like or the Google + button ***

#92 pascalbianca

pascalbianca

Webmaster/Admin

• Webmaster
  • 4101 berichten
Inzender

Geplaatst op 28 March 2012 - 09:58

Heb hem binnen en ingebouwd.
Werkt ver boven verwachting.
Let op de 2 eerste getallen bovenin, daar zie je het verschil van temperatuur.

Hier een snapshot voor inbouw met ordinaire fan.:
Bijlage  zonder crossair temp test.png   30.72K   74 downloads

Met de inbouw van die Corsair H80 Liquid CPU Cooler.:
Bijlage  met crossair temp test.png   34.22K   73 downloads

Zoals jullie zien , behoorlijk word hij gekoeld en dat ondanks alle hardware wat hij heeft.
Dus moet zeggen mensen, dit is een van die producten die echt de moeite zijn voor pc's die het zwaar te verduren hebben.

Wat is het gezegde in Ontwikkeling van software.: Er zijn vele wegen die naar Rome leiden, de kunst is de goede te vinden.

Geplaatste afbeelding

Huisregels - Tutorials - VS 2012 Express - Keybinding Posters - Code Tags gebruiken - LessThenDot - MSDN

*** If you like you're solution or appriciate the crew's effort, please click on the facebook like or the Google + button ***

#93 pascalbianca

pascalbianca

Webmaster/Admin

• Webmaster
  • 4101 berichten
Inzender

Geplaatst op 28 March 2012 - 11:12

Heb een stress test net uitgevoerd met 3dmark en de gehele CPU stijgt maar 1 graad van 24 naar 25 graden, dus ik heb mijn voldoening ;)

Geplaatste afbeelding

#94 pascalbianca

pascalbianca

Webmaster/Admin

• Webmaster
  • 4101 berichten
Inzender

Geplaatst op 02 April 2012 - 22:23

Net de een mail van mijn vrouw gehad (zit nog op het werk namelijk) dat mijn 3de camera , eerder in vorige post vermeld binnen is.
Deze bedoel ik dus.:
Bijlage  dome.jpg   27.88K   8 downloads

Valt nog mee net 4 weken over heen gegaan terwijl ze 8 weken vermeld hadden :)
Nu nog tijd vinden om hem aan te sluiten en op te hangen.

Dus.... Big Brother is watching you..... :P

Bijlage  big-brother-is-watching-you-76980.jpg   28.9K   6 downloads

Geplaatste afbeelding

#95 Damic

Damic

Senior Developer

• Leden
  • PipPipPip
  • 190 berichten
    Laatst bezocht 06 May 2012 17:14

Geplaatst op 22 April 2012 - 19:21

Je hebt de 3dmark cpu test toch gedraaid en niet de gpu test. en je kunt beter prime95/IntelBurnInTest ofzo draaien, is veel zwaarder (voor de cpu) dan 3dmark.

Ziet er goed uit voor de rest.

#96 VuurAngel

VuurAngel

Rookie Developer

• Leden
  • Pip
  • 33 berichten
    Laatst bezocht 22 Feb 2014 15:16
  • LocatieZwollyWoord!

Geplaatst op 16 May 2012 - 01:57

pascalbianca, je project zit er top uit :P ben verlieft op geworden, vandaag dus maar eens naar de locale elektrowinkel, en ja daar hadden ze nog 1 k8055, maar helaars moets hem nog wel zelf in elkaar zetten ( nooit gedaan ik zie wel :P ). Want wil eigelijk net zo iets maken als wat jij hebt.

Ik heb hier ook een vijver, maar mijn porbleem is dat de water liedings van de pompen nog wel eens stuk zijn. en ik heb 2 pompen van 20.000 liter water per uur.... Dus dan is is de vijver snel leeg. Ik wil het zo makken dat de popen uit gaan onder bepaalde niveau.

VuurAngel
Geplaatste afbeelding

#97 pascalbianca

pascalbianca

Webmaster/Admin

• Webmaster
  • 4101 berichten
Inzender

Geplaatst op 16 May 2012 - 02:11

Ik wil je eigenlijk toch aanraden om die lelie's uit het water te halen met die steur, tis namelijk dat een steur niet achteruit kan zwemmen, dus als hij klem komt te zitten gaat hij kapot.
Heb er zelf namelijk ook 2 gehad , alleen de reiger had er een andere gedachte over :?
Wat jij dan eigenlijk voor een pompen zoekt zijn dompelpompen met vlotter, die vallen uit zodra de vlotter plat gaat liggen.

Geplaatste afbeelding

#98 VuurAngel

VuurAngel

Rookie Developer

• Leden
  • Pip
  • 33 berichten
  • LocatieZwollyWoord!

Geplaatst op 16 May 2012 - 02:40

dompelpompen zijn geen vijver pompen vreten te veel stroom, voor wat ze doen.

En kwaar steur, die kan er niet klem in zitten, hij is bijna 80 CM, hij is zo sterk dat hij zich snel los trekt, gaat nu al 5 jaar goed :D
Geplaatste afbeelding

#99 pascalbianca

pascalbianca

Webmaster/Admin

• Webmaster
  • 4101 berichten
Inzender

Geplaatst op 16 May 2012 - 02:56

Ne zoeen grootte kan wel wat hebben, jonkie's moet je mee uitkijken.
Die pompen tegenwoorden valt nog wel mee, maar kijk maar eens in de viswinkel, die hebben dompelpompen liggen speciaal voor deze doeleinde om bv. op grote filters te zetten.

Geplaatste afbeelding

#100 VuurAngel

VuurAngel

Rookie Developer

• Leden
  • Pip
  • 33 berichten
  • LocatieZwollyWoord!

Geplaatst op 16 May 2012 - 02:58

ik heb dompelpompen gehad, zitten veel nadelen aan, Maar inderdaad dat is de makkelijke weg :P
Geplaatste afbeelding

#101 chrissie1

chrissie1

Moderator

• Moderators
  • 501 berichten
    Laatst bezocht 28 Oct 2013 22:56
  • LocatieMoerbeke-Waas
Inzender

Geplaatst op 20 December 2012 - 11:18

Ik heb ook de pluwisen bestelt maar niet zo tevreden met de service tot nu toe.

Eerst was er een probleem met hun website waardoor ik geen type-E plugs kon bestellen dan de helpdesk gecontacteerd, dan uiteindelijk zonder hun hulp toch nog kunnen bestellen op hun site. Op 6/12 de bestelling geplaatst en tot op heden nog niets ontvangen ook al 3 emails verstuurt om te vragen wanneer ze dit gaan opsturen. Hoelang heeft het geduurd bij jou Pascal? Ondertussen is het pakket wel al betaald natuurlijk.

#102 RedThread

RedThread

Beheerder VBIB

• Beheerder
  • 3443 berichten
    Laatst bezocht gisteren, 14:34
  • LocatieTongeren,Belgium.
Inzender

Geplaatst op 20 December 2012 - 12:13

Bericht bekijkenchrissie1, op 20 December 2012 - 11:18, zei:

Eerst was er een probleem met hun website waardoor ik geen type-E plugs kon bestellen dan de helpdesk gecontacteerd, dan uiteindelijk zonder hun hulp toch nog kunnen bestellen op hun site. Op 6/12 de bestelling geplaatst en tot op heden nog niets ontvangen ook al 3 emails verstuurt om te vragen wanneer ze dit gaan opsturen. Hoelang heeft het geduurd bij jou Pascal? Ondertussen is het pakket wel al betaald natuurlijk.

Komt me (helaas) een beetje bekend voor.... (zie Vozzie & raspberry)

*** If you like youre solution or appriciate the crew's effort, please click on the facebook like or the Google +1 button ***

- Any fool can know, the point is to understand -

email : RedThread@vbib.be | MSN : Red_Thread@Hotmail.com

Huisregels - Tutorials - VS 2013 Express - Keybinding Posters - Code Tags gebruiken - LessThenDot - MSDN

#103 pascalbianca

pascalbianca

Webmaster/Admin

• Webmaster
  • 4101 berichten
Inzender

Geplaatst op 20 December 2012 - 16:07

Bericht bekijkenchrissie1, op 20 December 2012 - 11:18, zei:

Ik heb ook de pluwisen bestelt maar niet zo tevreden met de service tot nu toe.

Het heeft meen ik 3 weken geduurd toen.
Maar dat ze niks van zich hebben laten horen is vreemd.

Geplaatste afbeelding

#104 pascalbianca

pascalbianca

Webmaster/Admin

• Webmaster
  • 4101 berichten
Inzender

Geplaatst op 16 February 2013 - 19:36

Tis weer een tijdje terug , maar met de opkomst van de Raqspberry Pi ben ik alles aan het omzetten naar I²C-Bus .
Dus we kunnen hier ook bijna verder gaan weer met alles :)

Geplaatste afbeelding

Ook met taq VB.NET, Domotica voorzien

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 lid(leden), 0 bezoeker(s), 0 anonieme gebruikers

Inloggen

Untitled 1

Hosting provided by Combell
Met dank aan J├╝rgen voor de jarenlange inzet van visualbasic.be (anno dec 2000)
Met dank aan Mike en Ronneke voor de jarenlange inzet van vbib.be (anno dec 2010)
vbib.be - vbnet.be - vbdotnet.be - visualbasic.be