Nou aangezien ik al enkele tuts enz. heb geplaatst over onderdelen die ik gebruik , wilde ik hier toch een beetje het hele proces bij willen houden zodat het voor jullie leuk is om het zo te kunnen volgens.
Natuurlijk het aanspreken van de kaarten enz. vinden jullie wel terug in de codebases.
Nou als eerste heb ik een aparte server 2de hands aangeschaft waar het hele gebeuren word op gedraaid.
De server die ik daarvoor gebruik is een DL360G3.
Hij ziet er zo uit.:

Ik heb hem samen met de server van waar de site van onze kleine in een U4 racket geplaatst op zolder.
(In onderstaande foto is de server bovenin van de domotica en die eronder van de website van de kleine.)

Vanuit hier is het de bedoeling dat het huis gestuurd gaat worden.
De besturings prints zullen de meeste van jullie wel al in de codebases gezien hebben.
De eerste 2 die ik momenteel aan het voor bereiden ben is de k8055 en de k8056.
Dit is de k8055.:

en de k8056

Op later tijdstip worden ook nog enkele andere kaarten aangeschaft zoals mede de K8050.
Het zal dan hoogswaarschijnlijk worden aangesloten op deze manier, maar kan eventueel nog aangepast worden aangezien ook buiten een deel geregeld moet worden.
Eerder melde ik ook al dat er later een k8050 kaart bij zal komen en in het schema hieronder zal ook duidelijk gaan worden waarom

03-04-2011
Op de DL360G3 server heb ik 2 usb poorten maar wou deze uitgebreid hebben met een usb2 kaart zodat ik wat meer aansluitingen heb.
Dus vanmorgen heb ik op de vrijmarkt in Brunssum een 2de hands usb2 kaartje op de kop getikt voor 4 euro, geen geld als hij stuk zou zijn, maar gelukkig 100% inorde.
Tevens zou er een kraam staan waar ik goedkoop UTP kabel kon krijgen (deze wil ik gebruiken om de signalen vanuit zolder naar de garage te krijgen).
Maar helaas de kraam was er wel , maar ze hadden de kabel niet meegenomen, dus moet ik komende week maar even langs gaan.
Ik heb ongeveer 2*30 meter nodig zodat ik gelijk een 2de lijn mee kan trekken tot de garage.
Ik heb die MVR500E wat in de tekening staat vervangen voor ongeveer deze print http://shop.conrad.nl/191981.html
Waarom omdat als eens de server eruit zou liggen dat ik ten alle tijden ook nog met de hand de rolluiken omhoog/omlaag kan doen.
05-04-2011
Nou de behuizing wat ik had uitgezocht voor de K8056, was 3 dagen geleden geleverd , maar helaas klopte de maten van de behuizing niet met de maten wat op de site van Conrad stonden, dus had ik nieuwe besteld met grotere maten.
Eindelijk deze gisteren binnen gekregen en nu kijken of alles netjes erin past, zoals de K8056 een beveiliging als de behuizing open word gemaakt dat de 220V uitvalt in de kast, enz., enz.
Foto's komen nog ervan.
Updates worden vervolg!

Inzender