Springen naar inhoud

- - - - -

Hoe een leddisplay aansturen?

Led VB.Net RS232

• Log in a.u.b. om te beantwoorden
Er zijn 162 reacties in dit onderwerp

#151 josk79

josk79

Master Developer

• Leden
  • PipPipPipPipPip
  • 614 berichten
    Laatst bezocht 16 aug 2018 17:25

Geplaatst op 29 augustus 2011 - 21:53

Wat ik bedoel is bijv:

In 1x alle frames van een animatie naar de displays sturen. De displays slaan ze dan op in hun eigen geheugen. Vervolgens via een soort van pulstreintje vanuit VB naar de displays om de beelden 1 voor 1 gesynchroniseerd te laten weergeven.

Zoiets:

Code:
1 stuur frame 1 t/m 10 naar DISPLAYS
2 stuur puls (het display zal nu de eerstvolgende frame laten zien)
3 wacht 100 mSec
4 goto 2

#152 Swets

Swets

Professional Developer

• Leden
  • PipPipPipPip
  • 367 berichten
    Laatst bezocht 22 feb 2018 16:36
  • LocatieKrimpen a/d IJssel

Geplaatst op 29 augustus 2011 - 22:42

ik zal eens kijken hoe groot de geheugen is van de pic,   en hoeveel beeld daarin opgeslagen zou kunnen worden....

wordt vervolgt...

tis ook jammer dat je 2 bytes nodig heb om 1 byte te verzenden....   maar zou niet weten wat ik daar aan moet doen....

#153 Swets

Swets

Professional Developer

• Leden
  • PipPipPipPip
  • 367 berichten

Geplaatst op 22 februari 2012 - 00:51

@ Josk79:

waarom ehh  waarom heb je bijvoorbeeld het programma pong zo gemaakt als je het gemaakt heb? waarom een klasse voor de bal en een klasse voor de speler?

hoe begin je? waarom niet alles in 1 klasse....  of  andersom waarom  "op speler" en "neer speler"  in aparte klasse?

#154 josk79

josk79

Master Developer

• Leden
  • PipPipPipPipPip
  • 614 berichten
    Laatst bezocht 16 aug 2018 17:25

Geplaatst op 23 februari 2012 - 23:33

Ja kom op zeg, dat weet ik toch niet meer. Dat is een jaar geleden!

...

Nou, oke ik heb nog even gekeken.
De klasses die ik had gedefinieerd voor het spel zijn: PongGame, PongBall en PongPlayer ofzo. Dus: 3 klassen.

Ik heb twee objecten gedefinieerd van klasse PongPlayer; Player1 en Player2. Zie hier het verschil tussen klassen en objecten. Zoals je eerder al aanhaalde: de klasses zijn de blauwprint en de objecten gedragen zich hiernaar.

Omdat spelers in het pongspel zich gelijk gedragen is het dankzij zo'n klasse erg gemakkelijk spelers toe te voegen; maak 4 instanties van PongPlayer en je kunt met z'n 4en spelen.

PongBall hetzelfde verhaal. Mocht je meerdere ballen willen in het spel, gewoon wat meer instanties van de klasse PongBall maken.

Volgens de regels van OOP zou je eigenlijk een klasse 'Entiteit' definieren en de PongBall en PongPlayer erven hiervan (inheritance). In de hoofdklasse (superklasse) plaats je dan methoden die voor iedere entiteit van belang zijn, bijvoorbeeld move() of update(). Maar in de subklassen plaats je methoden (en properties) die alleen voor dat soort van belang zijn. Bijvoorbeeld in een vechtspel attack(opponent as SomeEntity).

PongGame heb ik ook een aparte klasse van gemaakt, in plaats van los in het Form1 te plakken vanwege uniformiteit. Stel dat je een console applicatie wilt maken met een ASCII versie van Pong, kun je diezelfde klasse gebruiken, echter moet je er een andere 'grafische engine' omheen maken. Of wat dacht je van 4 pong spellen tegelijkertijd op 1 form? Dat kan eenvoudig dankzij het gebruik van de klasse.

Kortom PongGame betreft alleen de spelbesturing en niets meer. Hetzelfde geldt voor de LedDisplay klassen, die zijn er voor aansturing van een leddisplay en als je er meerdere hebt, simpelweg meerdere instanties (objecten) maken van die klasse.

Amen.

#155 Swets

Swets

Professional Developer

• Leden
  • PipPipPipPip
  • 367 berichten

Geplaatst op 27 februari 2012 - 17:00

zoals jij het vertel lijkt het zo simpel.... lol....  nog eens mee stoeien...

bedankt weer!

#156 Swets

Swets

Professional Developer

• Leden
  • PipPipPipPip
  • 367 berichten

Geplaatst op 12 maart 2013 - 17:23

Baco heeft weer een aantal displays in de aanbediening

bijvoorbeeld deze: http://www.baco-army...rd-fds-184.html

ik weet niet of ze gelijkwaardig zijn als wat in dit topic besproken word... maar voor de prijs hoef je het niet te laten...

#157 pascalbianca

pascalbianca

Webmaster/Admin

• Webmaster
  • 4382 berichten
    Laatst bezocht 26 nov 2018 06:49
  • LocatieSusteren, Nederland, Midden Limburg.
Inzender

Geplaatst op 14 maart 2013 - 18:22

En bedankt , nu mijn vrouw is helemaal gek van ledjes en nu ze jouw link naar die schermen heeft gezien heb ik ze ook moeten bestellen, weer werk erbij ;)

#158 Swets

Swets

Professional Developer

• Leden
  • PipPipPipPip
  • 367 berichten

Geplaatst op 17 maart 2013 - 23:27

ik weet niet hoe de aansturing is, maar weet wel dat er een topic over gaat bij circuits online..

#159 pascalbianca

pascalbianca

Webmaster/Admin

• Webmaster
  • 4382 berichten
Inzender

Geplaatst op 18 maart 2013 - 07:05

Het is de grote broer van de FDS184 die jij volgens mij hebt.
De besturing gaat via dezelfde manier.

#160 Swets

Swets

Professional Developer

• Leden
  • PipPipPipPip
  • 367 berichten

Geplaatst op 19 maart 2013 - 00:30

http://www.circuitso...m/view/111430/4

een topic in Circuits online

#161 pascalbianca

pascalbianca

Webmaster/Admin

• Webmaster
  • 4382 berichten
Inzender

Geplaatst op 19 maart 2013 - 00:44

Ja klopt die link had ik mij al opgeslagen, maar eigenlijk jammer dat die topic niet echt alles bevat.
Geef een voorbeeld wat ik bedoel ermee.
* Waar op die print sluit je de voeding aan.
* Welke aansturing heb je nodig , dus kun je hem aansturen met een PIC, PICKIT, serieel?

Die dingen mis ik wel in die topic want dat zijn toch, vind ik tenminste, belangrijke dingen voor mensen die dat aanschaffen.

#162 Swets

Swets

Professional Developer

• Leden
  • PipPipPipPip
  • 367 berichten

Geplaatst op 19 maart 2013 - 23:35

Ik heb er ook weer een paar besteld.... dus zodra ik ze heb zal ik er ook weer eens in duiken....

wil dat andere display (rode uit dit topic) ook weer eens onderhanden nemen, ipv serieel hem via USB aan gaan sturen... kijken of dat dat beter en sneller gaat...

#163 pascalbianca

pascalbianca

Webmaster/Admin

• Webmaster
  • 4382 berichten
Inzender

Geplaatst op 20 maart 2013 - 00:01

Dat zou handig zijn ja, want ik vind de schema's zeer onduidelijk vooral waar de voeding op moet en welke aansturing je nu ervoor nodig hebt.
Ik kom namelijk bar weinig tot zelfs niets tegen welke voeding ze gebruiken , waar het op het matrix display aangekoppeld moet worden en welke methodes van hardware er gebruikt kan worden om die matrix aan te sturen.

Ook met taq Led, VB.Net, RS232 voorzien

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 lid(leden), 0 bezoeker(s), 0 anonieme gebruikers

Inloggen

Untitled 1

Met dank aan J├╝rgen voor de jarenlange inzet van visualbasic.be (anno dec 2000)
Met dank aan Mike en Ronneke voor de jarenlange inzet van vbib.be (anno dec 2010)
Met dank aan PascalBianca voor de jarenlange inzet van vbib.be (anno dec 2016)