Springen naar inhoud

- - - - -

Vraagje i.v.m hosting

• Log in a.u.b. om te beantwoorden
Er zijn 3 reacties in dit onderwerp

#1 joeri

joeri

Rookie Developer

• Leden
  • Pip
  • 42 berichten
    Laatst bezocht 24 sep 2010 08:24

Geplaatst op 24 september 2010 - 08:22

Beste,

Voor het moment ben ik op zoek naar hosting.
Een domeinnaam heb ik nog vrij gevonden maar deze staat geregistreerd bij een bedrijf in brugge.

Ik zou graag deze domeinnaam hosten bij so-hosted.

Hoe doe ik dit nu best om seze domeinnaam te koppelen aan deze hoster.

Moet ik die domeinnaam verplaatsen naar s-ohosted of mag deze blijven staan bij dat bedrijf in brugge en kan ik deze naam gewoon hosten bij so-hosted.

Alvast bedankt

Mvg Joeri

#2 RedThread

RedThread

Beheerder VBIB

• Beheerder
  • 3608 berichten
    Laatst bezocht 17 sep 2021 14:39
  • LocatieTongeren,Belgium.
Inzender

Geplaatst op 24 september 2010 - 08:31

joeri,

Zolang een domainnaam geregistreerd staat kun je deze zelf niet registreren !
Je zult moeten wachten tot deze opnieuw vrijkomt, waarna je die zelf gewoon kunt registeren via je hosting leverancier.

Het betekend niet om er geen website achter een bepaalde domainnaam zit dat hij vrij is om te registreren.

Als wilt zien wie/of en hoelang nog een bepaalde domainnaam geregistreerd is, kun je dat gaan bekijken op http://www.dns.be/

Het is een ander verhaal als je de toestemming krijgt van de persoon op wie het domainnaam momenteel is geregistreerd. Contacteer dan je hosting leverancier zodat deze het process op gang kan brengen. Zij zullen dan voor de transfer zorgen, al dan niet tegen een vergoeding.

mvg,
RedThread

#3 joeri

joeri

Rookie Developer

• Leden
  • Pip
  • 42 berichten
    Laatst bezocht 24 sep 2010 08:24

Geplaatst op 24 september 2010 - 10:40

Beste,

Met andere woorden moet ik bellen of mailen naar het bedrijf die deze naam geregistreerd heeft en vragen of ze deze willen overdragen.
Hierbij zullen waarschijnlijk al kosten komen bij die agent.

Als ik dit heb gedaan dan kan ik naar so-hosted mailen en vragen of ze deze domeinnaam willen gaan halen bij het bedrijf in brugge met bepaalde kosten.

Kan ik ook deze domeinnaam hosten bij dit bedrijf in brugge?
Maar dan zullen mijn kosten per jaar waarschijnlijk groter zijn dan bij so-hosted.

Mvg joeri

#4 RedThread

RedThread

Beheerder VBIB

• Beheerder
  • 3608 berichten
    Laatst bezocht 17 sep 2021 14:39
  • LocatieTongeren,Belgium.
Inzender

Geplaatst op 24 september 2010 - 11:13

Begin bij het eerste, vraag of ze je de domainnaam willen overdragen.

Het kan wel zijn dat ze je de resterende termijn van registratie vragen als vergoeding. Stel dat de domainnaam nog voor 6mm geregistreerd is, dan "betaal" je dus die 6mm af en staat hij op jouw naam geregistreerd. De lopende termijn kun je dus vinden op dns.be zodat je een idee heb.

Je kan perfect de domainnaam laten staan bij het huidige webhostingbedrijf, en deze dan koppelen aan een webhosting van je eigen keuze.
je kan ook een overdracht vragen naar je eigen/nieuwe webhosting bedrijf, daar KUNNEN kosten aan verbonden zijn. vooraf informeren is de boodschap.

greetzzz
RedThread

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 lid(leden), 0 bezoeker(s), 0 anonieme gebruikers

Inloggen

Untitled 1

Met dank aan J├╝rgen voor de jarenlange inzet van visualbasic.be (anno dec 2000)
Met dank aan Mike en Ronneke voor de jarenlange inzet van vbib.be (anno dec 2010)
Met dank aan PascalBianca voor de jarenlange inzet van vbib.be (anno dec 2016)