Springen naar inhoud

- - - - -

Gebruiker-Systeem

• Log in a.u.b. om te beantwoorden
Er zijn 13 reacties in dit onderwerp

#1 ObAt

ObAt

Master Developer

• Leden
  • PipPipPipPipPip
  • 707 berichten
    Laatst bezocht 30 mrt 2010 15:56

Geplaatst op 04 mei 2009 - 09:57

Het eerste wat de gebruiker moet doen om het project te kunnen gebruiken is te registreren en in te loggen. Alles wordt dus via een account gedaan, het is dus belangrijk dat dit goed beveiligd is. Ik dacht zelf aan een HTTPS-Protecol, is dit mogelijk in ASP.NET of is er een betere beveiliging die ASP.NET bied?

De informatie (Username, Wachtwoord e.d.) dacht ik op te slaan in een MySQL database (Is al aangemaakt).

Het inlogscherm moet voor het project komen dat een van deze 'looks' zal hebben gemaakt door Xymtrix. Eigenlijk moet op de inlogpagina alleen een inlogscherm en het laatste nieuws te vinden zijn (Dat kan worden gepost door de Admin e.d.)

De gebruiker heeft ook rangen, die rangen zijn belangrijk om onderscheid te kunnen maken tussen de mensen die veel moeite hebben gedaan voor het project e.d. Gebruikers kunnen een rang 'verdienen' door een bepaalt aantal dingen te doen (X aantal Goede dingen Uploaden, X aantal berichten plaatsen e.d.) Dit moet ook worden opgeslagen in de MySQL Database. Voor de rest kan de Gebruiker ReputatiePunten krijgen door iets voor een andere gebruiker te doen (Iemand Helpen, Iets uploaden ect.) Ook dit wordt opgeslagen in de MySQL database.

Dit moet ook via een veilige manier gaan, en dit moet te bewerken zijn door Mods en Admins. Het lijkt mij handig om voor hun een extra inlogscherm te maken waar de 'gewone gebruikers' niets vanaf weten, zodat niemand kan proberen in te loggen als Admin en alles wijzigen (De Admin kan alleen dingen wijzigen als hij ingelogd is in het '2de Inlogpanel')

Dit was een globale uitleg hoe ik het denk dat het wordt, waarschijnlijk staan  hier een paar dingen in die te moeilijk/niet mogelijk zijn, dat kan :lol:. Als hier wat instaat wat beter kan of eigenlijk helemaal anders moet meldt het dan a.u.b. Voor de rest wil ik graag weten wie met mij wilt beginnen aan het Gebruikers-Systeem.

ObAt

#2 Niels

Niels

Senior Developer

• Leden
  • PipPipPip
  • 244 berichten
    Laatst bezocht 23 nov 2009 21:33

Geplaatst op 04 mei 2009 - 10:01

Hoi ,

ObAt ik wil gerust met jou hier aan beginnen :D, zit nog in de les tot half 11 en dan trap ik het hier af   :lol: betere zaken te doen in het leven he  :D

Lees het hier wel als je er aan begint

Grts niels

#3 ObAt

ObAt

Master Developer

• Leden
  • PipPipPipPipPip
  • 707 berichten

Geplaatst op 04 mei 2009 - 10:09

In de les en op Vbib, das knap :lol:

We beginnen wanneer U wilt :D

ObAt

#4 Niels

Niels

Senior Developer

• Leden
  • PipPipPip
  • 244 berichten

Geplaatst op 04 mei 2009 - 10:24

Ben rond 12 thuis zullen dan eens zien wat u plannen allemaal zijn he  :lol:
en wat we daar van kunnen uitvoeren :D

Grts

#5 ArComAr

ArComAr

VBIB Godfather

• Leden
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3788 berichten
    Laatst bezocht 04 mei 2018 13:52

Geplaatst op 04 mei 2009 - 11:01

https heeft niets te maken asp.net. Je kan evengoed https gaan toepassen op php of gewoon html. https is gewoon het protocol dat wordt gebruikt voor de verbinding van de gebruiker naar de website toe. Het doet helemaal hetzelfde als http behalve dan dat het de gegevens encrypteerd voor het deze verzend. Aangezien je met een windows server werkt kan je makkelijk een "untrusted certificate" aanmaken. Je gebruiker gaat dan wel elke keer een bericht krijgen van "Vertrouw je deze website?".

In feite heb je https hier niet nodig aangezien de gegevens die er achter zitten nu ook weer niet zo 'geheim' zijn. https gaat echt meer richting webshops waar je met bankkaarten enzo gaat betalen om die gegevens geheim te houden.

Misschien handig voor degene die het gebruiker systeem maakt: uit welke gegevens ga je je salt maken voor de paswoord hash? Het beste volgens mij is een time salt te nemen aangezien deze dan elke keer veranderd wanneer het paswoord wordt veranderd.

#6 badboyqxy

badboyqxy

Master Developer

• Leden
  • PipPipPipPipPip
  • 505 berichten
    Laatst bezocht 08 sep 2014 22:14

Geplaatst op 04 mei 2009 - 11:01

het maakt eigelijk niet uit of je nu 1 of 2 admin panelen hebt,
kweet niet zo goed hoe dat gaat met mysql.
maar bij sql kun je alles goed dicht gooien door met stored procedes te werken en de rechten van de gebruiker alleen excute sp geven

ps. hoezo heb jij in de les geen vbib aanstaan dan;)

#7 Niels

Niels

Senior Developer

• Leden
  • PipPipPip
  • 244 berichten

Geplaatst op 04 mei 2009 - 11:32

Jah in mysql kan je ook gebrui maken van stored procedures of een stored function voor je login te doen

Grts

#8 ObAt

ObAt

Master Developer

• Leden
  • PipPipPipPipPip
  • 707 berichten

Geplaatst op 04 mei 2009 - 12:19

Bedankt voor de berichten :D

Ik zal nu wat voorbereidingen doen.

ObAt

P.S. Degene die willen helpen met het Gebruikers Systeem voeg mij a.u.b. op Xfire toe, mijn naam is 'ObAtG' :lol:

#9 Niels

Niels

Senior Developer

• Leden
  • PipPipPip
  • 244 berichten

Geplaatst op 05 mei 2009 - 16:46

Sorry ,

had het gisteren niet gehaald :lol: , maar ik kan btw geen xfire rechtstreeks draaien omdat ik op een mac zit :D heb een vm draaien voor vb te programmeren
(zal eens zien anders om xfire op men vm te zetten)

dus mss een andere manier van communiceren ook mogelijk voor jou ?

grts

#10 ObAt

ObAt

Master Developer

• Leden
  • PipPipPipPipPip
  • 707 berichten

Geplaatst op 05 mei 2009 - 17:23

Niels zei:

Sorry ,

had het gisteren niet gehaald :D , maar ik kan btw geen xfire rechtstreeks draaien omdat ik op een mac zit :D heb een vm draaien voor vb te programmeren
(zal eens zien anders om xfire op men vm te zetten)

dus mss een andere manier van communiceren ook mogelijk voor jou ?

grts

Het maakt mij niet veel uit welke manier, als het maar een live-chat is :lol:

ObAt

#11 ArComAr

ArComAr

VBIB Godfather

• Leden
  • 3788 berichten
    Laatst bezocht 04 mei 2018 13:52

Geplaatst op 05 mei 2009 - 22:31

Je kan ook gebruik maken van de VBiB chatbox. Er is zowel een xchat client voor mac als voor windows. (en er zullen er nog wel meer zijn dan deze ook).

#12 Yannou

Yannou

VBIB Godfather

• Leden
  • 2465 berichten
    Laatst bezocht 24 apr 2020 19:41
  • Locatiehttp://www.fablab-brussels.be

Geplaatst op 06 mei 2009 - 13:10

ObAt zei:

Het maakt mij niet veel uit welke manier, als het maar een live-chat is
Skype, Yahoo! Messenger, Windows Live Messenger, TeamViewer, ... Keuze genoeg lijkt me :lol:

#13 ObAt

ObAt

Master Developer

• Leden
  • PipPipPipPipPip
  • 707 berichten

Geplaatst op 06 mei 2009 - 13:42

Genoeg keuzes dus :lol:, Roep er maar is eentje, ik meld me wel aan :D

ObAt

#14 ObAt

ObAt

Master Developer

• Leden
  • PipPipPipPipPip
  • 707 berichten

Geplaatst op 19 mei 2009 - 07:50

ObAt zei:

Genoeg keuzes dus :P, Roep er maar is eentje, ik meld me wel aan :P

ObAt

Ik heb nu een Skype en een Google Talk account http://www.vbib.be/p...tyle_emoticons/default/icon_cool.gif

Ook heb ik Davoc bestudeerd wat ook een soort NZB Database is maar dan via P2P.

Verder heb ik naar OpenFTD gekeken en daar is de source gewoon van te downloaden. Er is alleen een nadeel:

Citeren

Indien je zelf OpenFTD vanaf source code wilt compileren onder Windows, dan dien je gebruik te maken van een MinGW omgeving. Visual Studio wordt dus NIET ondersteund!

ObAt

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 lid(leden), 0 bezoeker(s), 0 anonieme gebruikers

Inloggen

Untitled 1

Met dank aan J├╝rgen voor de jarenlange inzet van visualbasic.be (anno dec 2000)
Met dank aan Mike en Ronneke voor de jarenlange inzet van vbib.be (anno dec 2010)
Met dank aan PascalBianca voor de jarenlange inzet van vbib.be (anno dec 2016)