Springen naar inhoud

- - - - -

Receive ip from client ?

• Log in a.u.b. om te beantwoorden
Er zijn 4 reacties in dit onderwerp

#1 Niels

Niels

Senior Developer

• Leden
  • PipPipPip
  • 244 berichten
    Laatst bezocht 23 nov 2009 21:33

Geplaatst op 27 april 2009 - 21:21

Hoi,

Misschien weet iemand hoe ik deze code kan oplossen,
ik probeer namelijk het ip adres van de clients te krijgen op deze manier :

Visual Basic Code:
 <WebMethod()> _
	Public Function Logon() As String

Return Context.Request.ServerVariables("REMOTE_HOST")
	End Function

Dit heb ik al opgelost maar kan iemand vertellen dat als ik deze ip's bij hou , zou ik dan een request van server nar client kunnen doen ?

Kan iemand mij helpen ?

#2 CoNiO

CoNiO

Starting Developer

• Leden
  • 13 berichten
    Laatst bezocht 07 aug 2009 14:40

Geplaatst op 05 mei 2009 - 10:35

Je kan vanuit de server geen request sturen naar de client. De server kan enkel een response geven.

Maar waarom zou je dat willen doen ?

#3 Supervos

Supervos

Guru Developer

• Leden
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1422 berichten
    Laatst bezocht 08 apr 2021 10:22
  • LocatieBrugge

Geplaatst op 05 mei 2009 - 15:07

Welk soort request zou je willen doen? Is dit naar een http die op die server draait? dan zou misschien het volgende kunnen werken:

Visual Basic Code:
dim req as HttpWebRequest = WebRequest.Create("http://" & IP)
dim res = req.GetResponse()
dim stream as io.stream = res.GetResponseStream()
stream.close()
res.close()

Uit het hoofd dus er kunnen fouten in zitten.

Als het naar een specifiek programma is kan je werken met een socket. Dit weet ik niet uit het hoofd maar als je even opzoekt zal je wel wat erover vinden.

Bedenk wel dat sommige computers dit blokeren (of de ISP). Je programma (pagina) zal ook ongeveer 3 minuten blokeren als de connectie mislukt.

#4 Niels

Niels

Senior Developer

• Leden
  • PipPipPip
  • 244 berichten
    Laatst bezocht 23 nov 2009 21:33

Geplaatst op 05 mei 2009 - 16:39

ja kijk dus zoals ik hier boven al vermeld kan ik mijn ip adres al krijgen van mijn host , dit is in mijn geval een desktop applicatie , dus ik zou graag als ik mij aanmeld dat in een table van mijn db of in een xml maakt niet uit een lijst wordt bijgehouden met ip's van current online applications .

Nu is het de bedoeling dat ik met deze ip's ( moest er een aanpassing gebeuren in mijn database, dus bv nadat ik een bepaalde webmethod gerund heb)  die aanwezig zijn in mijn logon list/table een request naar stuur of op eender welke manier zodat ik kan zeggen tegen de applicatie => ververs u velden want u data is deprecated (oud)

Als het ook mr is door gewoon een int/boolean/string eender wat of gewoon als ik een method kan trigger is het ook goed heb hier geen idee naar misschien dat iemand van jullie dat weet.

Alvast bedankt

Grts

#5 CoNiO

CoNiO

Starting Developer

• Leden
  • 13 berichten
    Laatst bezocht 07 aug 2009 14:40

Geplaatst op 08 mei 2009 - 08:24

Gewoon iedere 5 seconden een check laten doen vanuit de client naar de server, als de data al dan niet aangepast is. Zo ja, update de data in de browser.

Je houdt ergens een datetime veld bij wanneer de laatste keer de data is aangepast op de server, en op de client houd je ook dat datetime veld bij. En je gaat iedere keer die 2 velden gaan vergelijken. Dat kost de minste traffiek. Als het datetime veld niet overeenkomt, dan vraag je vanuit de client een nieuwe update van de data.

Zoals ik al eens zei, zonder van je client een server te maken, kun je dit niet. Het http protocol is gemaakt om vanuit clients requests te sturen naar een server, en vanuit je server krijg je een response terug naar de client.

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 lid(leden), 0 bezoeker(s), 0 anonieme gebruikers

Inloggen

Untitled 1

Met dank aan J├╝rgen voor de jarenlange inzet van visualbasic.be (anno dec 2000)
Met dank aan Mike en Ronneke voor de jarenlange inzet van vbib.be (anno dec 2010)
Met dank aan PascalBianca voor de jarenlange inzet van vbib.be (anno dec 2016)