Springen naar inhoud

- - - - -

automatische update sturen naar clients

• Log in a.u.b. om te beantwoorden
Er zijn 1 reacties in dit onderwerp

#1 Niels

Niels

Senior Developer

• Leden
  • PipPipPip
  • 244 berichten
    Laatst bezocht 23 nov 2009 21:33

Geplaatst op 27 april 2009 - 16:27

Hoi,

ik ben momenteel bezig met een tikklok programma.
En het probleem zal ik hier onder proberen te beschrijven:

Omdat ik te veel traffic voor mijn applicatie wil vermijde laad ik bij het opstarten lokaal een list bij van mensen , en deze verander al als lokaal een verandering plaats vindt.

1 Nu heb ik altijd een lijst met de mensen die momenteel aan het werk zijn bij  tikApplication op pc1  en deze tikApplication op pc2.

2 Nu als ik iemand uittikt vanuit pc1 gaat er een wijziging gebeuren in mijn tabellen.

nu zijn de mensen die ingetikt zijn niet verander in op pc2.

Is er een mogelijkheid om als er een bepaalde verandering plaats vindt dat de service1 een refresh stuurt naar al de clients die op dat moment zijn ingelogd ?

Iemand hier een antwoord op ? Het is mss moelijk uitgelegd maar denk dat het principe wel te snappen is .

Alvast bedankt.

#2 CoNiO

CoNiO

Starting Developer

• Leden
  • 13 berichten
    Laatst bezocht 07 aug 2009 14:40

Geplaatst op 05 mei 2009 - 10:30

Dat kun je niet, wat jij wil. Je kan vanuit de server niet uit het niets een call doen naar een client.
Je kan enkel vanuit de client een check doen als er al dan niets veranderd is in die databank en als er iets veranderd is, moet hij de browser updaten.

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 lid(leden), 0 bezoeker(s), 0 anonieme gebruikers

Inloggen

Untitled 1

Met dank aan J├╝rgen voor de jarenlange inzet van visualbasic.be (anno dec 2000)
Met dank aan Mike en Ronneke voor de jarenlange inzet van vbib.be (anno dec 2010)
Met dank aan PascalBianca voor de jarenlange inzet van vbib.be (anno dec 2016)