Springen naar inhoud

- - - - -

Discussies

• Log in a.u.b. om te beantwoorden
Er zijn 24 reacties in dit onderwerp

#1 ObAt

ObAt

Master Developer

• Leden
  • PipPipPipPipPip
  • 707 berichten
    Laatst bezocht 30 mrt 2010 15:56

Geplaatst op 18 maart 2009 - 19:07

Is er iets in dit project wat echt anders moet? Iets wat eigenlijk wel beter kan? Of toch iets wat zeker nog moet toegevoegd moet worden?

Plaats hier Uw opmerkingen met argument a.u.b.

Maar lees eerst is de laatste 'Omschrijving'.

ObAt

21.42 18-03-09:

Versie 2.1 is uitgebracht.

Added: Mod Panel
Added: Admin Panel
Added: Reputatie en Waarschuwingen-Systeem
Added: Reclame Banners

Changed: Kleurenschama

18.06 18-03-09:

Versie 2 is uitgebracht.

Added: Veel dingen

#2 Xymtrix

Xymtrix

Master Developer

• Leden
  • PipPipPipPipPip
  • 533 berichten
    Laatst bezocht 13 aug 2012 15:48
  • LocatieNederland

Geplaatst op 19 maart 2009 - 10:18

Wil toch ff zeggen dat ik niet echt meerwaarde zie van Assembla. Het idee is leuk, maar ik vind de site te onoverzichtelijk, en soms retetraag.

#3 ArComAr

ArComAr

VBIB Godfather

• Leden
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3788 berichten
    Laatst bezocht 04 mei 2018 13:52

Geplaatst op 19 maart 2009 - 10:41

Het is gewoon handig om een subversion repository te hebben. Voor de rest nog een aantal leuke dingetjes zoals die milestones en tickets die het overzicht er beter in houden dan alles hier te gaan posten (zelfs als we hier een eigen sectie hebben), maar die dingen zijn nu zeker nog niet van toepassing. Voor mij mag alles ook hier gepost worden, dan doe ik de assembla weg, maar het gaat hier een overhoop worden van code en fouten en dingen die gedaan moeten worden waardoor er geen overzicht is.

Bij mij bolt de site vrij snel, dus daar heb ik geen problemen mee.

#4 Xymtrix

Xymtrix

Master Developer

• Leden
  • PipPipPipPipPip
  • 533 berichten
  • LocatieNederland

Geplaatst op 19 maart 2009 - 10:56

Dan zal het wel aan m'n wireless liggen  :P
Ik volg nu eigenlijk alleen Vbib en niet wat gebeurd op Assembla(jah, krijg spammailtjes eens per dag :P ), omdat ik het hier simpelweg makkelijker vind discuseren.

#5 ArComAr

ArComAr

VBIB Godfather

• Leden
  • 3788 berichten
    Laatst bezocht 04 mei 2018 13:52

Geplaatst op 19 maart 2009 - 11:06

Daar moet ik u wel gelijk in geven, discussies zijn niet direct handig te voeren op assembla. Maar op dit moment wordt idd alles hier gedaan (wat in feite ook een pak makkelijker is). Maar code submits enzo kan je beter op assembla gaan zetten zodanig dat je kan daar mooi alle versies kan bijhouden van de applicatie en documentatie.

EDIT> Je kan trouwens kiezen waarvoor je email alerts wil ontvangen (dus je kan die ook afzetten :P)

#6 ObAt

ObAt

Master Developer

• Leden
  • PipPipPipPipPip
  • 707 berichten

Geplaatst op 19 maart 2009 - 16:52

Xymtrix zei:

Wil toch ff zeggen dat ik niet echt meerwaarde zie van Assembla. Het idee is leuk, maar ik vind de site te onoverzichtelijk, en soms retetraag.

Zoals ArcomAr zegt is Assambla niet alles, maar het hoeft van mij niet weg, altijd handige aanvulling :P

ObAt

#7 Yannou

Yannou

VBIB Godfather

• Leden
  • 2465 berichten
    Laatst bezocht 07 mei 2017 13:46
  • Locatiehttp://www.fablab-brussels.be

Geplaatst op 20 maart 2009 - 13:01

ObAt zei:

Yannou zei:

Dat zal afhangen van de grootte van je project. Zoals ik al aanhaalde zijn er goede webhosts die je geen kosten aanrekenen in ruil voor het plaatsen van Google Ads op je pagina. Nu het voordeel van Google Ads is dat ze automatisch worden verborgen door Adblock Plus zodat de eindgebruiker er geen last van heeft, en je webservice dus in feite gratis gehost wordt zonder dat je daarvoor een wederdienst hoeft te leveren.
Slim bedacht! Maar hoe wordt er bij Google Ads gerekend: Per klik of Per zoveel tijd dat de Advertentie er staat?
Goeie vraag eigenlijk, maar dat maakt in feite niet zoveel uit.
Die Google Ads worden nl. automatisch toegevoegd aan je pagina's door de webhost en zijn niet jouw verantwoordelijkheid. Dus als ze verborgen worden door Adblock Plus en er bijgevolg niemand op kan klikken, en daardoor de webhost geen inkomsten krijgt van de site en die dus gratis host... dan is dat spijtig voor hen maar niets ons probleem.

Er staat meestal wel ergens in de voorwaarden dat je de Ads die ze toevoegen niet mag verwijderen in je code, maar als die worden verwijderd door de webbrowser van de gebruiker voor ze worden weergegeven dan is dat dus geen overtreding van de voorwaarden hoewel het resultaat hetzelfde is: de surfer heeft geen last van de Ads.

Groetjes

#8 Xymtrix

Xymtrix

Master Developer

• Leden
  • PipPipPipPipPip
  • 533 berichten
  • LocatieNederland

Geplaatst op 20 maart 2009 - 13:20

Yannou zei:

Er staat meestal wel ergens in de voorwaarden dat je de Ads die ze toevoegen niet mag verwijderen in je code, maar als die worden verwijderd door de webbrowser van de gebruiker voor ze worden weergegeven dan is dat dus geen overtreding van de voorwaarden hoewel het resultaat hetzelfde is: de surfer heeft geen last van de Ads..
Een ander voorbeeld, dat ik op mijn forum heb/had, is dat er in de code staat iets van :

Citeren

Do not remove te lines below this...
en dan een paar regels benee

Citeren

Do not removes the lines above this..
Daar tussen stond toen ook GoogleAds. Dat heb ik gewoon simpel opgelost door een subje
Visual Basic Code:
Goto BypassGoogleAds
 .. Hier stond toen allemaal copyrigthzooi en google ads.. 
BypassGoogleAds:
 .. hier stond de rest van de pagina

Ligt overigens ook weer aan de EULA, bij sommige website staat expliciet in dat ze ook niet geblokkeerd mogen worden.

#9 Yannou

Yannou

VBIB Godfather

• Leden
  • 2465 berichten

Geplaatst op 20 maart 2009 - 13:54

Xymtrix zei:

Ligt overigens ook weer aan de EULA, bij sommige website staat expliciet in dat ze ook niet geblokkeerd mogen worden.
Dat houdt in dat je in je ASP.NET code niets mag doen om de Ads die de webhost toevoegt weer van je pagina te verwijderen vooraleer ze naar de client worden gestuurd. Maar als de client browser ze verwijdert alvorens de pagina te laten zien, zoals ik al zei, dan kunnen zij daar niets tegen doen. En je bent ook niet in overtreding met de EULA, voor het geval je de moeite had genomen die te lezen :P

Zelf heb ik nog nooit één cent aan webhosts uitgegeven, al mijn webapplicaties en sites worden op deze manier "gratis" gehost.

Groetjes

#10 Xymtrix

Xymtrix

Master Developer

• Leden
  • PipPipPipPipPip
  • 533 berichten
  • LocatieNederland

Geplaatst op 20 maart 2009 - 14:42

Dat ligt alleen in ASP.NET gedeelte. Voorbeeld van tweakers:

Citeren

geen gebruik maken van adblockers of op andere wijze reclame-uitingen weren, anders dan de optie die Tweakers.net het Lid biedt indien hij een betaald abonnement heeft afgesloten.
http://tweakers.net/voorwaarden (4.2)

#11 Yannou

Yannou

VBIB Godfather

• Leden
  • 2465 berichten

Geplaatst op 20 maart 2009 - 15:14

Xymtrix zei:

geen gebruik maken van adblockers of op andere wijze reclame-uitingen weren (...)
En hoe controleren ze dat dan wel als ik vragen mag?

Trouwens je moet ook een beetje realistisch blijven, wie heeft er dezer dagen nu geen ad en popup blocker? Dat is gewoon basisfunctionaliteit van een hedendaagse webbrowser naar mijn mening.

Als je nog steeds niet overtuigd bent dat het concept werkt, kijk dan eens op deze pagina waarop ik dit principe gebruik. Zoals je merkt is er geen reclame te zien, hoewel ze wel degelijk door de webhost wordt toegevoegd via een stukje javascript (zie onderaan de broncode van de pagina).

Groetjes

#12 Xymtrix

Xymtrix

Master Developer

• Leden
  • PipPipPipPipPip
  • 533 berichten
  • LocatieNederland

Geplaatst op 20 maart 2009 - 15:31

Ik heb nooit gezegd dat het niet werkt, ik doe het zelf ook.
Dat controleren kan je natuurlijk niet, maar als je zeker weet dat iemand het doen kan je die persoon altijd nog toegang tot de website verbieden met als argument : U houdt zich niet aan de algemene voorwaarde waardoor wij het recht hebben, zoals vermeld in de algemene voorwaarde, om u de toegang te verbieden tot onze website.. ofzo.. Daarvoor dienen die dingen.

Ik denk dat Google dat zelf ook wel in hun Algemene voorwaarde hebben staan.
Misschien zelf in hun voorwaarde voor Google Ads: dat de betreffende site en de bezoekers geen acties mogen ondernemen om de advertenties te blokkeren.. Geen idee of het waar is, niet gelezen..

#13 Yannou

Yannou

VBIB Godfather

• Leden
  • 2465 berichten

Geplaatst op 20 maart 2009 - 15:40

Xymtrix zei:

Dat controleren kan je natuurlijk niet, maar als je zeker weet dat iemand het doen kan je die persoon altijd nog toegang tot de website verbieden (...)
Hoe gaan ze dat doen dan als ze het niet kunnen controleren? De site die ik je gaf als voorbeeld staat al ca. een jaar online, heeft me nog geen cent gekost, en de webhost heeft nog nooit geklaagd Geplaatste afbeelding

Xymtrix zei:

Dat ligt alleen in ASP.NET gedeelte.
De reden waarom ik er zo over doordram is dat ingebedde reclame in software (adware) voor mij, en waarschijnlijk voor veel mensen, al meer dan reden genoeg is om die software niet te gebruiken. Dus als je ook in je Windows Forms App reclame wil gaan tonen zoals ObAt voorstelt, dan moet je daar goed over nadenken...

Groetjes

#14 Xymtrix

Xymtrix

Master Developer

• Leden
  • PipPipPipPipPip
  • 533 berichten
  • LocatieNederland

Geplaatst op 20 maart 2009 - 15:55

Yannou zei:

Hoe gaan ze dat doen dan als ze het niet kunnen controleren?
Het gaat er NIET om of ze het kunnen/gaan controleren, het gaat erom dat hun ingedekt zijn.

Yannou zei:

De site die ik je gaf als voorbeeld staat al ca. een jaar online, heeft me nog geen cent gekost, en de webhost heeft nog nooit geklaagd
Voor de tweede keer, ik heb NOOIT gezegd dat het niet werkt..

Yannou zei:

De reden waarom ik er zo over doordram is dat ingebedde reclame in software (adware) voor mij, en waarschijnlijk voor veel mensen, al meer dan reden genoeg is om die software niet te gebruiken. Dus als je ook in je Windows Forms App reclame wil gaan tonen zoals ObAt voorstelt, dan moet je daar goed over nadenken...

Groetjes
Als het echt zo simpel was zat niemand meer op MSN/FTD. Volgens mij hadden we het  over ASP.net/GoogleADs, dus WEB.

#15 ObAt

ObAt

Master Developer

• Leden
  • PipPipPipPipPip
  • 707 berichten

Geplaatst op 20 maart 2009 - 16:11

De reden waarom ik reclame wil is om de server kosten te beperken. Het maakt mij eigenlijk niet zo veel uit dat het wordt geblockt, als we maar $$$ krijgen om de serverkosten te betalen. Het hoeft van mij ook niet perse met reclame worden verdient, maar dat lijkt mij de meest makkelijke manier. Ik zal echt niet weten hoe we anders centjes krijgen voor de server :P.

ObAt

#16 Yannou

Yannou

VBIB Godfather

• Leden
  • 2465 berichten

Geplaatst op 20 maart 2009 - 17:58

ObAt zei:

De reden waarom ik reclame wil is om de server kosten te beperken. Het maakt mij eigenlijk niet zo veel uit dat het wordt geblockt, als we maar $$$ krijgen om de serverkosten te betalen. Het hoeft van mij ook niet perse met reclame worden verdient, maar dat lijkt mij de meest makkelijke manier. Ik zal echt niet weten hoe we anders centjes krijgen voor de server.
Ik denk dat je de werkwijze die ik hierboven met Xymtrix besproken heb niet helemaal begrepen hebt, samengevat:

Je plaatst je website op de server van de webhost volledig gratis en werkt net zoals op een betalende server. In ruil voegt de webhost automatisch reclame toe aan je pagina's, want je website online houden kost hen wel geld natuurlijk en ze willen dat terugverdienen.
Het leuke is nu dat deze reclame door de webbrowser van de surfer automatisch wordt verborgen zodat die er geen last van heeft.

En dus netto wordt je site gehost zonder dat je daarvoor een wederdienst hoeft te leveren. Niets betalen, en ook geen last van reclame.

#17 ObAt

ObAt

Master Developer

• Leden
  • PipPipPipPipPip
  • 707 berichten

Geplaatst op 20 maart 2009 - 18:03

Yannou zei:

[Ik denk dat je de werkwijze die ik hierboven met Xymtrix besproken heb niet helemaal begrepen hebt, samengevat:

[i]Je plaatst je website op de server van de webhost volledig gratis en werkt net zoals op een betalende server. In ruil voegt de webhost automatisch reclame toe aan je pagina's, want je website online houden kost hen wel geld natuurlijk en ze willen dat terugverdienen.
Het leuke is nu dat deze reclame door de webbrowser van de surfer automatisch wordt verborgen zodat die er geen last van heeft.

En dus netto wordt je site gehost zonder dat je daarvoor een wederdienst hoeft te leveren. Niets betalen, en ook geen last van reclame.[/i]

Mmm, zo had ik niet bekeken :P. Maar staat er dan ook iets van DirectAdmin op? En is het makkelijk om een URL verwijzing toe te wijzen e.d.?

ObAt

#18 Xymtrix

Xymtrix

Master Developer

• Leden
  • PipPipPipPipPip
  • 533 berichten
  • LocatieNederland

Geplaatst op 20 maart 2009 - 19:02

Als je zo'n website begint zoals dit zou ik gewoon betaald nemen. Kost je miss 40E Per jaar inclusief domain. Kan je doen en laten wat je wilt

#19 ObAt

ObAt

Master Developer

• Leden
  • PipPipPipPipPip
  • 707 berichten

Geplaatst op 20 maart 2009 - 19:05

Xymtrix zei:

Als je zo'n website begint zoals dit zou ik gewoon betaald nemen. Kost je miss 40E Per jaar inclusief domain. Kan je doen en laten wat je wilt

Daar zit ook wat in, het enige probleem waar ik mee zit is de Bandbreedte. Die zal wel erg hoog moeten zijn :P

ObAt

#20 Yannou

Yannou

VBIB Godfather

• Leden
  • 2465 berichten

Geplaatst op 20 maart 2009 - 20:36

ObAt zei:

Maar staat er dan ook iets van DirectAdmin op? En is het makkelijk om een URL verwijzing toe te wijzen e.d.?
DirectAdmin klinkt als software, en daar helpt een webhost je niet mee uiteraard. Zij stellen alleen een stukje van hun harde schrijfruimte ter beschikking, en processing power waarmee je .NET code kan compileren en uitvoeren. Alle functionaliteit moet je zelf implementeren.

Bij de meeste webhosts (ik heb er intussen al verschillenden geprobeerd) krijg je een subdomein in de vorm van http://project.username.webhost.com. Als de gebruiker dat intikt in de adresbalk van FF krijgt hij dus de pagina te zien die jij onder de naam index.aspx hebt opgeslagen op de server. Van daaruit kan je dan doorverwijzen naar andere pagina's enz.

Als je vind dat de naam te lang of te ingewikkeld is om te onthouden dan kan je een alias registreren, bijvoorbeeld http://www.obatproject.tk en die mappen over de url van je subdomein zodanig dat de surfer automatisch op je site terecht komt als hij/zij www.obatproject.tk intikt in zijn adresbalk. Zulke domeinnamen registreren is eveneens gratis (hoewel er ook betalende zijn).

Groetjes

#21 ObAt

ObAt

Master Developer

• Leden
  • PipPipPipPipPip
  • 707 berichten

Geplaatst op 20 maart 2009 - 23:46

Yannou zei:

ObAt zei:

Maar staat er dan ook iets van DirectAdmin op? En is het makkelijk om een URL verwijzing toe te wijzen e.d.?
DirectAdmin klinkt als software, en daar helpt een webhost je niet mee uiteraard. Zij stellen alleen een stukje van hun harde schrijfruimte ter beschikking, en processing power waarmee je .NET code kan compileren en uitvoeren. Alle functionaliteit moet je zelf implementeren.

Bij de meeste webhosts (ik heb er intussen al verschillenden geprobeerd) krijg je een subdomein in de vorm van http://project.username.webhost.com. Als de gebruiker dat intikt in de adresbalk van FF krijgt hij dus de pagina te zien die jij onder de naam index.aspx hebt opgeslagen op de server. Van daaruit kan je dan doorverwijzen naar andere pagina's enz.

Als je vind dat de naam te lang of te ingewikkeld is om te onthouden dan kan je een alias registreren, bijvoorbeeld http://www.obatproject.tk en die mappen over de url van je subdomein zodanig dat de surfer automatisch op je site terecht komt als hij/zij www.obatproject.tk intikt in zijn adresbalk. Zulke domeinnamen registreren is eveneens gratis (hoewel er ook betalende zijn).

Groetjes

Ik heb het niet zo moet .TK. Vroeger veel gezeur mee gehad. Ik leg liever wat geld bij en koop liever een domein (.nl/.com) met Google Ads (die geblocked kunnen worden), dan aan een .tk te starten :P.  

ObAt

#22 Yannou

Yannou

VBIB Godfather

• Leden
  • 2465 berichten

Geplaatst op 21 maart 2009 - 00:09

Het voordeel aan .tk is dat je snel vertrokken bent en in een handomdraai domeinen en aangekoppelde email adressen hebt geregistreerd. Bovendien duurt het maar 10 minuten om hun DNS server te updaten dus je ziet direct of het al dan niet werkt.

Het enige nadeel is dat het domein vervalt als je op 90 dagen minder als 25 bezoekers hebt gehad -- tenzij je ervoor betaalt.

Groetjes

#23 Xymtrix

Xymtrix

Master Developer

• Leden
  • PipPipPipPipPip
  • 533 berichten
  • LocatieNederland

Geplaatst op 21 maart 2009 - 14:06

Ik zit bij Vevida  en die heeft het volgende:

Citeren

Ons zeer complete standaardpakket (€ 39 exclusief BTW per jaar) omvat:

* Registratie van uw domeinnaam
    * 2 GB webruimte
    * 2 GB e-mail / 20 accounts
    * Gratis MySQL-database met 200 MB ruimte
    * Beveiligde webmail
    * Gratis subdomeinen
    * Volledige FTP-toegang
    * ASP, PHP 5 en Perl 5.8
    * ASP.NET 3.5 en 2.0
    * Frontpage serverextensies
    * Gratis statistieken voor uw website
Bandbreedte kon ik niet zo snel vinden..

#24 ObAt

ObAt

Master Developer

• Leden
  • PipPipPipPipPip
  • 707 berichten

Geplaatst op 21 maart 2009 - 15:37

Citeren

Webhosting: het complete alles-in-één pakket
Aansluitend op onze "geen fratsen" mentaliteit hebben wij één compleet webhosting pakket waar alles in zit zodat u direct aan de slag kunt. Geen stiekeme opstartkosten of meerprijzen voor elke bijkomstigheid. Bovendien stellen wij duidelijke limieten, zodat zogenaamd ongelimiteerd dataverkeer achteraf niet ineens toch behoorlijk gelimiteerd blijkt te zijn door verstopte regeltjes in de algemene voorwaarden.

Bovendien kunt u al binnen 5 minuten aan de slag met uw website!

Het pakket
Het pakket bestaat uit het volgende:
- 3000 MB webruimte
- 60 GB dataverkeer per maand
- Inclusief domeinnaam (alle extensies die we aanbieden, dus niet alleen .nl)

Functionaliteiten
Ons pakket beschikt over de volgende functionaliteiten:
- DirectAdmin ControlPanel
- Installatron: installeer 58 software pakketen met één klik op de knop
- PHP 5.x
- MySQL 5.0.x
- 10 MySQL databases
- 100 email accounts (POP3/IMAP) *
- E-mail forwarders
- Catch-all emailadres
- Mailinglijsten
- 100 Subdomeinen *
- Perl via CGI interface
- Eigen errordocumenten (zoals 404)
- Beveiligde mappen
- Webmail
- Virus- en spamfilter op e-mail
- Uitgebreide statistieken (ook toegang tot raw log files)

* Gratis meer op aanvraag
Klik op bovenstaande links voor meer uitleg over de betreffende software.
Copyright © 2009 Antagonist. Algemene Voorwaarden. Prijzen excl. BTW. Sitemap.

Bron lijkt me ook wel wat :P

ObAt

#25 ObAt

ObAt

Master Developer

• Leden
  • PipPipPipPipPip
  • 707 berichten

Geplaatst op 21 maart 2009 - 16:09

Yannou zei:

Het voordeel aan .tk is dat je snel vertrokken bent en in een handomdraai domeinen en aangekoppelde email adressen hebt geregistreerd. Bovendien duurt het maar 10 minuten om hun DNS server te updaten dus je ziet direct of het al dan niet werkt.

Het enige nadeel is dat het domein vervalt als je op 90 dagen minder als 25 bezoekers hebt gehad -- tenzij je ervoor betaalt.

Groetjes

Het domeinnaam zelf is voor mij een groot nadeel. Ik heb nu gewoon een servertje met Cpanel erop en dat werkt perfect, het enige nadeel is is dat hij niet zo heel snel is (800/800). Zoiets wil ik, het enige nadeel is dat Cpanel los veel te duur is :P, maar zoiets als DirectAdmin is ook genoeg :P

ObAt

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 lid(leden), 0 bezoeker(s), 0 anonieme gebruikers

Inloggen

Untitled 1

Met dank aan Jürgen voor de jarenlange inzet van visualbasic.be (anno dec 2000)
Met dank aan Mike en Ronneke voor de jarenlange inzet van vbib.be (anno dec 2010)
Met dank aan PascalBianca voor de jarenlange inzet van vbib.be (anno dec 2016)