Springen naar inhoud

- - - - -

Open NZB Database

• Dit onderwerp is gesloten Dit onderwerp is gesloten
Er zijn 117 reacties in dit onderwerp

#61 RedThread

RedThread

Beheerder VBIB

• Beheerder
  • 3613 berichten
    Laatst bezocht 29 okt 2024 10:07
  • LocatieTongeren,Belgium.
Inzender

Geplaatst op 18 maart 2009 - 14:29

Ik denk dat zulke discussies beter "behind the scene" kunnen gevoerd worden binnen het ontwikkelteam en best via irc/msn/... want dit is een straatje zonder einde.

Mijn inziens kan men het forum (afdeling projecten) best kan gebruiken om leden van het team up-to-date te houden met relevante info, aanwerven van nieuwe leden/beta testers, posten van screenshots, etc...

Ik zou zeggen, ObAt lijst de items op in een excel sheet die jullie misschien onderling kunnen sharen via msn live of dergelijke.
Zodoende kan iedereen zijn standpunt verdedigen met pro/contra's waarop jij (of de projectverantwoordelijke) dan je uiteindelijke beslissing kan baseren.

#62 Yannou

Yannou

VBIB Godfather

• Leden
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2465 berichten
    Laatst bezocht 24 apr 2020 19:41
  • Locatiehttp://www.fablab-brussels.be

Geplaatst op 18 maart 2009 - 14:34

Xymtrix zei:

Weet je wel waarvoor die dingen zijn ?? Deze worden opgesteld om men te beschermen bij eventueel een rechtzaak of andere beschuldigen. Tevens kan iedereen spam neerzetten en jouw aanklagen als je het eraf haalt.. want jah.. staat toch nergens dat het niet mag...
Heb je wel gelijk in, maar in dit geval is daar weinig kans voor. Als je je service immers plaatst op een webserver die in een ander land gesitueerd is zoals Brinkster bijvoorbeeld dan is de kans op heibel echt wel miniem vermits verschillende overheden dan moeten samenwerken om bezwarend materiaal voor een rechtzaak te verzamelen. En zolang je geen monsterwinsten maakt op de kap van iemand anders (en da's met dit project niet het geval) dan gaat echt niemand die moeite doen, wees gerust. Trouwens zeg nu zelf, wie trekt zich op het internet nu wat aan van wat mag en niet mag? Net zoals erbuiten moet je ervan uit gaan dat mensen ook in cyberspace een minimum aan gezond verstand bezitten. Want als je spam expliciet wilt gaan verbieden, dan zul je het eerst moeten definiëren... Wat is exact "spam" en waar trek je de grens? Dat loopt gegarandeerd uit in een eindeloze muggenzifterij.

Xymtrix zei:

Daar gaat het juist om.. om de reputatie.. Denk je echt dat er veel mensen gaan posten als er niks tegenover staat ??
Iedereen die lid wordt van een gratis service zal hopelijk wel snugger genoeg zijn om te beseffen dat er niets mee te verdienen valt, en mensen die worden aangetrokken enkel door het idee om er profijt uit te halen zijn ook niet meteen de doelgroep waar je op moet mikken denk ik. En terzijde, denk je dat ik betaald wordt door VBiB om te helpen, opdrachtjes te bedenken etc? Ik doe dat ook uit vrije wil zonder dat er iets tegenover staat ;)

Xymtrix zei:

Yannou zei:

Om ook die die hards eruit te filteren zou je dan eventueel een controlesysteem kunnen invoeren
Wat wou je controleren ?? Aan een nieuwe gebruiker valt niks te controleren, omdat die nog niet actief iets heeft gedaan, behalve aanmelden dan...
Zoals je al zei wordt het alleen maar problematisch als er sprake is van misbruik zoals spamming of andere ongewenste activiteiten die de performantie van de service verlagen. Door alleen maar een (inactieve) account te registreren wordt eigenlijk weinig overlast veroorzaakt totdat de database begint uit te puilen, en dan kan je er zoals ik al zei eens doorsweepen om de minst actieve eruit te gooien.

Xymtrix zei:

Wanneer is een gebruiker betrouwbaar ?? Iedereen kan ineens SPam gaan posten.. Hoe betrouwbaar die persoon dan ook is.
De programmeurs van de service zou ik bijv. als betrouwbaar durven bestempelen, want die zullen niet echt geneigd zijn om hun eigen werk om zeep te helpen.

Xymtrix zei:

Niet vergeten dat er Honderden spammers zijn over de hele wereld, niet te vergeten hackers/sciptkiddies. Als een site succesvol is komen die vanzelf wel...
Daar zou ik me niet teveel zorgen over maken, neem als voorbeeld nog maar eens VBiB: we slagen er vrij behoorlijk in om het probleem onder controle te houden, al zeg ik het zelf, en VBiB is intussen een vrij populaire site in zijn vakgebied ;)  Zoals altijd moet je gewoon afwegen: wat is het ergste? Af en toe een sporadische spammer van je service af te moeten gooien, of een hele hoop potentieel waardevolle gebruikers moeten missen die worden afgeschrikt door complexe toetredingsprocedures als activatie emails etc?

Groetjes

#63 Xymtrix

Xymtrix

Master Developer

• Leden
  • PipPipPipPipPip
  • 533 berichten
    Laatst bezocht 13 aug 2012 15:48
  • LocatieNederland

Geplaatst op 18 maart 2009 - 14:55

Als de server zoals brinkster in een ander land staat is er misschien minimum aan heibel, wat de mensen nooit lezen(EULA) dat bijv. brinkster zich niet verantwoordelijk stelt voor de content van de website.. ik lees die dingen ook nooit, veels te lang.  ;)...

Op internet gaat inderdaad iedereen zo zijn gang door allemaal copyrighted mareriaal te kopieren(plaatjes/stukken tekst). Komt eer het EULA(Bijv. Alle plaatjes en teksten die op deze website(www.url.nl) staan zijn copyrighted2009 www.url.nl/naam en mogen niet zonder toesteming van www.url.nl en/of naam worden gekopieerd en/of nagemaakt)  ;) .

Dat er niks mee te verdienen zijn snap ik wel(hopelijk andere ook), maar is toch tof om tegen mede geeks te zeggen: Kijk ik ben #1 op .....

Als je als programmeur je eigen werk om zeep helpt ben je wel erg stom bezig.. hahaha

Vbib is natuurlijk Belgisch/Nederlands.. daarom heb je we minder last van.. Niettemine, ze zijn hier al eens geweest.

Nogmaals : activatiemails zijn niet complex , en toetredingsprocedures ook niet, want 99% van alle controles etc. gebeurd achter de schermen. Daar merken de gebruikes niks van, als je het goed doet...

:D

#64 RedThread

RedThread

Beheerder VBIB

• Beheerder
  • 3613 berichten
    Laatst bezocht 29 okt 2024 10:07
  • LocatieTongeren,Belgium.
Inzender

Geplaatst op 18 maart 2009 - 14:55

Citeren

En terzijde, denk je dat ik betaald wordt door VBiB om te helpen, opdrachtjes te bedenken etc? Ik doe dat ook uit vrije wil zonder dat er iets tegenover staat

Hoe... en je bedrijfswagen dan ? Niet te vergeten je laptop en gsm van vbib ? al vergeten ? ;)

Alle gekheid op een stokje, ik denk dat jullie hier niet te ver mogen in gaan. Beveiligen moet maar maak het niet zo dat het onwerkbaar is.
Net zoals op zovele andere sites zullen hier wss ook moderators aangesteld worden die de boel in het oog moeten houden en daar optreden waar nodig.

dit gezegd zijnde, waar is nu weer die ban knop ?..

#65 ArComAr

ArComAr

VBIB Godfather

• Leden
  • 3788 berichten
    Laatst bezocht 30 sep 2021 15:20

Geplaatst op 18 maart 2009 - 16:00

Ik denk dat we best beginnen bij het begin ipv nu al te spreken over legal disclaimers en andere van die stuff. Er is nog geen letter code geschreven dus er is daar zeker nog geen nood aan ;). Deze topic gaat over de uitleg van de het project. Misschien moet er een andere topic worden aangemaakt waar er kan gesproken worden over de dingen waar we nu al 4 pagina's over aan het praten zijn. Zo kunnen we daar makkelijker een conclusie vormen dan dat we hier tussen al de verschillende posten moeten gaan zoeken welke over beveiliging gaan.

Ik stel voor dat we hier een lijst gaan opstellen van alle punten die moeten gedaan worden, deze rangschikken volgens moeilijkheid, en daarna kunnen we dit gaan verdelen aan de leden die willen meewerken al naargelang de moeilijkheid die ze willen.

Ik denk dat we een (relatief klein, maar kan nog aangepast worden) stappenplan als dit moeten volgen:
    1ste stap: scope van het project afbakenen
    2de stap: voorbereidingen treffen (UML-schema's, ...)
    3de stap: eerste letter code ;)

#66 Niels

Niels

Senior Developer

• Leden
  • PipPipPip
  • 244 berichten
    Laatst bezocht 23 nov 2009 21:33

Geplaatst op 18 maart 2009 - 16:01

Das pas eens een idee ;) eindelijk

#67 Anti

Anti

Professional Developer

• Leden
  • PipPipPipPip
  • 426 berichten
    Laatst bezocht 19 feb 2020 17:06

Geplaatst op 18 maart 2009 - 16:05

In plaats van deze bijzonder zinloze discussies te houden zouden jullie beter samen aan een (vereenvoudigde) analyse werken zodat meteen duidelijk wordt wat het programma wel of niet moet kunnen. Als je daar dan nog een fatsoenlijk design rond maakt heb je 90% van de code al.

#68 Xymtrix

Xymtrix

Master Developer

• Leden
  • PipPipPipPipPip
  • 533 berichten
  • LocatieNederland

Geplaatst op 18 maart 2009 - 16:14

Ik ben gewoon verder bezig met dit project, vraag maar aan OBat  ;)
Wie gaat de lijst samenstellen?? ;)

#69 ArComAr

ArComAr

VBIB Godfather

• Leden
  • 3788 berichten

Geplaatst op 18 maart 2009 - 16:26

Wie de lijst samenstelt speelt niet zo'n belang, we moeten punten hebben om op die lijst te zetten ;)

Verder wil ik wel mee (samen met obat, wie anders ;)) de lijst samenstellen op basis van punten die hier en op assembla worden gezegd. Ik zal zorgen dat deze lijst op de subversion komt, en dan kan eigenlijk iedereen die als member op Assembla staat die lijst gaan aanpassen.

#70 ObAt

ObAt

Master Developer

• Leden
  • PipPipPipPipPip
  • 707 berichten
    Laatst bezocht 30 mrt 2010 15:56

Geplaatst op 18 maart 2009 - 16:44

Xymtrix zei:

Pm gestuurd met aantal bestanden.. Kun je , al, je de bestanden online gooit, bedrijfsnaam eruithalen  ;)

Dat kan, maar waar staat die naam? Ziet er mooi uit ;)

Yannou zei:

Bijvoorbeeld als je niet wilt dat gebruikers meerdere accounts registeren, dan ontwerp je je site zo dat er geen interactie is tussen verschillende accounts (dus geen "reputatie" systeem) waardoor het gewoon niet te moeite loont. Waarom zou iemand bv. 10 verschillende accounts willen aanmaken op VBiB? Om 10 verschillende inzendingen te kunnen doen in de opdrachtensectie misschien?  Zeker als inactieve accounts automatisch verwijderd worden is die kans klein.

Ik vind dat het reputatie gedeelte juist heel belangrijk is, vooral omdat uploaders eigenlijk niets krijgen voor hun moeite. Als mensen zo zielig zijn dat ze zichzelf reputatie schenken dan doen ze dat maar, hebben ze ook iets om trots op te zijn :P. En het gaat zeker wel op vallen als een iemand een post aanmeld en dat er altijd 10 mensen op reageren en volle reputatie geven (er is nl. een limit).

Yannou zei:

Als ik het budget had om een reis rond de wereld te maken dan is een account op één of andere site wel het laatste waar ik van wakker zou liggen hoor Xymtrix  Maar serieus, als je enkel kijkt naar de laatste login datum, dan zou je dat zeer gemakkelijk kunnen omzeilen door een programmaatje te schrijven dat je één keer per dag voor elke account inlogt en onmiddellijk weer uitlogt enkel en alleen met als doel het veld met de laatste login datum in je database te updaten. Met "activiteit" bedoel ik dan ook een nuttige bijdrage leveren, bv. deelnemen aan een discussie, een relevant bestand uploaden, enz.

Ochja, dan stuurt die gebruiker een mailtje en dan ga ik wel elke dag op zijn account spammen :D, ik zie het grote probleem daarvan niet.

Yannou zei:

Om ook die die hards eruit te filteren zou je dan eventueel een controlesysteem kunnen invoeren, enkele betrouwbare gebruikers die regelmatig gebruik maken van de service en zulke spamberichten kunnen verwijderen (zoals de moderators op VBiB bijvoorbeeld). Hoe lang denk je dat zelfs de koppigste spammer het zal volhouden om telkens een volle minuut te spenderen om een nieuwe account aan te maken en spam te verspreiden, als de moderator het met één klik binnen de seconde weer kan verwijderen?

Daarom is het juist belangrijk dat er een bepaald gedeelte komt dat de Mods alle berichten snel kunnen verwijderen! En als een gebruiker zijn vrije tijd wil besteden aan 'Hotmail maken => Registreren => Spammen => Geband worden ect.' dan mag die dat van mij gerust doen http://www.vbib.be/p...tyle_emoticons/default/icon_cool.gif

Xymtrix zei:

Weet je wel waarvoor die dingen zijn ?? Deze worden opgesteld om men te beschermen bij eventueel een rechtzaak of andere beschuldigen. Tevens kan iedereen spam neerzetten en jouw aanklagen als je het eraf haalt.. want jah.. staat toch nergens dat het niet mag..

Het lijkt me inderdaad handig om er een te maken, maar dat komt bij de afwerken. Eerst Die Hard scripten daarna Nolife een Eula maken :) Xymtrix heeft een punt, als de gebruiker (zo zielig is) dat hij ons aanklaagt (omdat hij zielig is :D) dan hebben wij een extra houwvast. Hoezo rechtzaak? Eula :D.

RedThread zei:

Ik denk dat zulke discussies beter "behind the scene" kunnen gevoerd worden binnen het ontwikkelteam en best via irc/msn/... want dit is een straatje zonder einde.

Mijn inziens kan men het forum (afdeling projecten) best kan gebruiken om leden van het team up-to-date te houden met relevante info, aanwerven van nieuwe leden/beta testers, posten van screenshots, etc...

Ik zou zeggen, ObAt lijst de items op in een excel sheet die jullie misschien onderling kunnen sharen via msn live of dergelijke.
Zodoende kan iedereen zijn standpunt verdedigen met pro/contra's waarop jij (of de projectverantwoordelijke) dan je uiteindelijke beslissing kan baseren.

Inderdaad wel handig, mijn bericht wordt inderdaad wel erg lang http://www.vbib.be/p...tyle_emoticons/default/tongue.png

Xymtrix zei:

Iedereen die lid wordt van een gratis service zal hopelijk wel snugger genoeg zijn om te beseffen dat er niets mee te verdienen valt, en mensen die worden aangetrokken enkel door het idee om er profijt uit te halen zijn ook niet meteen de doelgroep waar je op moet mikken denk ik. En terzijde, denk je dat ik betaald wordt door VBiB om te helpen, opdrachtjes te bedenken etc? Ik doe dat ook uit vrije wil zonder dat er iets tegenover staat

Tegenwoordig wil de mens altijd wat terug hebben. Sommige mensen zijn al blij met een bedankwoordje maar er zijn ook mensen die een status willen creëren (Kijk maar is naar de grote release groepen zoals: Razor1911, FFF, Fairlight, ToeD, Skullptura ect.). Om die mensen ook tevreden te stellen voeren wij het Reputatie systeem in.

ArComAr zei:

Wie de lijst samenstelt speelt niet zo'n belang, we moeten punten hebben om op die lijst te zetten :P

Verder wil ik wel mee (samen met obat, wie anders :P) de lijst samenstellen op basis van punten die hier en op assembla worden gezegd. Ik zal zorgen dat deze lijst op de subversion komt, en dan kan eigenlijk iedereen die als member op Assembla staat die lijst gaan aanpassen.

Ik voel me vereerd http://www.vbib.be/p...tyle_emoticons/default/icon_cool.gif :P Ik zal is eerst mijn word documentje updaten ;)

Xymtrix zei:

Ik ben gewoon verder bezig met dit project, vraag maar aan OBat  :P
Wie gaat de lijst samenstellen?? :P

Inderdaad :P Hij heeft al de 'Databasestructuur' gemaakt ;).

Nouja, dit bericht is erg lang :P. Ik ga ook even een nieuw Topic aanmaken.

ObAt

#71 ArComAr

ArComAr

VBIB Godfather

• Leden
  • 3788 berichten

Geplaatst op 18 maart 2009 - 16:51

Nu weer niet om onnozel te doen, maar hoe kan je al een database structuur hebben zonder dat je weet wat je allemaal wilt gaan opslaan :P

Een basis scriptje kan uiteraard wel, maar een volledig database schema kan nog niet echt bestaan.

#72 ObAt

ObAt

Master Developer

• Leden
  • PipPipPipPipPip
  • 707 berichten

Geplaatst op 18 maart 2009 - 16:56

ArComAr zei:

Nu weer niet om onnozel te doen, maar hoe kan je al een database structuur hebben zonder dat je weet wat je allemaal wilt gaan opslaan :P

Een basis scriptje kan uiteraard wel, maar een volledig database schema kan nog niet echt bestaan.

Uhhh, dat kan wel :P. Ik heb toch een paar pagina's terug een Word documentje online gezet? Daaruit kan toch alle informatie uit gehaald worden.

ObAt

#73 Xymtrix

Xymtrix

Master Developer

• Leden
  • PipPipPipPipPip
  • 533 berichten
  • LocatieNederland

Geplaatst op 18 maart 2009 - 16:57

ArComAr zei:

Je weet zeker al dingen die je wilt opslaan, staat voor 90% allemaal in het document. Plus ik heb extra tabellen gemaakt om lekker flexibel te blijven  :P .

Bedrijf staat bij Properties -> Summary(werk op engtalig pc )

#74 ArComAr

ArComAr

VBIB Godfather

• Leden
  • 3788 berichten

Geplaatst op 18 maart 2009 - 17:20

ObAtGroup zei:

ArComAr zei:

Uhhh, dat kan wel :P. Ik heb toch een paar pagina's terug een Word documentje online gezet? Daaruit kan toch alle informatie uit gehaald worden.

ObAt

Dat heb ik dan gemist kennelijk :P Plaats het in ieder geval op de subversion, das ook makkelijker om achteraf naar een oudere versie te gaan kijken

#75 ObAt

ObAt

Master Developer

• Leden
  • PipPipPipPipPip
  • 707 berichten

Geplaatst op 18 maart 2009 - 19:11

ArComAr zei:

Dat heb ik dan gemist kennelijk :P Plaats het in ieder geval op de subversion, das ook makkelijker om achteraf naar een oudere versie te gaan kijken

Nieuwe Versie is al uit :P

ObAt

#76 Xymtrix

Xymtrix

Master Developer

• Leden
  • PipPipPipPipPip
  • 533 berichten
  • LocatieNederland

Geplaatst op 18 maart 2009 - 20:01

Ziet er goed uit.  :P

#77 ArComAr

ArComAr

VBIB Godfather

• Leden
  • 3788 berichten

Geplaatst op 18 maart 2009 - 20:31

Das idd al een serieus brok informatie. Ik ben er even snel doorheen gegaan, maar ik ben zo niet te vinden voor die kleurtjes van al de verschillende gebruikers. ik denk dat je die kleuren van die posts al zeker moet weglaten en het gewoon simpel houden zoals op phpBB forums waar er een figuurtje of een tekstje aangeeft welke status je hebt. Anders ga je echt een lelijke kleurboek krijgen. Zelfs met de juiste kleuren die bij elkaar passen gaat het nog op een kleurboek lijken.

#78 ObAt

ObAt

Master Developer

• Leden
  • PipPipPipPipPip
  • 707 berichten

Geplaatst op 18 maart 2009 - 22:33

Xymtrix zei:

Ziet er goed uit.  :P

Mooi :P

ArComAr zei:

Das idd al een serieus brok informatie. Ik ben er even snel doorheen gegaan, maar ik ben zo niet te vinden voor die kleurtjes van al de verschillende gebruikers. ik denk dat je die kleuren van die posts al zeker moet weglaten en het gewoon simpel houden zoals op phpBB forums waar er een figuurtje of een tekstje aangeeft welke status je hebt. Anders ga je echt een lelijke kleurboek krijgen. Zelfs met de juiste kleuren die bij elkaar passen gaat het nog op een kleurboek lijken.

Slim plan, misschien alleen de titel in kleur :P.

Versie 2.1 is uitgebracht. Met daarin de wijziging in het kleurenschema.

ObAt

#79 ArComAr

ArComAr

VBIB Godfather

• Leden
  • 3788 berichten

Geplaatst op 18 maart 2009 - 23:26

Maak in u bestand ook eens een hoofdstuk aan voor de versie. Dat maakt het vele duidelijker.

Ik heb het  bestand ook op de svn gezet. Keep it up-to-date daar zou ik zeggen :P

#80 Yannou

Yannou

VBIB Godfather

• Leden
  • 2465 berichten

Geplaatst op 19 maart 2009 - 00:39

ArComAr zei:

Ik ben er even snel doorheen gegaan, maar ik ben zo niet te vinden voor die kleurtjes van al de verschillende gebruikers. ik denk dat je die kleuren van die posts al zeker moet weglaten en het gewoon simpel houden zoals op phpBB forums waar er een figuurtje of een tekstje aangeeft welke status je hebt. Anders ga je echt een lelijke kleurboek krijgen.

Xymtrix zei:

Slim plan, misschien alleen de titel in kleur Very Happy.
Ik zou gewoon resoluut alle kleurtjes weglaten, zeker in tekst. Dat zorgt ervoor dat je software professioneler overkomt naar de gebruiker toe, en vermijdt dat je hoofdpijn krijgt als je een tijdje naar je scherm zit te kijken. Eventueel kan je wel werken met discrete pictogrammen om een state aan te geven, maar hou a.u.b eenzelfde font family, font forecolor, font size en font weight aan in het hele project, dus zowel aan client side (Windows App) als server side (ASP.NET).
In een later stadium kan je de gebruikers dan zelf laten kiezen hoe kermisachtig ze het maken m.b.h.v layout skins (client side) of aangepaste CSS op de server.

Enkele andere opmerkingen samengevat:
  • Waarom zijn email adres en geslacht relevant voor persoonlijke informatie? Vooral dat laatste leunt al dicht aan bij een inbreuk op de privacywetgeving. En wat komt er onder Extra Informatie en onder Advertenties?
  • Ik denk dat je veel te veel rangen hebt, ik tel er 15 terwijl je met ca. een derde ook wel zou moeten toekomen. KISS: maak het niet ingewikkelder dan nodig is.
  • Over het algemeen eigenlijk ga je veel te veel info hardcoded verwerken, neem nu bijvoorbeeld Topics en Reacties: je somt daar een 20-tal properties op met ook de vermelding van een veld Extra Informatie (net zoals bij user accounts trouwens) waar je dan een allegaartje van toekomstige velden in gaat onderbrengen veronderstel ik, of dingen waar je op dit moment nog niet aan denkt.
    In dat geval kan je beter met een dynamisch formaat werken, een generisch Topic object zeg maar in de stijl van een HTML tag. Die heeft een klein aantal verplichte attributen maar een groot aantal optionele attributen. Op die manier vermijd je dat er nutteloze plaats wordt gereserveerd voor info die toch niet van toepassing is.
  • In je opdeling in categorieën ben je weinig coherent. Bij Games bijvoorbeeld deel je op in Windows, Linux/Mac, Playstation, Xbox, Nintendo en Overige. De eerste twee zijn daar besturingssystemen, de twee volgende gaming platforms, de vijfde is een bedrijf en de laatste categorie is zelfs geen categorie. En wat als er morgen een geheel nieuw type console wordt gelanceerd? Ga je dan heel je programma en database aanpassen?
  • Waarom is de bestandsgrootte relevant om opgesplitst te worden in verschillende subcategorieën? En waarom ligt de grens anders bij bv. MP4 en MKV? Ondertitels en audio zitten trouwens in een MKV bestand ingebed, dus die hoef je niet zelf nog eens onder te verdelen.
  • ObAt zei:

In VB.NET (Windows Form Application) liet ik het programma een HTML bestand aanmaken, daar de informatie wegschrijven en dan een webbrowser er naar laten Navigeren.
    Voor de duidelijkheid: een VB.NET programma dat HTML genereert is een ASP.NET web application, alleen het entry point verschilt.
  • Het Advertisement Banner systeem vind ik een heel erg slecht idee. Eerst en vooral is laten wisselen om de 30 seconden alleen maar goed om epileptische aanvallen uit te lokken bij gebruikers :P Ten tweede gaat geen enkele adverteerder je willen betalen om alleen maar banners weer te geven, ze zullen bewijs willen dat er ook degelijk naar de geadverteerde site wordt gesurft.

ObAt zei:

dit voorkomt rare dingen zoals ongewenste reclame
    Is reclame niet altijd ongewenst dan? :P
Enfin, dat zijn nog maar de dingen die me het eerst in 't oog sprongen. Beetje aan bijschaven dus :P

Groetjes

#81 Xymtrix

Xymtrix

Master Developer

• Leden
  • PipPipPipPipPip
  • 533 berichten
  • LocatieNederland

Geplaatst op 19 maart 2009 - 09:49

Citeren

En wat als er morgen een geheel nieuw type console wordt gelanceerd? Ga je dan heel je programma en database aanpassen?
Ik heb al een aardige dynamische database aangeleverd, uiterraad met de nodige gebrekken, maar ik hield wel rekening met die zaken.  :P Zal zo de db hier neerplempen wat MIJN visie zo'n beetje was.

DB(structuur) toegevoegd, overigens klopt deze niet meer met het nieuwe docuement en is incompleet.

#82 ObAt

ObAt

Master Developer

• Leden
  • PipPipPipPipPip
  • 707 berichten

Geplaatst op 19 maart 2009 - 16:46

Yannou zei:

Ik zou gewoon resoluut alle kleurtjes weglaten, zeker in tekst.

Inderdaad wel slim voor te beginnen, zal ik aanpassen!

Yannou zei:

Waarom zijn email adres en geslacht relevant voor persoonlijke informatie? Vooral dat laatste leunt al dicht aan bij een inbreuk op de privacywetgeving. En wat komt er onder Extra Informatie en onder Advertenties?

Als men zijn wachtwoord kwijtraakt is dat wel handig. En zowat bij elk forum wordt het geslacht wel gevraagd, ik zie daarom niet echt het probleem. (Anders zette we gewoon in de EULA dat ze daar niet over moeten zuren :P) Bij Extra info kan de gebruiker gewoon wat opgeven wat iedereen kan lezen (Het heet op VBiB Onderschrift)

Yannou zei:

Ik denk dat je veel te veel rangen hebt, ik tel er 15 terwijl je met ca. een derde ook wel zou moeten toekomen. KISS: maak het niet ingewikkelder dan nodig is.

Als we een paar rangen kunnen scripten lukt dat ook wel :P

Yannou zei:

Over het algemeen eigenlijk ga je veel te veel info hardcoded verwerken, neem nu bijvoorbeeld Topics en Reacties: je somt daar een 20-tal properties op met ook de vermelding van een veld Extra Informatie (net zoals bij user accounts trouwens) waar je dan een allegaartje van toekomstige velden in gaat onderbrengen veronderstel ik, of dingen waar je op dit moment nog niet aan denkt.
In dat geval kan je beter met een dynamisch formaat werken, een generisch Topic object zeg maar in de stijl van een HTML tag. Die heeft een klein aantal verplichte attributen maar een groot aantal optionele attributen. Op die manier vermijd je dat er nutteloze plaats wordt gereserveerd voor info die toch niet van toepassing is.

Bij extra info komt een mededeling van de poster (als die dat wil), zo vermijd je dat de poster mededelingen op een verkeerde plek zetten en dat is ook onoverzichtelijk.

Yannou zei:

In je opdeling in categorieën ben je weinig coherent. Bij Games bijvoorbeeld deel je op in Windows, Linux/Mac, Playstation, Xbox, Nintendo en Overige. De eerste twee zijn daar besturingssystemen, de twee volgende gaming platforms, de vijfde is een bedrijf en de laatste categorie is zelfs geen categorie. En wat als er morgen een geheel nieuw type console wordt gelanceerd? Ga je dan heel je programma en database aanpassen?

Het is erg onhandig als Windows en Mac spellen door elkaar staan. Als er een nieuwe console komt moeten we inderdaad het aanpassen, maar dat gebuurt eens in de 4 jaar (Voor de Playstation 3, 4 ect. zal toch niets geupload worden want die hebben 'uberbeveiling', Nintendo gerei staat bij elkaar, net Als de Xbox en ik zie anders geen nieuwe consoles komen)

Yannou zei:

Waarom is de bestandsgrootte relevant om opgesplitst te worden in verschillende subcategorieën? En waarom ligt de grens anders bij bv. MP4 en MKV? Ondertitels en audio zitten trouwens in een MKV bestand ingebed, dus die hoef je niet zelf nog eens onder te verdelen.

Dat heeft met de kwaliteit te maken, zo kan de gebruiker snel zien hoe goed de kwaliteit ongeveer is (700mb DivX'tje is eenmaal slechter dan een 1GB) En de grenzen liggen anders omdat MKV over het algemeen voor HD wordt gebruikt en MP4 niet.

Yannou zei:

Voor de duidelijkheid: een VB.NET programma dat HTML genereert is een ASP.NET web application, alleen het entry point verschilt.

Ik bedoel dat er met een streamreader gewoon een HTML bestand wordt gemaakt en dat een WebBrowser er naar navigeert.

Yannou zei:

Het Advertisement Banner systeem vind ik een heel erg slecht idee. Eerst en vooral is laten wisselen om de 30 seconden alleen maar goed om epileptische aanvallen uit te lokken bij gebruikers  Ten tweede gaat geen enkele adverteerder je willen betalen om alleen maar banners weer te geven, ze zullen bewijs willen dat er ook degelijk naar de geadverteerde site wordt gesurft.

Ten eerste: Kan het ziekenfonds ook is wat uitkeren :P. Het zal ook wel mogelijk zijn om te achterhalen hoevaak op z'n banner wordt geklikt. (De banner linkt naar www.onsurl.nl/ad/12.html en die telt +1 op in het systeem, en redirect de gebruiker naar zijn/haar bestemming. Reclame lijkt mij noodzakelijk, ik heb geen idee hoe er anders $$$ komen :P. De servers draaien niet voor niets :P

Yannou zei:

Is reclame niet altijd ongewenst dan?

Eigenlijk wel, maar ik bedoel nog ongewenster  :P bijvoorbeeld Porno en z'n dingen. Een groot deel maakt dat niets uit (:P) maar er zijn waarschijnlijk ook minderjarige die het programma gaan gebruiker.

Conclusie: Tijd voor een nieuwe versie :P

ObAt

#83 ObAt

ObAt

Master Developer

• Leden
  • PipPipPipPipPip
  • 707 berichten

Geplaatst op 19 maart 2009 - 16:50

Xymtrix zei:

Citeren

En wat als er morgen een geheel nieuw type console wordt gelanceerd? Ga je dan heel je programma en database aanpassen?
Ik heb al een aardige dynamische database aangeleverd, uiterraad met de nodige gebrekken, maar ik hield wel rekening met die zaken.  :P Zal zo de db hier neerplempen wat MIJN visie zo'n beetje was.

DB(structuur) toegevoegd, overigens klopt deze niet meer met het nieuwe docuement en is incompleet.

Dit zorgt ervoor dat er gewoon een extra categorie'tje bij moet. Dat lijkt me niet z'n groot probleem met z'n slimme mensen :P

ObAt

#84 Xymtrix

Xymtrix

Master Developer

• Leden
  • PipPipPipPipPip
  • 533 berichten
  • LocatieNederland

Geplaatst op 19 maart 2009 - 17:22

ObAt zei:

Xymtrix zei:

Citeren

Dit zorgt ervoor dat er gewoon een extra categorie'tje bij moet. Dat lijkt me niet z'n groot probleem met z'n slimme mensen :P

ObAt
Als je jouw software nuttig in elkaar zet, wat we ook gaan doen natuurlijk, hoef je alleen een console toe te voegen via de admin gedeelte, met een subcategory. Verder hoef je niks aan programatuur toe doen  :P

#85 ObAt

ObAt

Master Developer

• Leden
  • PipPipPipPipPip
  • 707 berichten

Geplaatst op 19 maart 2009 - 18:32

Xymtrix zei:

Als je jouw software nuttig in elkaar zet, wat we ook gaan doen natuurlijk, hoef je alleen een console toe te voegen via de admin gedeelte, met een subcategory. Verder hoef je niks aan programatuur toe doen  

Mmm, dat zal wel heel erg mooi zijn :P. Tis mogelijk, alleen moeilijker :P

ObAt

#86 Xymtrix

Xymtrix

Master Developer

• Leden
  • PipPipPipPipPip
  • 533 berichten
  • LocatieNederland

Geplaatst op 19 maart 2009 - 19:23

ObAt zei:

Xymtrix zei:

Als je jouw software nuttig in elkaar zet, wat we ook gaan doen natuurlijk, hoef je alleen een console toe te voegen via de admin gedeelte, met een subcategory. Verder hoef je niks aan programatuur toe doen  

ObAt
Moeilijk ?? Echt niet. Doe het al jaren op die manier..

#87 ObAt

ObAt

Master Developer

• Leden
  • PipPipPipPipPip
  • 707 berichten

Geplaatst op 19 maart 2009 - 19:29

Xymtrix zei:

ObAt zei:

Xymtrix zei:

ObAt
Moeilijk ?? Echt niet. Doe het al jaren op die manier..

Das fijn! Ik heb namelijk niet zo veel ervaring met VB.NET ism. MySQL en ASP.NET :P

ObAt

#88 Yannou

Yannou

VBIB Godfather

• Leden
  • 2465 berichten

Geplaatst op 19 maart 2009 - 21:59

Xymtrix zei:

Geplaatste afbeelding
Jij bent precies ook niet van plan om het simpel te houden :P

ObAt zei:

Als men zijn wachtwoord kwijtraakt is dat wel handig. En zowat bij elk forum wordt het geslacht wel gevraagd, ik zie daarom niet echt het probleem.
Een wachtwoord moet je niet kwijt geraken hé, als je daar al van uit gaat... Trouwens, als ze niet meer kunnen inloggen moeten ze maar een nieuwe account aanmaken want het is toch gratis. En de oude wordt automatisch verwijderd na te lange inactiviteit.
En het is niet omdat op elk forum het geslacht wordt gevraagd dat wij dat daarom ook moeten doen, als iedereen van het dak springt dan zal ik de laatste zijn om erachter te springen. Zinloos trouwens om data op te slaan waar je toch niets relevant mee doet, dat verzwaart alleen de database en maakt je code nodeloos complexer.

ObAt zei:

Voor de Playstation 3, 4 ect. zal toch niets geupload worden want die hebben 'uberbeveiling'
Hoe meer moeite je doet om iets te beveiligen, hoe ijveriger men op zoek zal gaan naar methoden om die beveiliging te omzeilen. Windows XP is daar het mooiste voorbeeld van denk ik. Of Starforce, waarvan de ontwikkeling hopen geld koste maar haast meteen werd gekraakt en bovendien ook tot instabiliteit van legitieme systemen leidde. Wees er dus maar zeker van dat je PS3 en PS4 spellen kan verwachten.

ObAt zei:

En de grenzen liggen anders omdat MKV over het algemeen voor HD wordt gebruikt en MP4 niet.
MKV is gewoon een container die verschillende types gegevens als video, audio en ondertitels integreert in één bestand. De container zegt dus niets over de codec die gebruikt werd om de multimedia streams te encoderen. Zo kan dezelfde film, maar geëncodeerd door twee verschillende algoritmes, een MKV bestand opleveren van 1 GB en één van 2 GB terwijl beiden toch identiek dezelfde kwaliteit hebben. Om dus echt een relevante opdeling te maken zou je de interne codec structuur moeten gaan in kaart brengen, en dat gaat je veel te ver leiden. Vandaar dus denk ik beter om gewoon die bestandsgrootte weg te laten.

ObAt zei:

Reclame lijkt mij noodzakelijk, ik heb geen idee hoe er anders $$$ komen. De servers draaien niet voor niets.
Dat zal afhangen van de grootte van je project. Zoals ik al aanhaalde zijn er goede webhosts die je geen kosten aanrekenen in ruil voor het plaatsen van Google Ads op je pagina. Nu het voordeel van Google Ads is dat ze automatisch worden verborgen door Adblock Plus zodat de eindgebruiker er geen last van heeft, en je webservice dus in feite gratis gehost wordt zonder dat je daarvoor een wederdienst hoeft te leveren.

ObAt zei:

Eigenlijk wel, maar ik bedoel nog ongewenster, bijvoorbeeld Porno en z'n dingen.
Dat zal van gebruiker tot gebruiker afhangen. Mij stoort reclame voor porno in ieder geval niet meer als reclame voor waspoeder ofzo, eerder in tegendeel zelfs :P. En je zou ervan verwonderd staan hoe goed minderjarigen de dag van vandaag op de hoogte zijn van zulke dingen :3

Groetjes

#89 ObAt

ObAt

Master Developer

• Leden
  • PipPipPipPipPip
  • 707 berichten

Geplaatst op 20 maart 2009 - 09:20

Yannou zei:

Een wachtwoord moet je niet kwijt geraken hé, als je daar al van uit gaat... Trouwens, als ze niet meer kunnen inloggen moeten ze maar een nieuwe account aanmaken want het is toch gratis. En de oude wordt automatisch verwijderd na te lange inactiviteit.
En het is niet omdat op elk forum het geslacht wordt gevraagd dat wij dat daarom ook moeten doen, als iedereen van het dak springt dan zal ik de laatste zijn om erachter te springen. Zinloos trouwens om data op te slaan waar je toch niets relevant mee doet, dat verzwaart alleen de database en maakt je code nodeloos complexer.

Geslacht is inderdaad niet zo nuttig, maar ik vind het nog steeds wel noodzakkelijk om een email adres op te geven. Als de gebruiker heel erg zijn best doet voor een account en hoe vergeet spontaan zijn wachtwoord... Dat zal jammer zijn. En het is ook nog eens goed om spammers tegen te gaan, want als je een emailadres blockt moeten ze weer een nieuwe Gmail aanmaken daarna weer registreren ect.

Yannou zei:

Hoe meer moeite je doet om iets te beveiligen, hoe ijveriger men op zoek zal gaan naar methoden om die beveiliging te omzeilen. Windows XP is daar het mooiste voorbeeld van denk ik. Of Starforce, waarvan de ontwikkeling hopen geld koste maar haast meteen werd gekraakt en bovendien ook tot instabiliteit van legitieme systemen leidde. Wees er dus maar zeker van dat je PS3 en PS4 spellen kan verwachten.

Sony gebruikt als beveiliging, de spellen onnodig (60-200GB!!) groot maken. Wie gaat 200GB Up/Downloaden voor een spel? En het grootste probleem, hoe wil je het branden?

Yannou zei:

MKV is gewoon een container die verschillende types gegevens als video, audio en ondertitels integreert in één bestand. De container zegt dus niets over de codec die gebruikt werd om de multimedia streams te encoderen. Zo kan dezelfde film, maar geëncodeerd door twee verschillende algoritmes, een MKV bestand opleveren van 1 GB en één van 2 GB terwijl beiden toch identiek dezelfde kwaliteit hebben. Om dus echt een relevante opdeling te maken zou je de interne codec structuur moeten gaan in kaart brengen, en dat gaat je veel te ver leiden. Vandaar dus denk ik beter om gewoon die bestandsgrootte weg te laten.

Ik had het voor het Algemeen Gebruik. Een uploader gaat echt niet 2GB Uploaden als het ook in 1GB kan :P.

Yannou zei:

Dat zal afhangen van de grootte van je project. Zoals ik al aanhaalde zijn er goede webhosts die je geen kosten aanrekenen in ruil voor het plaatsen van Google Ads op je pagina. Nu het voordeel van Google Ads is dat ze automatisch worden verborgen door Adblock Plus zodat de eindgebruiker er geen last van heeft, en je webservice dus in feite gratis gehost wordt zonder dat je daarvoor een wederdienst hoeft te leveren.

Kan ook :P. Slim bedacht! Maar hoe wordt er bij Google Ads gerekend: Per klik of Per zoveel tijd dat de Advertentie er staat?

Yannou zei:

Dat zal van gebruiker tot gebruiker afhangen. Mij stoort reclame voor porno in ieder geval niet meer als reclame voor waspoeder ofzo, eerder in tegendeel zelfs . En je zou ervan verwonderd staan hoe goed minderjarigen de dag van vandaag op de hoogte zijn van zulke dingen :3

Speciaal voor Yannou nog een voorbeeldje :P:

Mega Flash presentaties die niet bij een klein bannertje blijven. (Op Tweakers was laatst een mega flash ding dat over mijn hele beeld ging, daar was ik toch niet zo blij mee :P)

ObAt

Edit:

Discussies A.U.B. Hier voort zetten vanaf nu.

#90 Xymtrix

Xymtrix

Master Developer

• Leden
  • PipPipPipPipPip
  • 533 berichten
  • LocatieNederland

Geplaatst op 20 maart 2009 - 09:43

Yannou zei:

Xymtrix zei:

Geplaatste afbeelding
Jij bent precies ook niet van plan om het simpel te houden :P
  :P Ik probeer de db altijd zo flexible mogelijk te houden.

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 lid(leden), 0 bezoeker(s), 0 anonieme gebruikers

Inloggen

Untitled 1

Met dank aan Jürgen voor de jarenlange inzet van visualbasic.be (anno dec 2000)
Met dank aan Mike en Ronneke voor de jarenlange inzet van vbib.be (anno dec 2010)
Met dank aan PascalBianca voor de jarenlange inzet van vbib.be (anno dec 2016)