Springen naar inhoud

- - - - -

Open NZB Database

• Dit onderwerp is gesloten Dit onderwerp is gesloten
Er zijn 117 reacties in dit onderwerp

#31 Tixhyl

Tixhyl

Professional Developer

• Leden
  • PipPipPipPip
  • 437 berichten
    Laatst bezocht 19 jun 2018 08:57

Geplaatst op 16 maart 2009 - 18:03

Citeren

Dat is origineel
Lang over nagedacht ze ;)
'k Zal er copyrights moeten opzetten.

#32 Niels

Niels

Senior Developer

• Leden
  • PipPipPip
  • 244 berichten
    Laatst bezocht 23 nov 2009 21:33

Geplaatst op 16 maart 2009 - 20:55

ObAtGroup zei:

Er zijn ook wat makkelijkere stukken. Gewoon wat proberen, en als het fout is jammer dan. Wat makkelijker is (dan de rest) is een mogelijkheid om Gebruikers te regristreren en om aan te melden. Dat gaat allemaal via de MySQL Database, ik heb wat leuke informatie erovergezocht en zie het Resultaat

ObAt

Misschiens eens een idee om in een lagen model te werken en geen database objecten door geven maar zelf gecreerde object ?

Voorbeeld

Grts niels

#33 Xymtrix

Xymtrix

Master Developer

• Leden
  • PipPipPipPipPip
  • 533 berichten
    Laatst bezocht 13 aug 2012 15:48
  • LocatieNederland

Geplaatst op 16 maart 2009 - 21:42

Ik controleer inderdaad alleen op @ en op "." . Anders is het niet te doen.
Geregistreerd op Assembla met.. Xymtrix..

#34 ObAt

ObAt

Master Developer

• Leden
  • PipPipPipPipPip
  • 707 berichten
    Laatst bezocht 30 mrt 2010 15:56

Geplaatst op 16 maart 2009 - 22:50

Niels zei:

Misschiens eens een idee om in een lagen model te werken en geen database objecten door geven maar zelf gecreerde object ?

Voorbeeld

Grts niels

Ik sta open voor ideeën, ik zal er is naar kijken.

Mijn beschrijving van het project is nog niet klaar, maar omdat sommige mensen zo nieuwschierig zijn post ik maar gewoon wat ik nu heb. 't zijn15 paginas in Word (Word 2007 en Word 2003 en Kladblok) over hoe het ongeveer zal moeten worden en een VB.NET (Windows Form Applicatie) waar ik aan gestart was en niet het afgemaakt (Ik wist toen nog niet dat dit een groepswerk was en dat het beter met ASP.NET kan worden gescript ;)) Ik doe dat er alleen bij om te laten zien hoe het ongeveer eruit moet komen te zien.

Het is aangeraden om het .docx-bestand te openen, maar het .doc en .txt bestand zit erbij voor de mensen die niet Word 2007 hebben. De opmaak zal wel niet helemaal kloppen in .doc en .txt ;).

Voor de rest wil ik alleen nog maar zeggen dat dit niet alles is, ik moet nog veel dingen toevoegen/verbeteren. Ik moet nog zobijzo de Mail-functie en de Mod-sectie uitwerken. Voor de mensen die VS2008 al dagen open hebben staat => Niemand houdt U tegen om te beginnen, het enige is wat ik vraag is om even te melden waar U aan begint. Er is ook nog een kans dat ik sommige dingen wijzig!!

Nouja, succes met doorlezen http://www.vbib.be/p...tyle_emoticons/default/icon_cool.gif

ObAt

P.S. Omdat het Attachment te groot is heb ik het maar op MegaUpload.

#35 Tixhyl

Tixhyl

Professional Developer

• Leden
  • PipPipPipPip
  • 437 berichten
    Laatst bezocht 19 jun 2018 08:57

Geplaatst op 16 maart 2009 - 23:09

Ben er volop ingevlogen en je programma eens bekeken. Ziet er niet slecht uit ... heb een vraagje ...Visual Basic Code:
		 'titel //url aurl\\ cat cat2 cat3 bestn pars pstat
		If Titel = True And Cat = True And Cat2 = True And Cat3 = True And Bestn = True And Pars = True And Pstat = True Then
			MsgBox("Hoi")
		Else
			MsgBox("WTF")
		End If
Was dat een testje misschien ? ;) Lol
In ieder geval, het is dus eigenlijk een programma een beetje zoals LimeWire, maar dan kan je er ook nog topics bij maken, of vergis ik mij? Is zeker en vast wel een leuk project ;)

#36 Niels

Niels

Senior Developer

• Leden
  • PipPipPip
  • 244 berichten
    Laatst bezocht 23 nov 2009 21:33

Geplaatst op 16 maart 2009 - 23:09

@ObAt

Allemaal heel netjes.
Vraagje voor de database zelf ga je daar een Entity_Relationship diagram voor maken ?
Dat is gemakkelijk voor iedereen ook tijdens het programmeren ;) voor iedereen om de hoogte te brengen van eventuele constrains en de inhoud van de hele database.

grts niels,

#37 ObAt

ObAt

Master Developer

• Leden
  • PipPipPipPipPip
  • 707 berichten

Geplaatst op 17 maart 2009 - 09:33

Christoffel zei:

Ben er volop ingevlogen en je programma eens bekeken. Ziet er niet slecht uit ... heb een vraagje ...Visual Basic Code:
		 'titel //url aurl\\ cat cat2 cat3 bestn pars pstat
		If Titel = True And Cat = True And Cat2 = True And Cat3 = True And Bestn = True And Pars = True And Pstat = True Then
			MsgBox("Hoi")
		Else
			MsgBox("WTF")
		End If

Klein testje op een rare dag, D'r zal nog meer van z'n onzin in staan :D

Christoffel zei:

In ieder geval, het is dus eigenlijk een programma een beetje zoals LimeWire, maar dan kan je er ook nog topics bij maken, of vergis ik mij? Is zeker en vast wel een leuk project ;)

Het programma heeft eigenlijk niets weg van LimWire, LimeWire heeft (net als Torrents) uploaders nodig die online zijn, anders kan het bestand niet worden gedownload. Bij Usenet upload iemand een bestand op een server en dan kan iedereen hem altijd downloaden, er hoeft dus niet iemand online te zijn die moet gaan uploaden. Kijk zeker is Hier voordat U begint aan het project.

Niels zei:

@ObAt

Allemaal heel netjes.
Vraagje voor de database zelf ga je daar een Entity_Relationship diagram voor maken ?
Dat is gemakkelijk voor iedereen ook tijdens het programmeren :D voor iedereen om de hoogte te brengen van eventuele constrains en de inhoud van de hele database.

grts niels,

Zal ik doen ;)

ObAt

#38 Xymtrix

Xymtrix

Master Developer

• Leden
  • PipPipPipPipPip
  • 533 berichten
  • LocatieNederland

Geplaatst op 17 maart 2009 - 09:59

Miss een idee voordat iedereen hopeloos door elkaar gaat zitten werken.
Teams maken bijv.:
- Die en die doen beveiligging
- Die doet aanmeld procedure
- Hij gaat over layout
ec..

Uiterraad kunnen is dit maar een tipje  ;)

[EDIT]

Ik heb je document ff snel  doorgelezen , wil er toch wat over kwijt

Citeren

Het principe is heel simpel:

1. Een gebruiker upload een bestand via nieuwsgroepen, dus niet via een eigen server.
2. De gebruiker meldt zijn upload aan.
3. Andere gebruikers kunnen de post zien en kunnen een link (URL) krijgen naar een NZB (Een bestand met XML opmaak, wordt gebruikt door nieuwsreaders)
4. De gebruikers kunnen de uploader bedanken.
Dit kan allemaal bij ftd ook. Behalve een link naar NZB, vanwege BREIN.

In de layout zie je ook een nummer 5, waar wat informatie uitkomt. Het is denk ik mooier als je een knopje maakt, met een icon(, en als je daar op klikt dat dan een java/ajax/silverlight popupje komt met kleine details.

Overigens komt er ook een logo ?? Zojah, kunnen een 'wedstijdje' houden, waarbij iedereen een logo mag maken. Mooiste/beste wint ofzo..

Citeren

...Aantal Waarschuwingen (Bij 100 waarschuwingen => Ban)
Ik zou er gewoon 3 van maken. Dat is zo'n beetje standaard overal.

Citeren

..Er moet eigenlijk een apart gedeelte ..
CMS ?? <- is veel werk programmeren!!!

eh...

Citeren

Vbulletin, PHPBB
Dacht dat we in ASP.NET gingen programmeren ??

Citeren

.. Link naar verschillende zoekmachines*
. Ehmm. dit deed FTD in feite ook. Door op het NZB knopje te drukken werd je doorverwezen naar zo'n zoek machine, en dat mag dus niet van Brein.

Just my 2 cents for now

[edit2]
Om kleuren te matchen : http://www.webkleuren.nl/ is wel handig

#39 SitSol

SitSol

Starting Developer

• Leden
  • 13 berichten
    Laatst bezocht 25 okt 2012 20:29
  • LocatieRoeselare

Geplaatst op 17 maart 2009 - 10:27

Als je gebruik maakt van asp.net, dan kun je het best een Membership provider opzetten om de toegang tot de applicatie te beschermen.  Je kan er eveneens rollen toekennen (administrator, gebruiker, gebruiker met extra rechten ...) toekennen.  Microsoft heeft dit voorzien in hun asp.net framework voor MS SQL, maar er bestaat ook de mogelijkheid om MySQL te gebruiken :
http://www.codeproje...ipprovider.aspx
http://forums.mysql....?38,63403,63403

Veel succes met het project.

#40 SitSol

SitSol

Starting Developer

• Leden
  • 13 berichten
  • LocatieRoeselare

Geplaatst op 17 maart 2009 - 11:14

Nog een paar tips om het project te laten slagen:

- Codeconventions  -> regels opmaken over hoe code moet geschreven worden !! Naamgevingen, inspringen (tabs - spaces), indeling folders ..
                                Hierdoor kan iedereen elkaars code makkelijker lezen en begrijpen
- Version control !!! -> heel belangrijk , zo kan iedereen werken aan zijn 'onderdeel' zonder veel hinder te veroorzaken aan het globale project
- Documenteren van de code --> Wat moet gedocumenteerd worden, welke tool hiervoor gebruiken
- Wie is project leader? Wie zal er een goedkeuring geven of de code mag toegevoegd worden aan de base?  Welke stappen moeten ondernomen worden om eigen geschreven code op te laten nemen?
- TESTS -> Moeten er test worden geschreven voor iedere functionaliteit die je wil toevoegen? Zo ja, met welke tools wordt er gewerkt (Nunit, MbUnit ...)?
- Belangrijk !! Zorg ervoor dat er een centrale plaats is waar iedereen de extern gebruikte libraries kan downloaden. Zo voorkom je dat iemand met versie 3.1 werkt en een ander met versie 4.0.1 alpha die niet meer functie X of Y bevat.  Om het nieuwe developers makkelijker te maken is het aan te raden een document op te maken die beschrijft hoe de ganse ontwikkelomgeving moet worden opgezet -> welke versie VB.net, welke versie MySQL, welke tools, welke dll's als referentie, waar de laatste source-code halen ...

Nogmaals veel succes

#41 Yannou

Yannou

VBIB Godfather

• Leden
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2465 berichten
    Laatst bezocht 24 apr 2020 19:41
  • Locatiehttp://www.fablab-brussels.be

Geplaatst op 17 maart 2009 - 12:49

Xymtrix zei:

Maar zulke controle heeft dan wel weinig nut... go@to.hell zal dan ook positief gevalideerd worden, maar ik betwijfel sterk dat dit email adres geldig is ;)  Dan kan je dus beter helemaal geen controle implementeren, temeer ook omdat de correctheid van de gegevens de verantwoordelijkheid is van de gebruiker, en niet van ons. Als er typfouten worden gemaakt dan is dat een spijtige zaak, maar niet ons probleem.

Niels zei:

Lijkt me best om het zo eenvoudig mogelijk te houden, anders gaan veel deelnemers afhaken denk ik.

Xymtrix zei:

Dacht dat we in ASP.NET gingen programmeren ??
Lijkt me inderdaad het beste en meest logische vermits VB.NET de taal is die de meesten hier het beste beheersen.

Groetjes

#42 Xymtrix

Xymtrix

Master Developer

• Leden
  • PipPipPipPipPip
  • 533 berichten
  • LocatieNederland

Geplaatst op 17 maart 2009 - 12:53

Yannou zei:

Xymtrix zei:

Maar zulke controle heeft dan wel weinig nut... go@to.hell zal dan ook positief gevalideerd worden, maar ik betwijfel sterk dat dit email adres geldig is ;)  Dan kan je dus beter helemaal geen controle implementeren, temeer ook omdat de correctheid van de gegevens de verantwoordelijkheid is van de gebruiker, en niet van ons. Als er typfouten worden gemaakt dan is dat een spijtige zaak, maar niet ons probleem.
.. Ehm.. ik controleer het e-mail adres, omdat er een activatiemail word vertuurd daarna. Tevens kunnen typefouten nog enigzins tegegaan. Ook controleer ik de positite van de "." Er moet er 1 op de 3 of de 4e plaats van achter staan: ik@hij.nl, ik@hij.com, ik@hij.co.uk .

Is ook een stukje gebruiksvriendelijk..

Niet te vergeten dat je ook domains kan blokkeren zo. Je heb services waar je voor 10min een mailadres kan aanvragen..

#43 Yannou

Yannou

VBIB Godfather

• Leden
  • 2465 berichten

Geplaatst op 17 maart 2009 - 14:13

Xymtrix zei:

Je heb services waar je voor 10min een mailadres kan aanvragen.
Zulke services, zoals Mailinator bijvoorbeeld, vind ik eigenlijk buitengewoon handig. Persoonlijk ben ik nl. allergisch aan activatie emails en dergelijke, die nodeloos omslachtig en vaak erg gecompliceerd zijn. En als wij er al tegenop zien, dan is het voor niet-geeks al helemaal onoverkomelijk.
In feite is het doel van informatica dingen te vereenvoudigen, maar op die manier maak je het alleen maar ingewikkelder... Ik snap dus niet wat sommige mensen tegen deze services hebben, want als je snel ergens een bestand wilt downloaden of een bericht wilt posten zonder lid te worden, dan is het een veel efficiëntere werkwijze dan echte email adressen te gebruiken, met als extra voordeel dat je geen risico loopt op spam natuurlijk en je privacy niet in gevaar komt.

Deze domeinen kwaadwillig blokkeren zoals je daar voorstelt vermindert dus net de gebruiksvriendelijkheid, en bovendien is het niet aan ons om te oordelen welke mailservice beter is dan een andere... da's de keuze van de gebruiker zelf. Overigens heb ik zelf Mailinator al tientallen keren met succes gebruikt, dus ik kan het iedereen ten zeerste aanbevelen.

Groetjes

#44 Xymtrix

Xymtrix

Master Developer

• Leden
  • PipPipPipPipPip
  • 533 berichten
  • LocatieNederland

Geplaatst op 17 maart 2009 - 15:14

Wie is wij ??? Ik ben er niet op tegen hoor.. Zeker niet om kwaadwillige buiten te houden.
Overigens welke site doet het nou niet ?? Bij assembla(voor dit project) heb je dat ook. Activatiemail complex ?? Weet niet wat voor actievatie mails jij krijgt dan..

Op deze manier kan wel misbruik worden gemaakt. Iemand meld zicht gewoon 10x aan met 10 verschillende mail-adressen, en gaat zichzelf lekker omhoog gooien door zichzelf reputatie te geven..

Ook mensen die spam gaan posten en worden gebanned, maken gewoon nieuw e-mail adres aan en gaan verder.. Bannen op IP gaat niet, want ze gaan echt wel via proxy te werk.

Trouwens de "non-geek" mensen weten geeneens van die sites af. Die kennen alleen Gmail, Hotmail, Yahoo etc..

#45 ObAt

ObAt

Master Developer

• Leden
  • PipPipPipPipPip
  • 707 berichten

Geplaatst op 17 maart 2009 - 16:18

[quote name='Xymtrix']Miss een idee voordat iedereen hopeloos door elkaar gaat zitten werken.
Teams maken bijv.:
- Die en die doen beveiligging
- Die doet aanmeld procedure
- Hij gaat over layout
ec..

Uiterraad kunnen is dit maar een tipje  ;)[/quote]

Dat kan, daarom heb ik ook het project gedeeld in stukken. (Er komen nog meer delen) Iedereen heeft nu een klein overzicht, en kan gaan kiezen wat hij/zij wilt gaan doen ;).

[quote name='Xymtrix']
Ik heb je document ff snel  doorgelezen , wil er toch wat over kwijt
[quote]Het principe is heel simpel:

1. Een gebruiker upload een bestand via nieuwsgroepen, dus niet via een eigen server.
2. De gebruiker meldt zijn upload aan.
3. Andere gebruikers kunnen de post zien en kunnen een link (URL) krijgen naar een NZB (Een bestand met XML opmaak, wordt gebruikt door nieuwsreaders)
4. De gebruikers kunnen de uploader bedanken.[/quote] Dit kan allemaal bij ftd ook. Behalve een link naar NZB, vanwege BREIN.[/quote]

Er zijn vele nadelen aan FTD, men mag niet over cracks en serials praten en de uploader mag zelf geen uitleg geven over zijn/haar post :) Er zijn veel dingen die ontbreken in FTD, en het werkt erg langzaam.

[quote name='Xymtrix']In de layout zie je ook een nummer 5, waar wat informatie uitkomt. Het is denk ik mooier als je een knopje maakt, met een icon(, en als je daar op klikt dat dan een java/ajax/silverlight popupje komt met kleine details.[/quote]

Dat kan, in het document staan alleen mijn ideeën dat wil dus niet zeggen dat het er perse zo uit moet zien. Ik heb het alleen gemaakt om te laten zien hoe het ongeveer moet gaan worden :D.

[quote name='Xymtrix']Overigens komt er ook een logo ?? Zojah, kunnen een 'wedstijdje' houden, waarbij iedereen een logo mag maken. Mooiste/beste wint ofzo..[/quote]

Dat kan, lijkt met wel leuk. Ikzelf ben heel slecht in logo's maken dus het zal in iedergeval niet mijn logo worden :D.

[quote name='Xymtrix'][quote]...Aantal Waarschuwingen (Bij 100 waarschuwingen => Ban)[/quote] Ik zou er gewoon 3 van maken. Dat is zo'n beetje standaard overal.[/quote]

Voor elke 'fout' krijg je een bepaald aantal waarschuwingen, bijvoorbeeld voor spammen 15 'punten' en voor afkraken 25 ect.

[quote name='Xymtrix'][quote]..Er moet eigenlijk een apart gedeelte ..[/quote] CMS ?? <- is veel werk programmeren!!![/quote][/quote]

Weet ik, maar het zal wel veel meer tijd besparen. Anders moeten we voor een bericht te wijzigen een half uur in de MySQL database zoeken :P

[quote name='Xymtrix']eh... [quote]Vbulletin, PHPBB [/quote] Dacht dat we in ASP.NET gingen programmeren ??[/quote]

D'r komt een ook bepaald forum voor Mods, Admins en Scripters (Hiernaast komt ook nog voor mods een gedeelte om berichten te bewerken e.d.), om dat forum helemaal zelf te programmeren vind ik wat veel werk, we kunnen beter gewoon bestaand Software Forum gebruiken. Als U het toch zelf wilt programmeren dan vind ik dat goed :D

[quote name='Xymtrix'][quote].. Link naar verschillende zoekmachines* [/quote]. Ehmm. dit deed FTD in feite ook. Door op het NZB knopje te drukken werd je doorverwezen naar zo'n zoek machine, en dat mag dus niet van Brein.[/quote]

Dat mag zeker wel, kijk maar is terug in dit Topic, RedThread, Yannou en ik zijn daar al uit ;).

[quote name='Xymtrix']Om kleuren te matchen : [url]http://www.webkleuren.nl/[/url] is wel handig [/quote]
Inderdaad best handig ;)

ObAt

#46 Xymtrix

Xymtrix

Master Developer

• Leden
  • PipPipPipPipPip
  • 533 berichten
  • LocatieNederland

Geplaatst op 17 maart 2009 - 16:30

Kom ik er weer tussendoor  ;)

Citeren

.. Nu zijn wij ervan overtuigd dat FTD legaal handelt, maar om alle twijfel uit te sluiten hebben we juridisch advies ingewonnen bij ICT-jurist Arnoud Engelfriet. Op basis daarvan hebben we een aantal wijzigingen doorgevoerd die nog duidelijker moeten maken dat FTD niets onwettigs doet....
.. Verder is de NZB-knop weggehaald. Hoewel FTD zelf geen NZB-zoekmachine draait, willen we iedere schijn van samenwerking met mogelijk illegale zoekmachines vermijden. Daarom hebben we die knop weggehaald. Het is namelijk juridisch de vraag of een NZB-zoekmachine legaal is. De ZoekMP3-zoekmachine is veroordeeld voor het verzamelen en indexeren van hyperlinks naar MP3-bestanden, en die jurisprudentie kan volgens Engelfriet mogelijk ook opgaan voor NZB-bestanden

Dat je het maar weet.

#47 ObAt

ObAt

Master Developer

• Leden
  • PipPipPipPipPip
  • 707 berichten

Geplaatst op 17 maart 2009 - 16:37

Xymtrix zei:

Kom ik er weer tussendoor  ;)

Citeren

.. Nu zijn wij ervan overtuigd dat FTD legaal handelt, maar om alle twijfel uit te sluiten hebben we juridisch advies ingewonnen bij ICT-jurist Arnoud Engelfriet. Op basis daarvan hebben we een aantal wijzigingen doorgevoerd die nog duidelijker moeten maken dat FTD niets onwettigs doet....
.. Verder is de NZB-knop weggehaald. Hoewel FTD zelf geen NZB-zoekmachine draait, willen we iedere schijn van samenwerking met mogelijk illegale zoekmachines vermijden. Daarom hebben we die knop weggehaald. Het is namelijk juridisch de vraag of een NZB-zoekmachine legaal is. De ZoekMP3-zoekmachine is veroordeeld voor het verzamelen en indexeren van hyperlinks naar MP3-bestanden, en die jurisprudentie kan volgens Engelfriet mogelijk ook opgaan voor NZB-bestanden

Dat je het maar weet.

Ik had het gelezen, maar als we zo moeten gaan kijken zijn Google, MSN Search ect. allemaal illegaal. Klik maar is op deze Link en Linkje 2 meer dan 13.200 resultaten waarvan er 13.150 illegaal van zouden zijn. (Eigenlijk niet want een nzb is niet illegaal...);)

ObAt

#48 Xymtrix

Xymtrix

Master Developer

• Leden
  • PipPipPipPipPip
  • 533 berichten
  • LocatieNederland

Geplaatst op 17 maart 2009 - 16:43

Dat is juist het hele discissie dat Google etc het ook doen. Brein heeft ook niet het geld/middelen om Google  voor de rechter te slapen. OVerigens zijn Torrentbestanden ook niet illelegaal, maar het aanbieden dan weer wel. Iets met: aanzet tot ...
Maar goed, ik hou hierover op..  ;) . Ga me tijd besteden aan om wat productiefs te maken.. hahaha

#49 ObAt

ObAt

Master Developer

• Leden
  • PipPipPipPipPip
  • 707 berichten

Geplaatst op 17 maart 2009 - 16:44

Xymtrix zei:

Dat is juist het hele discissie dat Google etc het ook doen. Brein heeft ook niet het geld/middelen om Google  voor de rechter te slapen. OVerigens zijn Torrentbestanden ook niet illelegaal, maar het aanbieden dan weer wel. Iets met: aanzet tot ...
Maar goed, ik hou hierover op..  :D . Ga me tijd besteden aan om wat productiefs te maken.. hahaha

Slim plan ;). Nog een laatste ding erover:

Als ze niet van Google kunnen winnen (Kan niemand :D) dan kunnen ze ook niet van ons winnen want wij doen precies hetzelfde ;)

ObAt

#50 Anti

Anti

Professional Developer

• Leden
  • PipPipPipPip
  • 426 berichten
    Laatst bezocht 19 feb 2020 17:06

Geplaatst op 17 maart 2009 - 16:54

Ik zou me graag terug afmelden. Legaal of illigaal, ik wordt persoonlijk liever niet geassocieerd met dit soort software. Succes in ieder geval.

#51 ObAt

ObAt

Master Developer

• Leden
  • PipPipPipPipPip
  • 707 berichten

Geplaatst op 17 maart 2009 - 18:56

Anti zei:

Ik zou me graag terug afmelden. Legaal of illigaal, ik wordt persoonlijk liever niet geassocieerd met dit soort software. Succes in ieder geval.

Ok, dat snap ik.

SitSol zei:

Als je gebruik maakt van asp.net, dan kun je het best een Membership provider opzetten om de toegang tot de applicatie te beschermen.  Je kan er eveneens rollen toekennen (administrator, gebruiker, gebruiker met extra rechten ...) toekennen.  Microsoft heeft dit voorzien in hun asp.net framework voor MS SQL, maar er bestaat ook de mogelijkheid om MySQL te gebruiken :
http://www.codeproje...ipprovider.aspx
http://forums.mysql....?38,63403,63403

Veel succes met het project.

Das al een moeilijk detail makkelijker gemaakt, Bedankt!

SitSol zei:

- Codeconventions  -> regels opmaken over hoe code moet geschreven worden !! Naamgevingen, inspringen (tabs - spaces), indeling folders ..
- Version control !!! -> heel belangrijk , zo kan iedereen werken aan zijn 'onderdeel' zonder veel hinder te veroorzaken aan het globale project
- Documenteren van de code --> Wat moet gedocumenteerd worden, welke tool hiervoor gebruiken
- Wie is project leader? Wie zal er een goedkeuring geven of de code mag toegevoegd worden aan de base?  Welke stappen moeten ondernomen worden om eigen geschreven code op te laten nemen?
- TESTS -> Moeten er test worden geschreven voor iedere functionaliteit die je wil toevoegen? Zo ja, met welke tools wordt er gewerkt (Nunit, MbUnit ...)?
- Belangrijk !! Zorg ervoor dat er een centrale plaats is waar iedereen de extern gebruikte libraries kan downloaden. Zo voorkom je dat iemand met versie 3.1 werkt en een ander met versie 4.0.1 alpha die niet meer functie X of Y bevat.  Om het nieuwe developers makkelijker te maken is het aan te raden een document op te maken die beschrijft hoe de ganse ontwikkelomgeving moet worden opgezet -> welke versie VB.net, welke versie MySQL, welke tools, welke dll's als referentie, waar de laatste source-code halen ...

Nogmaals veel succes

We gaan is eerste kijken wie wat gaat doen, daarna kunnen we gaan kijken welke versies van libraries we gebruiken (De laatste lijkt me het logisch).

Xymtrix zei:

Wie is wij ??? Ik ben er niet op tegen hoor.. Zeker niet om kwaadwillige buiten te houden.
Overigens welke site doet het nou niet ?? Bij assembla(voor dit project) heb je dat ook. Activatiemail complex ?? Weet niet wat voor actievatie mails jij krijgt dan..

Op deze manier kan wel misbruik worden gemaakt. Iemand meld zicht gewoon 10x aan met 10 verschillende mail-adressen, en gaat zichzelf lekker omhoog gooien door zichzelf reputatie te geven..

Ook mensen die spam gaan posten en worden gebanned, maken gewoon nieuw e-mail adres aan en gaan verder.. Bannen op IP gaat niet, want ze gaan echt wel via proxy te werk.

Trouwens de "non-geek" mensen weten geeneens van die sites af. Die kennen alleen Gmail, Hotmail, Yahoo etc..

Waarom niet iets simpels zoals: Als iemand gebanned wordt schrijven we gewoon een Register Key in het register, als men inlogt en die Register Key op zijn/haar computer heeft dan gaat het feest niet door. Het is dan wel mogelijk om op een andere computer in te loggen, maar op een gegeven moment zullen de computers ook wel op zijn ;). Email ban is ook handig, het is immers onhandig om 8 email adressen te hebben waar er maar 1 van werkt.

Maar veranderd het Extern IP Adress en Hostname? Ik dacht van niet. (http://www.watismijnip.nl/) Anders kunnen we dat gewoon op de zwarte lijst gooien ;)

ObAt

#52 ArComAr

ArComAr

VBIB Godfather

• Leden
  • 3788 berichten
    Laatst bezocht 30 sep 2021 15:20

Geplaatst op 17 maart 2009 - 20:09

De meeste normale pakketten van service providers zorgen ervoor dat u IP adres om de 36u veranderd (zoals ik al eerder heb aangehaald).

En wat betreft het schrijven naar de registry, ik denk niet dat u dat gaat lukken via een webpagina hoor. Je hebt namelijk geen rechten op de andere persoon zijn computer om daarin te schrijven. Stel u voor moest dat wel gaan. Dan kan iedereen die het maar wilt u computer om zeep helpen door daarin te gaan knoeien.

#53 SitSol

SitSol

Starting Developer

• Leden
  • 13 berichten
  • LocatieRoeselare

Geplaatst op 17 maart 2009 - 21:08

ObAtGroup zei:

SitSol zei:

Nogmaals veel succes

We gaan is eerste kijken wie wat gaat doen, daarna kunnen we gaan kijken welke versies van libraries we gebruiken (De laatste lijkt me het logisch).

ObAt

ObAt, het bovenstaande is geen kwestie wie wat zal doen, het is iets die als hulp moet opgesteld worden vooraleer er ook maar 1 letter code wordt geschreven (bij wijze van spreken).

Door bv met source control te werken en een goedkeuring alvorens opgenomen te worden in de base, kan iedereen die een goed idee heeft omtrent een onderdeel, dit uitwerken en doorsturen.  Om het project niet te laten eindigen in het ideeënbakje (zoals zovele andere, inclusief een aantal van mijn eigen projecten ;) ) kun je het best zo snel mogelijk zelf beginnen met code te schrijven.  De rest zal wel invallen en aanpassen waar nodig.

Code conventies zijn ook beter af te spreken vooraf  want als je eenmaal paar honderden regels code hebt getikt en dan nog eens alle variabelen moet hernoemen  ;)  Zelf ben ik geen VB coder, dus ik kan u niet onmiddellijk helpen met het opstellen van een code conventie

Zo ook van de documentatie, van het begin afspreken en toepassen.  Ik maak ook  de fout om niet veel te documenteren, maar paar maanden later loop ik veelal tegen de muur als klant vraagt om snel iets te wijzigen.

Maar zoals ze zeggen, de beste stuurlui staan aan wal, dus ik ga hierbij mijn mond houden en jullie nogmaals veel succes toewensen.

Wat betreft het checken van emails, als je gebruik maakt van Membershipprovider wordt dit allemaal automatisch uitgevoerd
http://msdn.microsof...y/yh26yfzy.aspx

#54 ObAt

ObAt

Master Developer

• Leden
  • PipPipPipPipPip
  • 707 berichten

Geplaatst op 17 maart 2009 - 21:28

ArComAr zei:

De meeste normale pakketten van service providers zorgen ervoor dat u IP adres om de 36u veranderd (zoals ik al eerder heb aangehaald).

En wat betreft het schrijven naar de registry, ik denk niet dat u dat gaat lukken via een webpagina hoor. Je hebt namelijk geen rechten op de andere persoon zijn computer om daarin te schrijven. Stel u voor moest dat wel gaan. Dan kan iedereen die het maar wilt u computer om zeep helpen door daarin te gaan knoeien.

Mmm, jammer ;)

SitSol zei:

ObAt, het bovenstaande is geen kwestie wie wat zal doen, het is iets die als hulp moet opgesteld worden vooraleer er ook maar 1 letter code wordt geschreven (bij wijze van spreken).

Door bv met source control te werken en een goedkeuring alvorens opgenomen te worden in de base, kan iedereen die een goed idee heeft omtrent een onderdeel, dit uitwerken en doorsturen.  Om het project niet te laten eindigen in het ideeënbakje (zoals zovele andere, inclusief een aantal van mijn eigen projecten :D ) kun je het best zo snel mogelijk zelf beginnen met code te schrijven.  De rest zal wel invallen en aanpassen waar nodig.

Code conventies zijn ook beter af te spreken vooraf  want als je eenmaal paar honderden regels code hebt getikt en dan nog eens alle variabelen moet hernoemen  ;)  Zelf ben ik geen VB coder, dus ik kan u niet onmiddellijk helpen met het opstellen van een code conventie

Zo ook van de documentatie, van het begin afspreken en toepassen.  Ik maak ook  de fout om niet veel te documenteren, maar paar maanden later loop ik veelal tegen de muur als klant vraagt om snel iets te wijzigen.

Maar zoals ze zeggen, de beste stuurlui staan aan wal, dus ik ga hierbij mijn mond houden en jullie nogmaals veel succes toewensen.

Wat betreft het checken van emails, als je gebruik maakt van Membershipprovider wordt dit allemaal automatisch uitgevoerd
http://msdn.microsof...y/yh26yfzy.aspx

Ik snap het  :D. Ik zal proberen zo snel mogelijk alle ideeën uit te typen en daarna starten we (eventuele wijzigingen kunnen nog steeds), ook zal ik een nieuw Topic maken met de verdeling.

ObAt

#55 ArComAr

ArComAr

VBIB Godfather

• Leden
  • 3788 berichten
    Laatst bezocht 30 sep 2021 15:20

Geplaatst op 17 maart 2009 - 21:37

SitSol: je hebt zeker gelijk.

SVN is er --> daarvoor de assembla. Hierdoor gaan mensen ook steeds met de juiste versie kunnen werken.

#56 Yannou

Yannou

VBIB Godfather

• Leden
  • 2465 berichten

Geplaatst op 18 maart 2009 - 00:24

Xymtrix zei:

Overigens welke site doet het nou niet??
Door altijd hetzelfde te herhalen zal het internet er niet beter op worden, integendeel zelfs... Vernieuwing ontstaat meestal door tegen de stroming in te roeien, en da's dan ook wat ik meestal doe ;)

Xymtrix zei:

Activatiemail complex ?? Weet niet wat voor actievatie mails jij krijgt dan...
Links die je moet aanklikken of kopiëren naar god-weet-waar, EULA's die toch niemand leest, codes die je moet plakken of invoeren, ... je weet ongetwijfeld wel waar ik het over heb: spam in zijn meest pure vorm.

Xymtrix zei:

Op deze manier kan wel misbruik worden gemaakt. Iemand meld zicht gewoon 10x aan met 10 verschillende mail-adressen, en gaat zichzelf lekker omhoog gooien door zichzelf reputatie te geven...
Ik zie eigenlijk niet goed hoe bureaucratie als activatie emails en bevestigingen zulke toestanden kunnen vermijden. Niets kan me verhinderen om 10 verschillende accounts aan te maken als ik dat wil, ook activatie emails niet.

Xymtrix zei:

Je haalde de oplossing in feite zelf al aan: i.p.v ongewenst gedrag van users te proberen verhinderen (wat toch niet lukt, want hoe ijveriger je probeert, hoe gedrevener men het zal proberen te omzeilen, en louche programmeurs als wij vinden altijd een manier) is het veel beter om het te ontmoedigen.
En dat kan door er simpelweg voor te zorgen dat het ongewenste gedrag geen enkel voordeel oplevert. In jou voorbeeld zou je bv. kunnen vermijden dat iemand 10 verschillende accounts registreert door het "reputatie" systeem -- wat dat ook mag zijn -- eenvoudig weg te laten. Ook zou je bv. op het minst drukke ogenblik van de dag (om 5 am) de user tabel kunnen scannen en alle accounts met minder dan 15 min activiteit in de laatste maand verwijderen. Op die manier filter je iedereen die het niet serieus aanpakt er tussenuit, en zullen mensen met louche bedoelingen het al snel opgeven. In feite is dit dus gewoon de oorzaak van het probleem bestrijden i.p.v de symptomen zoals jij voorstelt.

Groetjes

#57 Xymtrix

Xymtrix

Master Developer

• Leden
  • PipPipPipPipPip
  • 533 berichten
  • LocatieNederland

Geplaatst op 18 maart 2009 - 10:08

Yannou zei:

.... EULA's die toch niemand leest...
Toch zou ik er ook 1 maken voor deze site, die men moet accepteren! Eveneens als een disclaimer en een privacyverklaring!!!

Yannou zei:

Niets kan me verhinderen om 10 verschillende accounts aan te maken als ik dat wil, ook activatie emails niet.
Wat zal men eerder doen ?? 10 mails gebruiken van Mailinator of 10 hotmail accounts aanmaken ???
Daarom mag je ook al bij sommgie websites ALLEEN registreren met betaalde e-mail adressen, dus geen hotmail/gmail/yahoo/mailinator etc..

Yannou zei:

En dat kan door er simpelweg voor te zorgen dat het ongewenste gedrag geen enkel voordeel oplevert.
Leg uit.. Hoe kan je daar voor zorgen dan ??

Yannou zei:

.. "reputatie" systeem -- wat dat ook mag zijn --
In het document van OBat komt het voor.

Yannou zei:

.. op het minst drukke ogenblik van de dag (om 5 am) de user tabel kunnen scannen en alle accounts met minder dan 15 min activiteit in de laatste maand verwijderen.
Da's leuk, ben je een reis om de wereld aan het maken, kom je terug, is alles weg.. Lekker gebruiksvriendelijk.. Scan dan om de laatse logindatum te controleren. TE ver weg -> Account Inactive.

Yannou zei:

Op die manier filter je iedereen die het niet serieus aanpakt er tussenuit, en zullen mensen met louche bedoelingen het al snel opgeven.
Was dat maar zo.. Mensen die spam willen neerzetten, plaatsen meestal maar 1 bericht op de hoop dat veel mensen het lezen en het ook doen/link aan klikken. Is die topic verwijderd maken ze opnieuw een login aan om gewoon hetzelfde te doen..

#58 Xymtrix

Xymtrix

Master Developer

• Leden
  • PipPipPipPipPip
  • 533 berichten
  • LocatieNederland

Geplaatst op 18 maart 2009 - 11:51

Pm gestuurd met aantal bestanden.. Kun je , al, je de bestanden online gooit, bedrijfsnaam eruithalen  ;)

#59 Yannou

Yannou

VBIB Godfather

• Leden
  • 2465 berichten

Geplaatst op 18 maart 2009 - 12:40

Xymtrix zei:

Toch zou ik er ook 1 maken voor deze site, die men moet accepteren! Eveneens als een disclaimer en een privacyverklaring!!!
Wat is het nut van dingen te schrijven die toch niemand leest? Dan kan je je efforts beter concentreren op het echte programmeerwerk denk ik. Ik zit al jaren dagelijks een uur of 8 op de pc waarvan ca. de een kwart op Internet, en ik heb nog nooit de moeite genomen een disclaimer, EULA of privacyverklaring te bekijken. En ik denk dat dat voor 99.9% van de surfers geldt ;)

Xymtrix zei:

Wat zal men eerder doen ?? 10 mails gebruiken van Mailinator of 10 hotmail accounts aanmaken ???
Daarom mag je ook al bij sommgie websites ALLEEN registreren met betaalde e-mail adressen, dus geen hotmail/gmail/yahoo/mailinator etc...
Een hotmail account aanmaken is gratis en duurt minder dan een minuutje, hoewel je met een (VB.NET?) programma ook automatisch accounts zou kunnen aanmaken natuurlijk. En als je alleen betaalde email adressen gaat toelaten, dan gaat je site niet veel succes hebben vrees ik... zelf ken ik niemand die gek genoeg is om te betalen voor dingen die je ook gratis kan krijgen ;) En zelfs, hoe ga je dàt dan controleren? Een whitelist opstellen van alle betaalde email domeinen ter wereld? Of een blacklist van alle gratis domeinen?

Xymtrix zei:

Yannou zei:

En dat kan door er simpelweg voor te zorgen dat het ongewenste gedrag geen enkel voordeel oplevert.
Leg uit.. Hoe kan je daar voor zorgen dan ??
Bijvoorbeeld als je niet wilt dat gebruikers meerdere accounts registeren, dan ontwerp je je site zo dat er geen interactie is tussen verschillende accounts (dus geen "reputatie" systeem) waardoor het gewoon niet te moeite loont. Waarom zou iemand bv. 10 verschillende accounts willen aanmaken op VBiB? Om 10 verschillende inzendingen te kunnen doen in de opdrachtensectie misschien? :D Zeker als inactieve accounts automatisch verwijderd worden is die kans klein.

Xymtrix zei:

Da's leuk, ben je een reis om de wereld aan het maken, kom je terug, is alles weg.. Lekker gebruiksvriendelijk.. Scan dan om de laatse logindatum te controleren. TE ver weg -> Account Inactive.
Als ik het budget had om een reis rond de wereld te maken dan is een account op één of andere site wel het laatste waar ik van wakker zou liggen hoor Xymtrix http://www.vbib.be/p...tyle_emoticons/default/icon_cool.gif  Maar serieus, als je enkel kijkt naar de laatste login datum, dan zou je dat zeer gemakkelijk kunnen omzeilen door een programmaatje te schrijven dat je één keer per dag voor elke account inlogt en onmiddellijk weer uitlogt enkel en alleen met als doel het veld met de laatste login datum in je database te updaten. Met "activiteit" bedoel ik dan ook een nuttige bijdrage leveren, bv. deelnemen aan een discussie, een relevant bestand uploaden, enz.

Xymtrix zei:

Yannou zei:

Op die manier filter je iedereen die het niet serieus aanpakt er tussenuit, en zullen mensen met louche bedoelingen het al snel opgeven.
Was dat maar zo.. Mensen die spam willen neerzetten, plaatsen meestal maar 1 bericht op de hoop dat veel mensen het lezen en het ook doen/link aan klikken. Is die topic verwijderd maken ze opnieuw een login aan om gewoon hetzelfde te doen...
Om ook die die hards eruit te filteren zou je dan eventueel een controlesysteem kunnen invoeren, enkele betrouwbare gebruikers die regelmatig gebruik maken van de service en zulke spamberichten kunnen verwijderen (zoals de moderators op VBiB bijvoorbeeld). Hoe lang denk je dat zelfs de koppigste spammer het zal volhouden om telkens een volle minuut te spenderen om een nieuwe account aan te maken en spam te verspreiden, als de moderator het met één klik binnen de seconde weer kan verwijderen?

Groetjes

#60 Xymtrix

Xymtrix

Master Developer

• Leden
  • PipPipPipPipPip
  • 533 berichten
  • LocatieNederland

Geplaatst op 18 maart 2009 - 13:10

[quote]Wat is het nut van dingen te schrijven die toch niemand leest? Dan kan je je efforts beter concentreren op het echte programmeerwerk denk ik. Ik zit al jaren dagelijks een uur of 8 op de pc waarvan ca. de een kwart op Internet, en ik heb nog nooit de moeite genomen een disclaimer, EULA of privacyverklaring te bekijken. En ik denk dat dat voor 99.9% van de surfers geldt[/quote] Weet je wel waarvoor die dingen zijn ?? Deze worden opgesteld om men te beschermen bij eventueel een rechtzaak of andere beschuldigen. Tevens kan iedereen spam neerzetten en jouw aanklagen als je het eraf haalt.. want jah.. staat toch nergens dat het niet mag..

[quote]zelf ken ik niemand die gek genoeg is om te betalen voor dingen die je ook gratis kan krijgen[/quote] Ligt aan je publiek.. Gebruikers die een website hebben online(betaalde host) krijgen ook altijd een e-mail adres erbij.. Viola..

[quote]dan ontwerp je je site zo dat er geen interactie is tussen verschillende accounts (dus geen "reputatie" systeem) waardoor het gewoon niet te moeite loont.[/quote] Daar gaat het juist om.. om de reputatie.. Denk je echt dat er veel mensen gaan posten als er niks tegenover staat ??

[quote]Waarom zou iemand bv. 10 verschillende accounts willen aanmaken op VBiB? Om 10 verschillende inzendingen te kunnen doen in de opdrachtensectie misschien?[/quote] Hier heeft het ook geen zin nee, want hier word niet gebruik gemaakt van zo'n systeem.. Kan natuurlijk wel 10x aanmalden om vervolgens 10 spam berichten neer te plempen.. maar dat is een ander verhaal.

[quote]Als ik het budget had om een reis rond de wereld te maken dan is een account op één of andere site wel het laatste waar ik van wakker zou liggen hoor Xymtrix[/qoute] Mjah.. een vriendin van mij die was laatst een maand naar Autralie geweest, en die is echt geen miljoenair ofzo hoor...

[quote]Om ook die die hards eruit te filteren zou je dan eventueel een controlesysteem kunnen invoeren[/quote] Wat wou je controleren ?? Aan een nieuwe gebruiker valt niks te controleren, omdat die nog niet actief iets heeft gedaan, behalve aanmelden dan..

[quote]enkele betrouwbare gebruikers[/quote] Wanneer is een gebruiker betrouwbaar ?? Iedereen kan ineens SPam gaan posten.. Hoe betrouwbaar die persoon dan ook is.

[quote]Hoe lang denk je dat zelfs de koppigste spammer het zal volhouden om telkens een volle minuut te spenderen om een nieuwe account aan te maken en spam te verspreiden, als de moderator het met één klik binnen de seconde weer kan verwijderen?[/quote] Niet vergeten dat er Honderden spammers zijn over de hele wereld, niet te vergeten hackers/sciptkiddies. Als een site succesvol is komen die vanzelf wel..

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 lid(leden), 0 bezoeker(s), 0 anonieme gebruikers

Inloggen

Untitled 1

Met dank aan Jürgen voor de jarenlange inzet van visualbasic.be (anno dec 2000)
Met dank aan Mike en Ronneke voor de jarenlange inzet van vbib.be (anno dec 2010)
Met dank aan PascalBianca voor de jarenlange inzet van vbib.be (anno dec 2016)