Ik heb een formulier met enkele tekstvakken die verzonden worden door een button.
Zo is er het tekstvak e-mail dat ik verplicht wilt maken
Indien dit mogelijk is natuurlijk, hier heb ik geen flauw idee van.
0
Verplicht invullen van een tekstvak
Door
Klimmer
, 28 nov 2008 08:26
Er zijn 5 reacties in dit onderwerp
Geplaatst op 28 november 2008 - 08:26
Geplaatst op 28 november 2008 - 10:49
De beste controle hierop gebeurd server-side (met PHP, ASP, ASP.NET, Java, ...)
Maar als je dit niet tot je beschikking hebt kan je dit het beste met Javascript doen. Probleem hiervan is dat dit makkelijk te omzeilen is.
Code:
Maar als je dit niet tot je beschikking hebt kan je dit het beste met Javascript doen. Probleem hiervan is dat dit makkelijk te omzeilen is.
Code:
<script type="text/javascript"> function checkEmail() { if (document.getElementById("email").value = "") { return false; } else { //eventueel controleren op een geldig emailadres, maar dat is met reguliere expressies //en hoe die in elkaar zitten in javascript weet ik niet return true; } } </script> <form method="post" action="send.html" onsubmit="return checkEmail()"> naam: <input type="text" name="naam" /><br /> email: <input type="text" name="email" id="email" /></br> <input type="submit" name="verzend" value="Verzend" /> </form>
Geplaatst op 28 november 2008 - 13:48
Code:
Ik ken ook niet veel van reguliere expressies, maar deze is een standaard die in vele handleidingen staat.
<script language="javascript"> function checkEmail() {email=document.getElementById("email").value; re=/^\w+([\.-]?\w+)*@\w+([\.-]?\w+)*(\.\w{2,3})+$/; if(re.test(email)){return true} else {alert("Het email-adres is verkeerd geschreven of is niet ingevuld"); document.getElementById("email").focus(); document.getElementById("email").select(); return false } } </script>
Ik ken ook niet veel van reguliere expressies, maar deze is een standaard die in vele handleidingen staat.
Geplaatst op 28 november 2008 - 14:42
Het gemakkelijkst is als je aan je TextBox een RequiredFieldValidator (om verplicht te maken) en RegularExpressionValidator (om het formaat van het email adres te controleren) te koppelen. Als je de RegularExpressionValidator dan instelt op "Email" genereren beide controls voor jou de nodige Javascript om dit client side te checken.
Groetjes
Groetjes
Geplaatst op 28 november 2008 - 14:46
Het probleem is dat dit in de Sectie HTML staat en niet in ASP.NET dus we weten niet of hij een deze controls kan gebruiken. Anders was dit ook mijn eerste ingeving
Geplaatst op 28 november 2008 - 15:33
Inderdaad, maar als je de gewenste configuratie maakt in ASP.NET en de pagina dan uitvoert dan genereert ASP.NET de juiste Javascript code om het tekstveld verplicht te maken en te checken op een email formaat, en die Javascript kan je dan gewoon kopiëren uit de broncode van de pagina. Je kan de broncode oproepen met de toetsencombinatie Ctrl+U.
Groetjes
Groetjes
0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp
0 lid(leden), 0 bezoeker(s), 0 anonieme gebruikers