Springen naar inhoud

Stamboom maken

• Log in a.u.b. om te beantwoorden
Er zijn 1 reacties in dit onderwerp

#1 VB6Dummy

VB6Dummy

VBIB Godfather

• Leden
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5388 berichten
    Laatst bezocht 26 dec 2014 17:43

Geplaatst op 04 mei 2011 - 07:59

Hallo

Misschien is het beste om even uw probleem uit te leggen met een klein voorbeeld want ik kan maar voor een gedeelte volgen en ik denk de meeste leden ook (we zijn nu niet allemaal kwekers h? ).

Greetz

PS, het is niet nodig om dezelfde topic bij twee verschillende rubrieken te posten. De tweede wordt dan ook afgesloten.

#2 VB6Dummy

VB6Dummy

VBIB Godfather

• Leden
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5388 berichten
    Laatst bezocht 26 dec 2014 17:43

Geplaatst op 04 mei 2011 - 07:59

Ik moet een database maken voor het bijhouden van dieren. Ik heb een tabel met individuele dieren en een tabel met kweekkoppels.

Ieder individueel dier heeft een vader en een moeder die normaal ook in diezelfde tabel zit. ALs ik nu op m'n form bij kweekkoppels op een button klik zou ik de verwantschapsgraad moeten kunnen berekenen. Maar daarvoor moet ik de gemeenschappelijke ouder vinden van het kweekkoppel. Dit kan verschillende generaties verder zijn. Vervolgens moet ik het aantal stappen tussen de gemeenschappelijke ouder en de respectievelijke ouder (kweekkoppel) tellen.

weet iemand raad hoe ik dit moet aanpakken? Alvast bedankt.

Mvg. Kwinten

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 lid(leden), 0 bezoeker(s), 0 anonieme gebruikers

Inloggen

Untitled 1

Met dank aan J├╝rgen voor de jarenlange inzet van visualbasic.be (anno dec 2000)
Met dank aan Mike en Ronneke voor de jarenlange inzet van vbib.be (anno dec 2010)
Met dank aan PascalBianca voor de jarenlange inzet van vbib.be (anno dec 2016)