Yep, dat had ik al gemerkt !!! Het lukt !!!
0
Navigeren tussen forms
Door
VB6Dummy
, 04 mei 2011 07:09
Er zijn 6 reacties in dit onderwerp
Geplaatst op 04 mei 2011 - 07:09
Dat is de bedoeling van dit forum h?
Groeten,
RedThread
Groeten,
RedThread
RedThread je hebt gelijk in vb6 kon je ook tussen die modussen kiezen, touwens ik vind de mensen op dit forum elkaar echt wel helpen !!!!
Hallo,
Even ter vervollediging op het antwoord van Dudeke.
Er zijn 2 manieren om een form te openen, dat is nl. 'modal' en 'modeless'.
Het verschil zit hem hierin ;
modeless is een form openen, zonder dat beide forms enige interactie op elkaar hebben. Deze is dus veruit het meest gebruikt.
Modal is een form openen waarbij je eerste form 'wacht' op input van je tweede form. Zoals bv een messagebox, je moet eerst op 'ok' klikken vooraleer je vorige form terug actief kan maken.
maw, in een modal geopende form zal je programma stoppen met code uitvoeren totdat de gebruiker een actie onderneemt en met modeless zal de code gewoon verder lopen.
Groeten,
RedThread
voor meer info, incl. voorbeelden -> http://msdn.microsof...?url=/library/e n-us/vbcon/html/vbtskdisplayingmodelessform.asp
Even ter vervollediging op het antwoord van Dudeke.
Er zijn 2 manieren om een form te openen, dat is nl. 'modal' en 'modeless'.
Het verschil zit hem hierin ;
modeless is een form openen, zonder dat beide forms enige interactie op elkaar hebben. Deze is dus veruit het meest gebruikt.
Modal is een form openen waarbij je eerste form 'wacht' op input van je tweede form. Zoals bv een messagebox, je moet eerst op 'ok' klikken vooraleer je vorige form terug actief kan maken.
maw, in een modal geopende form zal je programma stoppen met code uitvoeren totdat de gebruiker een actie onderneemt en met modeless zal de code gewoon verder lopen.
Groeten,
RedThread
voor meer info, incl. voorbeelden -> http://msdn.microsof...?url=/library/e n-us/vbcon/html/vbtskdisplayingmodelessform.asp
thankx
heel simpel
dim frm as form1
'tonen
frm.show
'sluiten
frm.close
Greetz
dim frm as form1
'tonen