Springen naar inhoud


Overerving problemen


  • Log in a.u.b. om te beantwoorden
Geen reacties in dit onderwerp

#1 VB6Dummy

VB6Dummy

    VBIB Godfather

  • Leden
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5388 berichten
    Laatst bezocht 26 dec 2014 17:43

Geplaatst op 04 mei 2011 - 07:03

Hallo allemaal,

Ik heb het volgende probleem:
Ik heb een aantal classes die subclasses zijn van een zelf gemaakte class Object_Base.vb. Een voorbeeld hiervan is de class Weapon.vb. (Ben bezig met een simpel spelletje...)
Een speler heeft een inventory waar verschillende objecten in kunnen zitten, zoals bv weapons en een armor. Nu moet ik dus een manier vinden om deze verschillende obkecten in die inventory op te slaan.

Om dit te doen heb ik in de inventory een array van Object_Base gedeclareerd, en stop ik daar de objecten in. Tot zo ver zo goed, maar als ik dan de gegevens van de objecten wil ophalen dan lukt dat alleen voor de gegevens die in Object_Base liggen opgeslagen (naam, prijs en gewicht), maar niet voor de voor dat object specifieke eigenschappen.
Wil ik bijvoorbeeld weten wat het gewicht van een armor is dat in de boven in de array zit dan gebruik ik gewoon: Objecten(0).GetWeight() en ik krijg het gewicht. Maar wil ik weten hoeveel hitpoints het armor nog over heeft, dan kan ik dat niet opvragen, omdat ik nu niet meer het armor kan aanspreken als armor, maar alleen maar als object.

Kan iemand mij in de richting sturen hoe ik dit kan oplossen? Al vast bedankt.

Groeten,
El Loco




0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 lid(leden), 0 bezoeker(s), 0 anonieme gebruikers

Inloggen


Untitled 1

Met dank aan J├╝rgen voor de jarenlange inzet van visualbasic.be (anno dec 2000)
Met dank aan Mike en Ronneke voor de jarenlange inzet van vbib.be (anno dec 2010)
Met dank aan PascalBianca voor de jarenlange inzet van vbib.be (anno dec 2016)