Hallo allemaal,
Ik heb het volgende probleem:
Ik heb een aantal classes die subclasses zijn van een zelf gemaakte class Object_Base.vb. Een voorbeeld hiervan is de class Weapon.vb. (Ben bezig met een simpel spelletje...)
Een speler heeft een inventory waar verschillende objecten in kunnen zitten, zoals bv weapons en een armor. Nu moet ik dus een manier vinden om deze verschillende obkecten in die inventory op te slaan.
Om dit te doen heb ik in de inventory een array van Object_Base gedeclareerd, en stop ik daar de objecten in. Tot zo ver zo goed, maar als ik dan de gegevens van de objecten wil ophalen dan lukt dat alleen voor de gegevens die in Object_Base liggen opgeslagen (naam, prijs en gewicht), maar niet voor de voor dat object specifieke eigenschappen.
Wil ik bijvoorbeeld weten wat het gewicht van een armor is dat in de boven in de array zit dan gebruik ik gewoon: Objecten(0).GetWeight() en ik krijg het gewicht. Maar wil ik weten hoeveel hitpoints het armor nog over heeft, dan kan ik dat niet opvragen, omdat ik nu niet meer het armor kan aanspreken als armor, maar alleen maar als object.
Kan iemand mij in de richting sturen hoe ik dit kan oplossen? Al vast bedankt.
Groeten,
El Loco


Overerving problemen
Door
VB6Dummy
, 04 mei 2011 07:03
Geen reacties in dit onderwerp
0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp
0 lid(leden), 0 bezoeker(s), 0 anonieme gebruikers