Springen naar inhoud

- - - - -

Inhoudsbesturingselement Vullen Vanuit Vba

• Log in a.u.b. om te beantwoorden
Er zijn 1 reacties in dit onderwerp

#1 Puffeltje

Puffeltje

Senior Developer

• Leden
  • PipPipPip
  • 141 berichten
    Laatst bezocht 16 dec 2024 16:34
  • LocatieBeverwijk

Geplaatst op 29 september 2023 - 13:12

Al heel veel gedaan in VBA Excel waar mijn collega's blij mee zijn. Vandaag de eerste stappen getracht te zetten in VBA WORD maar ik loop even vast:

Een klant levert een Word document aan wat ik vanuit Excel wil gaan vullen. Dit WORD document bestaat uit een aantal tabellen waarin de testresultaten gevuld moeten worden. De tabel is op de plek waar de waardes gevuld moeten worden voorzien van inhoudsbesturingselementen (tekstvelden, keuzelijsten, datumvelden, enz.)

als ik de ondersataande code gebruik dan wordt de cel gevuld met de waarde, en verdwijnt het inhoudsbesturingselement.
Code:
Activedocument.Tables(1).Cell(1, 2).Range.Text = "John"

Hoe kan ik mijn code aanpassen zodat het inhoudsbesturingselement blijft staan en gevuld word met de correcte waarde?

Als bijlage een klein voorbeelddocumentje bijgevoegd zodat het misschien wat duidelijker is waar ik tegenaan loop.

(mogelijk probleem: er zijn geen titels of labels ingegeven door de klant..... in het voorbeeld bestandje hebben ze wel titels en labels)

#2 Puffeltje

Puffeltje

Senior Developer

• Leden
  • PipPipPip
  • 141 berichten
    Laatst bezocht 16 dec 2024 16:34
  • LocatieBeverwijk

Geplaatst op 29 september 2023 - 14:21

Nog even flink zitten stoeien maar het is gelukt. Met onderstaande code kan ik het inhoudsbesturingselement vullen met de data.

Code:
Activedocument.Tables(1).Cell(8, 2).Range.ContentControls(1).Range.Text = "Pr.nr."

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 lid(leden), 0 bezoeker(s), 0 anonieme gebruikers

Inloggen

Untitled 1

Met dank aan Jürgen voor de jarenlange inzet van visualbasic.be (anno dec 2000)
Met dank aan Mike en Ronneke voor de jarenlange inzet van vbib.be (anno dec 2010)
Met dank aan PascalBianca voor de jarenlange inzet van vbib.be (anno dec 2016)