Springen naar inhoud

- - - - -

Webbrowser H Ref Clicked

vb.net vs2019 webbrowsercontrol vb.net 2019 linkclickevent

• Log in a.u.b. om te beantwoorden
Er zijn 1 reacties in dit onderwerp

#1 vbibHollie

vbibHollie

Starting Developer

• Leden
  • 5 berichten
    Laatst bezocht 11 okt 2020 22:53

Geplaatst op 08 oktober 2020 - 22:37

Hallo,

Ik heb een webbrowser control in mijn programma, daarin laad ik zelf in mijnprogramma de HTML code en ook (meerdere) bestandsnamen(tekst) in een Table. Deze complete string stuur in naar de WebBrowsercontrol.
Bestanden die ergens op mijn harde schijf staan, daarvan heb ik het volledige pad en bestandsnaam (meerdere dus) in een <table> gezet, en als link aangeduid met "<a href "pad/bestandsnaam"></a>"
Of iets nauwkeuriger : "<a href "file:///c:\test,txt"></a>" , Ze worden allemaal keurig als link herkend. Onderstreept en klikbaar.
Nu wil ik als ik op zo een bestandsnaam/string klik, weten welke string het is. Een soort onclick event met als return een string.
Ik heb veel gepuzzeld en gegoogled maar geen oplossing gevonden.

Misschien moet ik per <a href...  > ook een tag/tagnaam toevoegen, maar hoe doe ik dat dan?

Het gaat om een HTML Table met per rij
titel : icoon : link
titel : icoon : link  etc..

link is hierbij de bestandsnaam en deze naam wil ik weten (in een string) als ik erop klik. De bestanden komen uit een mailbericht, dus de namen (van de attachments) weet ik niet van tevoren.
De bestanden staan ook al op een TEMP locatie op de harde schijf, en daarheen wil ik gaan als ik op de link click, of het Associated Programma starten als die er is.

Bij voorbaat dank
A. de Ronde

#2 Damic

Damic

Master Developer

• Leden
  • PipPipPipPipPip
  • 773 berichten
    Laatst bezocht 16 okt 2020 20:51
  • LocatieMechelen (BE)

Geplaatst op 11 oktober 2020 - 01:27

Zoiets: https://docs.microso...iew=netcore-3.1 of eerder FileDownload https://docs.microso...iew=netcore-3.1

Ook met taq vb.net, vs2019, webbrowsercontrol, vb.net 2019, linkclickevent voorzien

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 lid(leden), 0 bezoeker(s), 0 anonieme gebruikers

Inloggen

Untitled 1

Met dank aan J├╝rgen voor de jarenlange inzet van visualbasic.be (anno dec 2000)
Met dank aan Mike en Ronneke voor de jarenlange inzet van vbib.be (anno dec 2010)
Met dank aan PascalBianca voor de jarenlange inzet van vbib.be (anno dec 2016)