Springen naar inhoud

- - - - -
VS 2015

Modbus Tcp/ip , Waarschijnlijk Veel Vragen

VS2015

• Log in a.u.b. om te beantwoorden
Er zijn 1 reacties in dit onderwerp

#1 Swets

Swets

Professional Developer

• Leden
  • PipPipPipPip
  • 377 berichten
    Laatst bezocht 03 sep 2020 08:53
  • LocatieKrimpen a/d IJssel

Geplaatst op 27 augustus 2020 - 15:19

Hallo,

ehh... ik ben plc programmeur, en ik zit bij steeds meer klanten met problemen met het loggen van variabelen...

en het is nu door de corona super rustig... dus ik dacht ik ga eens kijken of ik daar iets leuks voor kan verzinnen...

De PLC/HMI waar we mee werken is meestal schneider plc (m340 of m580) en de hmi's die we gebruiken is meestal een XBT  en tegenwoordig ook veel een PC, met daarop een runtime (vijeo runtime)...

nu zit er in deze combinatie wel iets van een logging/trend verhaaltje  maar tja  de meeste klanten willen net iets anders....

nu ben ik dus aan het bekijken of ik iets kan verzinnen waar ik het meer in eigen hand heb...

Ik heb al zitten testen met een Arduino, met een W5100 ethernet module... en dat heb ik aardig aan het werk... (althans  ik krijg het voor elkaar te praten via Modbus tcp/ip)

verder heb ik vandaag de Modbus Master for.NET gedownload....https://www.modbusdr...evaluation.html (FT-MBMP-NET-EVAL-2.10.4.zip)
en Visual Studio...

En bij die modbus master zit een GuiExample... en daar heb ik eens mee zitten spelen...

ik heb in de PLC een teller, welke ik laat zien op het HMI....  en als ik die GuiExample open/run in Visualstudio kan ik ook die zelfde teller waarde bekijken....

maar nu is het ongeveer 100 jaar geleden dat ik iets met Visual basic gedaan heb...   dus ik vroeg me af of er hier nog veel mensen komen in het forum?
en die het leuk vinden om een beetje mee te denken....

me eerste vraagje is al... ja kan toch , ehh zeg maar van uit die VB IDE het programma om zetten dat je het op elke PC kan starten?
ik heb bij Build voor publish , een locatie (map ergens op me PC), daarna moet ik kiezen from a Web site / from a UNCpath or File share / from a CD-Rom or DVD-Rom

ik heb die laatste gekozen....  dan The application wil not check for updates

maar dan krijg ik waarschuwing: "A file with the name "c:\Users......GuiExample_TemporayKey.pfx" already excist. Do you want to replace it?
daar doe ik Ja...
Dan krijg ik in de error list "Default Certificate could not be created.Publish Aborting"

Wat doe ik verkeerd?

Alvast bedankt!

#2 Damic

Damic

Master Developer

• Leden
  • PipPipPipPipPip
  • 770 berichten
    Laatst bezocht 13 sep 2020 11:01
  • LocatieMechelen (BE)

Geplaatst op 28 augustus 2020 - 22:40

Als je je programma run't dan Build je het ook en staat het gewoon al op je schijf ;) er word alleen een extra bij programma gefabriceerd die kan interfacen tussen VS en je programma, om te weten wat je programma aan't doen is.

Je kan je programma en bijhorende extra dll's gewoon inpakken in een zip of je kan er een installer van maken in VS en deze installer dan wegschrijven naar een schijf of direct naar de server, dat probeer je blijkbaar te doen als je gaat Publishen ;)

Ik zelf gebruik Inno Setup Compiler, apart programma waar je ook veel mee kan maar je moet alles zelf instellen en soms gaat dat mis :|

Ook met taq VS 2015, VS2015 voorzien

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 lid(leden), 0 bezoeker(s), 0 anonieme gebruikers

Inloggen

[VS 2015] Untitled 1

Met dank aan J├╝rgen voor de jarenlange inzet van visualbasic.be (anno dec 2000)
Met dank aan Mike en Ronneke voor de jarenlange inzet van vbib.be (anno dec 2010)
Met dank aan PascalBianca voor de jarenlange inzet van vbib.be (anno dec 2016)