Springen naar inhoud

- - - - -

Wedstrijdprogramma

• Log in a.u.b. om te beantwoorden
Er zijn 2 reacties in dit onderwerp

#1 Rock

Rock

Starting Developer

• Leden
  • 8 berichten
    Laatst bezocht gisteren, 10:10
  • LocatieVlaanderen

Geplaatst op 02 augustus 2020 - 10:31

Hallo,

ik ben (nog steeds) een volkomen leek in het programmeren in vb.net  
Ik onderneem momenteel een poging om een programma te schrijven die het mogelijk maakt om uitslagen en klassementen van verschillende (strandhengel) wedstrijden op te maken en uit te printen.  

tot nu toe heb ik een deel van het programma dat werkt en alle beschikbare gegevens wegschrijft naar een sql database.  

De gegevens zijn oa de naam van de deelnemer, zijn plaatsnummer, het aantal gevangen vissen, de grootste vis en zijn totaal aantal gewichtspunten.
in dit testprogramma zijn er 30 deelnemers dus de plaatsnrs 1 tem 30, er wordt gevist in 6 verschillende zones dus van elk 5 deelnemers.  
De zones zijn nrs 1 tem 5, nrs 6 tem 10 enz ..  
Om de uitslag op te maken moet in nu van iedere zone de winnaar bepalen en dit wordt bepaald door het totaal aantal gewichtspunten, zijn er meerdere met hetzelfde totaal dan geeft het aantal vissen de doorslag, is er nog geen verschil dan telt de grootste vis, indien nog geen verschil dan krijgen de deelnemers een gelijk aantal punten.  

ik moet dit dus 6 keer uitvoeren (voor iedere zone 1 keer) De uiteindelijke winnaar van de wedstrijd is de beste van de 6 zonewinnaars, vanaf de 7de plaats in de uitslag tellen dan de 6 tweedes uit iedere zone enz.....

Dus alle gegevens zijn beschikbaar maar ik kan ze niet sorteren volgens zone enz ...

wie kan me op weg helpen ?

#2 Damic

Damic

Master Developer

• Leden
  • PipPipPipPipPip
  • 752 berichten
    Laatst bezocht gisteren, 20:46
  • LocatieMechelen (BE)

Geplaatst op 08 augustus 2020 - 21:46

Volgens mij heb je dit topic verkeerd gezet, ik zal RedThread vragen om het te verplaatsen. Thx

Om je verder te helpen:
1. hoe is je db opgesteld (tabellen/kolommen)
2. data sorten in sql is heel simpel als je db juist is
3. functies vermits je delen opnieuw uitvoert.

Veranderd door Damic, 08 augustus 2020 - 21:54.

#3 Rock

Rock

Starting Developer

• Leden
  • 8 berichten
    Laatst bezocht gisteren, 10:10
  • LocatieVlaanderen

Geplaatst op 09 augustus 2020 - 10:22

mijn db heeft 3 tabellen, tbl_Teams, tbl_Wedstrijddata en tbl_Deelnemers. tbl_Deelnemers bevat volgende kolommen : id / naam / team / masters / AGM / pl_w1 / #w1 / >w1 / Tot_w1 / ptn_w1_ind / ptn_w1_team alle kolommen waar w1 in staat heb ik 4 x nlm voor w1, w2, w3 en w4.  De waarde voor pl_w1, #w1, >w1 en Tot_w1 die heb ik, de waarde voor ptn_w1_ind en ptn_w1_team die moeten worden toegekend aan de hand van de uitslag van de wedstrijd

tbl_Teams bevat : id / ptn_w1 / Klas_w1 / Eindkl.  ook hier waar w1 staat heb ik dit voor w1, w2, w3 en w4
tbl_Wedstrijddata bevat : id / Datum / Plaats / Start / Einde

ik heb dit programma ooit eens gemaakt in vba excell en dat werkt prima maar daar werk ik zonder db en kan ik verwijzen naar de cellen op het werkblad, visual basic met db lijkt me een heel stuk moeilijker

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 lid(leden), 0 bezoeker(s), 0 anonieme gebruikers

Inloggen

Untitled 1

Met dank aan J├╝rgen voor de jarenlange inzet van visualbasic.be (anno dec 2000)
Met dank aan Mike en Ronneke voor de jarenlange inzet van vbib.be (anno dec 2010)
Met dank aan PascalBianca voor de jarenlange inzet van vbib.be (anno dec 2016)