Springen naar inhoud

- - - - -
VS 2010

Indirect Functie Van Excel Voor Vb.net

VS2015

• Log in a.u.b. om te beantwoorden
Er zijn 2 reacties in dit onderwerp

#1 pluto

pluto

Master Developer

• Leden
  • PipPipPipPipPip
  • 666 berichten
    Laatst bezocht 21 jul 2020 19:40

Geplaatst op 14 juli 2020 - 20:00

In Excel kan je met de functie indirect je 2de combobox vullen aan de hand van de keuze van je eerste combox. vb combobox 1 met de keuze kledij en auto. Wel als je nu de keuze kledij neemt in je eerste combobox dan vult hij je 2 de combobox met bv broek, rok.  Neem je nu in je eerste combobox de keuze auto dan vult hij de 2de combobox met bv wiel, deur. Zou dit ook mogelijk zijn in vb?

#2 Dirk Andries

Dirk Andries

Guru Developer

• Leden
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1197 berichten
    Laatst bezocht
  • LocatieGent

Geplaatst op 15 juli 2020 - 15:26

Bericht bekijkenpluto, op 14 juli 2020 - 20:00, zei:

In Excel kan je met de functie indirect je 2de combobox vullen aan de hand van de keuze van je eerste combox. vb combobox 1 met de keuze kledij en auto. Wel als je nu de keuze kledij neemt in je eerste combobox dan vult hij je 2 de combobox met bv broek, rok.  Neem je nu in je eerste combobox de keuze auto dan vult hij de 2de combobox met bv wiel, deur. Zou dit ook mogelijk zijn in vb?
Denk het wel.

Bijlage  DynCombos.zip   11,85K   1 downloads

#3 pluto

pluto

Master Developer

• Leden
  • PipPipPipPipPip
  • 666 berichten
    Laatst bezocht 21 jul 2020 19:40

Geplaatst op 16 juli 2020 - 07:21

thx voor je reactie Dirk,maar ik heb er al wat code kunnen uithalen, maar krijg het niet op gestart. Waarschijnlijk omdat ik met de vb 2010 werk. Ik wil eens orde maken in al mijn schroeven en moeren en haken enz .heb nu 11 bakjes gekocht met elk 34 vakjes.  Het is de bedoeling als ik een schroef aanklik dat hij dan al de schroeven laat zien die ik bezit, bij een keuze gemaakt te hebben komt er dan op het scherm die schroef zit in bakje bv 4. Als je keuze nu een moer is laat hij alle moeren zien, het heeft dan geen zin dat er daar schroeven tussen staan. Ik zou het ook kunnen oplossen door te werken met meerdere formulieren (kan dan  mss  nog meer grafische gaan). Zit daar al lang over te denken om zo iets te maken. En mens weet niet wat je nog allemaal heb liggen.

groetjes

Ook met taq VS 2010, VS2015 voorzien

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 lid(leden), 0 bezoeker(s), 0 anonieme gebruikers

Inloggen

[VS 2010] Untitled 1

Met dank aan J├╝rgen voor de jarenlange inzet van visualbasic.be (anno dec 2000)
Met dank aan Mike en Ronneke voor de jarenlange inzet van vbib.be (anno dec 2010)
Met dank aan PascalBianca voor de jarenlange inzet van vbib.be (anno dec 2016)