Springen naar inhoud

- - - - -
VS 2015

Drukknop Met Variabele Value In Access Database

VS2015

• Log in a.u.b. om te beantwoorden
Er zijn 14 reacties in dit onderwerp

#1 Johnster

Johnster

Starting Developer

• Leden
  • 8 berichten
    Laatst bezocht 22 jul 2020 11:45
  • LocatieLeuven

Geplaatst op 01 juli 2020 - 17:11

Mijn naam is John en ben nieuw hier. Ik ben een leek in het programmeren en zoek alles op via google en youtube. Tot nu toe lukte dit heel goed maar ik ben voor iemand die ik ken een kassasysteem aan het maken voor zijn kapsalon. Heb al gezien dat ik niet de enige ben met een kassa :-o.

Mijn vraag naar jullie toe is hoe ik aan mijn code moet beginnen? Ik heb een access database file met 3 kolommen (ID,Naam, Prijzen). In mijn kassa gebruik ik een form met verschillende command buttons. Die zou ik dan koppelen aan het ID in de DB. (Button2 = ID2, Button3 = ID3 enz)
De value van kolom Naam en Prijzen moet ook in de datagridview (Datagridview1) worden weergegeven.

Volgende stap is om de button text te koppelen met de 2 de kolom (Naam) in de database en te laden bij het openen van het programma zodat als er in de DB iets wordt aangepast de naam van de knop mee wordt aangepast. Hopelijk begrijpen jullie een beetje wat ik bedoel.

Alvast bedankt voor de hulp.

Dit is wat ik al gevonden had maar werkt niet en is niet compleet

Code:
Dim con As New OleDb.OleDbConnection
Dim accessconn As New _
System.Data.OleDb.OleDbConnection("Provider=Microsoft.ACE.OLEDB.12.0;Data Source=C:\Users\Johnster\documents\visual studio 2015\Projects\Cash register\Cash register\Database11.accdb;Jet OLEDB:Database Password=")
accessconn.Open()
Command = New System.Data.OleDb.OleDbCommand("INSERT INTO Prijzen where [ID] =2 ([Naam],[Prijs]) VALUES(@Naam, @Prijs)", accessconn)
Command.Parameters.AddWithValue("@Naam", DataGridView1.Rows.(0).Value)
Command.Parameters.AddWithValue("@Prijs", DataGridView1.Rows.(1).Value)
accessconn.Close()

#2 Damic

Damic

Master Developer