Springen naar inhoud

- - - - -
VS 2015

Raar Probleem Combobox Op Het Werk.

VS2015

• Log in a.u.b. om te beantwoorden
Er zijn 8 reacties in dit onderwerp

#1 glda19

glda19

Professional Developer

• Leden
  • PipPipPipPip
  • 317 berichten
    Laatst bezocht 20 jun 2020 16:44

Geplaatst op 16 juni 2020 - 19:06

Hi

We hebben op het werk een systeem waarin we ons verlof moeten ingeven en dit is verbonden met sap.

Het gaat eigenlijk om het volgende op een bepaald scherm moeten we via een combobox bepalen met welke code we willen afwezig zijn  bv verlof of (cv compensatie verlof).
En moeten in dat zelfde scherm nog enkel zaken aanduiden.
Die cv moeten we eigenlijk één dag per  blok van 4 weken nemen.

Stel we kiezen verlof en hebben in dit blok van weken nog geen compensatie verlofdag genomen. Dat gaat het systeem zelf de combobox.
Hoe doen ze dat.

#2 Damic

Damic

Master Developer

• Leden
  • PipPipPipPipPip
  • 745 berichten
    Laatst bezocht 13 jul 2020 18:53
  • LocatieMechelen (BE)

Geplaatst op 19 juni 2020 - 23:17

Volgens mij werk jij bij de NMBS :) maar er zit logica achter die box, SAP is een heel krachtig ERP pakket met een grote back-end. Als je de verlof aanvraag opendoet haalt ie automatisch al je verlof op ook wat je al genomen hebt en toont dit. Heb je nog geen CV opgenomen in die periode gaat de combo op slot en toont ie de cv optie die je dan niet kunt veranderen.

#3 glda19

glda19

Professional Developer

• Leden
  • PipPipPipPip
  • 317 berichten

Geplaatst op 20 juni 2020 - 10:17

het is juist die logica die mij interesseert hoe ze dat doen.
En is vervelend soms doe je een verlof aanvraag maar dan gaat het systeem zelf het om zetten naar en cv ook al wil je dat niet.
En je moet op ons touchscreen pc  eens co overuren proberen op te nemen. Man man is dat een gepruts

#4 Damic

Damic

Master Developer

• Leden
  • PipPipPipPipPip
  • 745 berichten
  • LocatieMechelen (BE)

Geplaatst op 20 juni 2020 - 10:46

Zolang ze de cv dag niet afkeuren is er toch niets aan de hand :) Ja als ik daar nog werkte waren ze juist al een jaar of 2 de overstap aan't maken naar SAP dus daar weet ik niets van.

Een beetje denk code:
Die periodes zitten wrs in een tabel, laten we die tblCv noemen hier steken al de Cv periodes in (CvId, BeginPeriode, EindePeriode), dan heb je naar alle waarschijnlijkheid nog een tussen tabel (tblCvTss)met de CvId en GebruikersId, DatumGebruikt en misschien nog een status (0=aangevraagd,1=ok,2=afgekeurd)

Als je de verlof planning open doet laad ie wat ie nodig heeft uit tblCv van het huidige jaar, inclusief de data uit tblCvTss van het huidige jaar + al het aangevraagde en toegekende verlof van dit jaar op jouw gebruikders id. Als je dan een periode aanduid en je hebt nog geen cv opgenomen zal die automatisch de eerste dag als cv aanmerken, vermoed ik :)

#5 glda19

glda19

Professional Developer

• Leden
  • PipPipPipPip
  • 317 berichten

Geplaatst op 20 juni 2020 - 12:15

Dat is eigenlijk de vraag niet?
Denk dat je het niet juist begrijpt !

Mijn vraag is eigenlijk. Normaal in vb als je een combox maakt en daar dan iets selecteert en dan verder het scherm in vult dan verdanderd de combox toch niet.
Bij ons veranderd soms automatisch de combox. Stel ik kies verlof en je hebt je cv nog niet genomen dan veranderd de combox automatisch van verlof naar cv.

Hoe doen ze dat de inhoud van de combox via programma code automatisch laten veranderen

Stel ik koppel een access bestand of een sql bestand. Aan mijn programma. En daarin word bijgehouden bv in uren hoeveel ik er  heb en genomen heb.
Maar hoe kan ik dan in de combox deze met het meeste uren als voorstel naar boven laten komen.

#6 Damic

Damic

Master Developer

• Leden
  • PipPipPipPipPip
  • 745 berichten
  • LocatieMechelen (BE)

Geplaatst op 20 juni 2020 - 12:18

Zal hard coded zijn, dat een bepaalde index CV is of ze doen een zoek opdracht in de box of hebben dat al gedaan bij het inladen. En daarna doe je selectedindex = cvindex

#7 glda19

glda19

Professional Developer

• Leden
  • PipPipPipPip
  • 317 berichten

Geplaatst op 20 juni 2020 - 12:20

Dat wist ik ook maar is voor de meest gebruikte codes zo. Dat die soms veranderd. Zeer vervelend. Daardoor hebben we al iets anders genomen dan wat wij zelf wilde.

#8 Damic

Damic

Master Developer

• Leden
  • PipPipPipPipPip
  • 745 berichten
  • LocatieMechelen (BE)

Geplaatst op 20 juni 2020 - 14:03

Dus de cv id veranderd? Is dat per periode dat die veranderd of per gebruiker of per gebruiker+periode?

#9 glda19

glda19

Professional Developer

• Leden
  • PipPipPipPip
  • 317 berichten

Geplaatst op 20 juni 2020 - 16:42

iedereen heeft een batch  bij ons waar mee we ons aanwezigheid registeren en ook op de touchscreen pc kunnen inloggen. Ook heeft iedereen en login en paswoord om op de pc in de werkplaats te kunnen inlogen

jij spreekt al tijd van die cv maar hij veranderd ook bv naar kredietdagen en die cv is gebonden aan een bepaalde periode van 4 weken.
Het is gelijk of er gekeken word of de cv al gekomen is en als je in uren voor krediet dagen het meest hebt staan dan komt dat erop.
Of zou er code achter het formulier zitten die boven staande gaat controleren en dan zo de combobox veranderd

Om te weten hoe dit werk zet je in google kalender een gebeurtenis te om de 4 weken jaar overschrijdend doorloopt. Ik zet in mijn agenda  steeds om de 4 weken  einde cv Want dan weet ik dat het eind en het begin is van een cv periode
BV je zet het eerste einde van de eerste cv periode op 17/1/2020 en dan laat je dit einde oneindig terug komen om te 4 weken

Ook met taq VS 2015, VS2015 voorzien

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 lid(leden), 0 bezoeker(s), 0 anonieme gebruikers

Inloggen

[VS 2015] Untitled 1

Met dank aan Jürgen voor de jarenlange inzet van visualbasic.be (anno dec 2000)
Met dank aan Mike en Ronneke voor de jarenlange inzet van vbib.be (anno dec 2010)
Met dank aan PascalBianca voor de jarenlange inzet van vbib.be (anno dec 2016)