Springen naar inhoud

- - - - -
VS 2015

Totaal Met Variabelen Berekenen

VS2015

• Log in a.u.b. om te beantwoorden
Er zijn 4 reacties in dit onderwerp

#1 jetu

jetu

Starting Developer

• Leden
  • 11 berichten
    Laatst bezocht 27 mei 2020 11:04
  • LocatieBelgië

Geplaatst op 10 mei 2020 - 14:52

Ik maak een kassa en geef het totaal weer door op een knop Totaal te klikken.

Dit geeft als resultaat in de veronderstelling dat een cola 2 euro kost en een varkensgebraad 20 euro. Bij 2 cola’s en 2 varkensgebraden 4 + 40 = 44.
Maar ik maak een fout het moet zijn 2 cola’s en 1 varkensgebraad dus 4 + 20 = 24. Hier is geen probleem. Het totaal wordt her berekend.

Maar nu laat ik de prijs automatisch invullen in een label. als ik werk met een variabele dan geeft het mij in het eerste geval ook 44.
Maar na verbetering naar 1 varkensgebraad is het resultaat het foute bedrag zijnde 44 + 18 = 62.

Mijn formule hierachter is lbltotaal.text = totaal + lcola of/en lvarkensgebraad of/en andere artikelen uit de menulijst

Hoe kan ik mijn totaal op de juiste manier aanpassen wanneer ik een verkeerd aantal heb ingetypt?

#2 Dirk Andries

Dirk Andries

Guru Developer

• Leden
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1189 berichten
    Laatst bezocht
  • LocatieGent

Geplaatst op 11 mei 2020 - 15:33

Bericht bekijkenjetu, op 10 mei 2020 - 14:52, zei:

Ik maak een kassa en geef het totaal weer door op een knop Totaal te klikken.

Dit geeft als resultaat in de veronderstelling dat een cola 2 euro kost en een varkensgebraad 20 euro. Bij 2 cola’s en 2 varkensgebraden 4 + 40 = 44.
Maar ik maak een fout het moet zijn 2 cola’s en 1 varkensgebraad dus 4 + 20 = 24. Hier is geen probleem. Het totaal wordt her berekend.

Maar nu laat ik de prijs automatisch invullen in een label. als ik werk met een variabele dan geeft het mij in het eerste geval ook 44.
Maar na verbetering naar 1 varkensgebraad is het resultaat het foute bedrag zijnde 44 + 18 = 62.

Mijn formule hierachter is lbltotaal.text = totaal + lcola of/en lvarkensgebraad of/en andere artikelen uit de menulijst

Hoe kan ik mijn totaal op de juiste manier aanpassen wanneer ik een verkeerd aantal heb ingetypt?

Geen idee.
Code?

#3 Damic

Damic

Master Developer

• Leden
  • PipPipPipPipPip
  • 715 berichten
    Laatst bezocht 31 mei 2020 20:49
  • LocatieMechelen (BE)

Geplaatst op 14 mei 2020 - 19:50

Hoe kom je aan 18? lijkt me dat je 20-2 doet in de plaats van -prijs_product*aantal

#4 jetu

jetu

Starting Developer

• Leden
  • 11 berichten
    Laatst bezocht 27 mei 2020 11:04
  • LocatieBelgië

Geplaatst op 16 mei 2020 - 18:06

Die 18 moet 20 zijn, het bedrag van het varkensgebraad.
Maar ondertussen ben ik tot een oplossing gekomen, namelijk wanneer ik de berekening laat uitvoeren met lbltotaal.TextChanged dan herrekent het programma volledig vanaf 0.
Als ik zoals in het begin de berekening uitvoer met lbltotaal.LostFocus dan onthoudt hij het totaal en telt er de wijziging bij.
Dit heeft een fout resultaat.

#5 Damic

Damic

Master Developer

• Leden
  • PipPipPipPipPip
  • 715 berichten
    Laatst bezocht 31 mei 2020 20:49
  • LocatieMechelen (BE)

Geplaatst op 16 mei 2020 - 18:46

Tja altijd rekening mee houden dat je totaal terug op 0 zet anders rare getallen :D

Ook met taq VS 2015, VS2015 voorzien

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 lid(leden), 0 bezoeker(s), 0 anonieme gebruikers

Inloggen

[VS 2015] Untitled 1

Met dank aan Jürgen voor de jarenlange inzet van visualbasic.be (anno dec 2000)
Met dank aan Mike en Ronneke voor de jarenlange inzet van vbib.be (anno dec 2010)
Met dank aan PascalBianca voor de jarenlange inzet van vbib.be (anno dec 2016)