Springen naar inhoud

- - - - -
VS 2008

Data Verzenden Naar Een Backgroundworker

VS2015

• Log in a.u.b. om te beantwoorden
Er zijn 6 reacties in dit onderwerp

#1 Coldrestart

Coldrestart

Starting Developer

• Leden
  • 4 berichten
    Laatst bezocht 14 feb 2020 22:28

Geplaatst op 03 februari 2020 - 20:36

Hallo,

Eerst en vooral, ik ben een hobbyist, dus mijn programmeerkennis is niet zo goed (en ik probeer die te verbeteren ;-)).

Ik zal eerst even de structuur van mijn applicatie uitleggen en wat juist de bedoeling is.
Ik heb momenteel een applicatie die data over het netwerk gaat halen bij clients.
Deze transactie wordt uitgevoerd in een lus, dus poll client 1, poll client 2, poll client 3, poll client 1 enz....
De transactie zelf kan soms lang duren en timeouts geven, vandaar dat ik met de backgroundworker werk.

Hoe mijn applicatie momenteel werkt:
Een timer start de backgroundworker, die voert de poll uit en nadien verhogen we de teller die we bijhouden om de volgende client te behandelen.

Hoe ik graag mijn applicatie zou willen laten werken:
De "lus" zou ik graag volledig in de backgroundworker willen steken.
Via het event "reportprogress" kan ik al data tijdens het verloop vanuit de backgroundworker, naar de UI thread sturen.
Echter wil ik graag "at runtime", kunnen beslissen welke clients nog gepolled moeten worden.
Stel, ik wil dat client 2 niet meer wordt uitgevoerd.
Op dat moment zou ik die "update" naar de backgroundworker moeten sturen.
Hoe kan ik dat doen?

Ik heb al veel gelezen over threads, thread synchronization, backgroundworker, threadpool (blijkbaar nog iets anders dan een "gewone thread??")
Echter zijn veel voorbeelden in het engels en begrijp ik het niet goed.
Soms spreken ze over delegate, dan weer over sync en synclock.... elk voorbeeld is wel op een andere manier uitgevoerd...
Ik heb wel enkel nederlandstalige boeken, maar daar zijn de voorbeelden niet altijd compleet.