Via onderstaande code tracht ik ervoor te zorgen dat per bestelling een juist aantal etiketten wordt geprint.
Het aantal prints komt uit de query (KeukenWarmKoudPatat) zelf.
Probleem is dat enkel de éérste record bepaald hoeveel prints er moeten komen, terwijl ik dit voor elke record opnieuw wil doen.
Ik hoop dat ik het duidelijk genoeg maak. 'k ben dan ook een beginner.
Visual Basic Code:
'Keukenbon afdrukken als dat geselecteerd is met het keuzerondje If chkKeuken = True Then 'Alleen afdrukken als er Keukenproducten bij zijn. If DCount("*", "KeukenWarmKoudPatat") = 0 Then MsgBox "Er staan geen Keuken bereidingen op deze bon", vbInformation Else 'Bepalen hoeveel etiketten er moeten worden afgedrukt i.f.v aantal bestelde, 'en aantal op schotel Dim IntAantal As Integer Dim IntHoeveelheid As Integer Dim SngPrints As Single Dim IntAfronding As Integer Dim bytkeuze As Byte IntAantal = DLookup("[Aantal op schotel]", "KeukenWarmKoudPatat") IntHoeveelheid = DLookup("[Hoeveelheid]", "KeukenWarmKoudPatat") SngPrints = (IntHoeveelheid / IntAantal) 'Naar boven afronden IntAfronding = -Int(-[SngPrints]) If IntAfronding > 5 Then bytkeuze = MsgBox("Er gaan " & IntAfronding & " labels geprint worden! Verder gaan?", vbYesNo) If bytkeuze = vbNo Then GoTo weggaan End If DoCmd.OpenReport "KeukenWarmKoudAardappel", acPreview DoCmd.PrintOut acPages, , , , IntAfronding DoCmd.Close acReport, "KeukenWarmKoudAardappel" End If