Springen naar inhoud

- - - - -
VS 2015

Try...catch

VS2015

• Log in a.u.b. om te beantwoorden
Er zijn 1 reacties in dit onderwerp

#1 ON3WVS

ON3WVS

Starting Developer

• Leden
  • 29 berichten
    Laatst bezocht 07 aug 2019 22:10

Geplaatst op 20 april 2019 - 22:02

Hallo,

Ik maak gebruik van een Try...Catch functie in mijn programma en ik zou iets willen proberen zoals hieronder.

Try
<voer een risico-volle code uit>
Catch
<Indien er een fout optreedt, geef vooral geen foutmelding maar doe gewoon verder waar je gebleven was>
End Try

Hoe kan ik dit best doen? Kan er iets gedaan worden met "On Error Resume Next"? Want in Visual Basic 6.0 werkte dit nog maar Visual Basic 2015 lijkt dit niet meer te doen?

Thanks!

Wouter

#2 Dirk Andries

Dirk Andries

Guru Developer

• Leden
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1163 berichten
    Laatst bezocht
  • LocatieGent

Geplaatst op 21 april 2019 - 14:48

Bericht bekijkenON3WVS, op 20 april 2019 - 22:02, zei:

Ik maak gebruik van een Try...Catch functie in mijn programma en ik zou iets willen proberen zoals hieronder.

Try
<voer een risico-volle code uit>
Catch
<Indien er een fout optreedt, geef vooral geen foutmelding maar doe gewoon verder waar je gebleven was>
End Try

Hoe kan ik dit best doen? Kan er iets gedaan worden met "On Error Resume Next"? Want in Visual Basic 6.0 werkte dit nog maar Visual Basic 2015 lijkt dit niet meer te doen?

Je doet dit gewoon door het Catch block leeg te laten.

Echter: het is absoluut geen goed idee om op die manier alle exceptions "op te eten".
Je kan eventueel enkel die verwachte exception(s) afvangen (en dan) negeren die je "risicovolle code" kan opgooien.
Al is dat op zich ook al oneigenlijk gebruik van try..catch en zijn er doorgaans slimmere manieren om hiermee om te gaan.
Maar daarvoor moet je eerst vertellen wat precies jouw "risicovolle code" is.

Ook met taq VS 2015, VS2015 voorzien

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 lid(leden), 0 bezoeker(s), 0 anonieme gebruikers

Inloggen

[VS 2015] Untitled 1

Met dank aan J├╝rgen voor de jarenlange inzet van visualbasic.be (anno dec 2000)
Met dank aan Mike en Ronneke voor de jarenlange inzet van vbib.be (anno dec 2010)
Met dank aan PascalBianca voor de jarenlange inzet van vbib.be (anno dec 2016)