Springen naar inhoud

- - - - -
DB .NET

Met Sql Valuta Uit *.mdb Ophalen

.NET

• Log in a.u.b. om te beantwoorden
Er zijn 1 reacties in dit onderwerp

#1 dbschaaf

dbschaaf

Senior Developer

• Leden
  • PipPipPip
  • 122 berichten
    Laatst bezocht 16 apr 2019 20:34

Geplaatst op 16 april 2019 - 15:58

Hallo!
Ik ben al lange tijd niet op het forum geweest. Ik loop nu tegen het volgende probleem aan: In mijn Access tabel staan bedragen in een Numeriek veld met single precision en twee decimalen.
Als ik deze bedragen oproep om te vergelijken of er (op een bepaalde datujm) een identiek bedrag is overgemaakt dan is mijn resultaat consequent een getal ZONDER  decimalen.
De versimpelde code ziet er als volgt uit:
Code:
SELECT bedrag FROM TblTransacties
ik krijg dan bv. 4 ipv 3,61
Dit is oa wat ik allemaal al heb geprobeerd.
Code:
'sql = "SELECT Format([bedrag]," & Chr(34) & "Currency" & Chr(34) & ") FROM TblTransacties "
'sql = "SELECT Format([bedrag]," & Chr(39) & "Currency" & Chr(39) & ") FROM TblTransacties "
'sql = "SELECT Format([bedrag]," & Chr(34) & "Standard" & Chr(34) & ") FROM TblTransacties "
'sql = "SELECT Format([bedrag]," & Chr(39) & "Standard" & Chr(39) & ") FROM TblTransacties "
'sql = "SELECT Format([bedrag]," & Chr(34) & "#0.00" & Chr(34) & ") FROM TblTransacties "
'sql = "SELECT Format([bedrag]," & Chr(39) & "#0.00" & Chr(39) & ") FROM TblTransacties "

Wanneer ik van het veld een valuta veld maak zijn de getallen achter de komma ook niet meer te zien, dus dat helpt ook niet.

Verder zijn de bedragen keurig te zien wanneer ik ze in een datagridview toon mbv
Code:
Datagrid.Columns.Item(5).DefaultCellStyle.Format = "#0.00"

Wie heeft de oplossing. Alvast dank voor het meedenken.
Groeten van Dick.

#2 dbschaaf

dbschaaf

Senior Developer

• Leden
  • PipPipPip
  • 122 berichten
    Laatst bezocht 16 apr 2019 20:34

Geplaatst op 16 april 2019 - 20:36

Beetje pijnlijk voor een "senior developer"...
In de testsituatie toonde ik het resultaat van de query in een tekstbox, maar voordat ik dat deed, maakte ik er met Cint een integer van.
Dan kan je programmeren tot je een ons weegt, maar wat je ook doet je blijft een integer zien.
De code waarmee het "gewoon" lukt is:
Code:
"SELECT Format(bedrag," & Chr(34) & "#0.00" & Chr(34) & ") FROM TblTransacties "

Het topic kan gesloten worden.

Ook met taq DB .NET, .NET voorzien

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 lid(leden), 0 bezoeker(s), 0 anonieme gebruikers

Inloggen

[DB .NET] Untitled 1

Met dank aan J├╝rgen voor de jarenlange inzet van visualbasic.be (anno dec 2000)
Met dank aan Mike en Ronneke voor de jarenlange inzet van vbib.be (anno dec 2010)
Met dank aan PascalBianca voor de jarenlange inzet van vbib.be (anno dec 2016)