Springen naar inhoud

- - - - -
VS 2015

Wie Kan Mijn Vb5 Programma Omzetten Naar Vb.net

VS2015

• Log in a.u.b. om te beantwoorden
Er zijn 6 reacties in dit onderwerp

#1 JannekeVloesberg

JannekeVloesberg

Starting Developer

• Leden
  • 26 berichten
    Laatst bezocht 19 mrt 2019 17:46

Geplaatst op 12 maart 2019 - 16:35

Mijn vb5 programma draait onder vista en moet omgezet worden naar vb.net (zodat het onder windows 10 kan draaien). Wie kan me helpen? Of is er een andere oplossing?
Ik zit vooral vast bij ADO
Was vroeger met recordsets en sql maar dat bestaat niet meer in vb.net

#2 JannekeVloesberg

JannekeVloesberg

Starting Developer

• Leden
  • 26 berichten

Geplaatst op 17 maart 2019 - 12:17

Is intussen niet meer nodig, ik ben er zelf mee bezig

#3 Damic

Damic

Master Developer

• Leden
  • PipPipPipPipPip
  • 648 berichten
    Laatst bezocht 14 apr 2019 15:58
  • LocatieMechelen (BE)

Geplaatst op 17 maart 2019 - 21:35

Is dat niet gewoon van naam veranderd, volgens mij bestaat dit nog wel.

#4 JannekeVloesberg

JannekeVloesberg

Starting Developer

• Leden
  • 26 berichten

Geplaatst op 17 maart 2019 - 21:38

wat bedoel je?

#5 Dirk Andries

Dirk Andries

Guru Developer

• Leden
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1129 berichten
    Laatst bezocht
  • LocatieGent

Geplaatst op 17 maart 2019 - 23:52

Bericht bekijkenJannekeVloesberg, op 17 maart 2019 - 21:38, zei:

wat bedoel je?
Ik weet niet wat Damic precies bedoelt, maar je kan ado (ActiveX Data Objects) gewoon gebruiken in .NET omdat het gewoon ook COM is.
Zie bijvoorbeeld Using the ADO Recordset in ADO.NET

#6 JannekeVloesberg

JannekeVloesberg

Starting Developer

• Leden
  • 26 berichten

Geplaatst op 18 maart 2019 - 17:33

dus ik kan die recordsets zoals vroeger in vb5 gebruiken? Misschien wel bijzeggen, mijn database staat niet op sql server maar is lokale accesdatabase waar ik in vb5 via sql statements recordsets van maakte en bewerkte.
Of bedoelt u dat ik wel al de rest van mijn vb5 programma in vb.net moet herprogrammeren, maar dat ik wel gebruik kan maken van recordsets zoals in vb5?

Ik wordt hier nu wel beetje depri van want nu weet ik dus niet of ik nu verder moet investeren in het programmeren in vb.net, waar ik al ganse week mijn hoofd over breek, of dat ik eigenlijk dat oude programma van vb5 toch gewoon onder windows 10 kan laten draaien? In dat laatste geval, kan aub iemand me zeggen hoe want ik zie echt door het bos de bomen niet meer...

#7 Dirk Andries

Dirk Andries

Guru Developer

• Leden
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1129 berichten
    Laatst bezocht
  • LocatieGent

Geplaatst op 19 maart 2019 - 10:54

Bericht bekijkenJannekeVloesberg, op 18 maart 2019 - 17:33, zei:

dus ik kan die recordsets zoals vroeger in vb5 gebruiken? Misschien wel bijzeggen, mijn database staat niet op sql server maar is lokale accesdatabase waar ik in vb5 via sql statements recordsets van maakte en bewerkte.
Wat ik zeg is dat je in .NET met ado (recordsets) kan werken.

Of bedoelt u dat ik wel al de rest van mijn vb5 programma in vb.net moet herprogrammeren, maar dat ik wel gebruik kan maken van recordsets zoals in vb5?
Ja, dat is dus hetzelfde als hierboven.

Misschien wel bijzeggen, mijn database staat niet op sql server maar is lokale accesdatabase waar ik in vb5 via sql statements recordsets van maakte en bewerkte.
Dat maakt niks uit.

of dat ik eigenlijk dat oude programma van vb5 toch gewoon onder windows 10 kan laten draaien?
In dat laatste geval, kan aub iemand me zeggen hoe want ik zie echt door het bos de bomen niet meer...
Daar kan ik je niet echt bij helpen. Maar een quick scan van het internet doet vermoeden dat  VB 6 programma's mits wat extra zorg prima onder windows 10 runnen en dat het zelfs mogelijk is de VB 6 IDE te installeren en te laten werken onder Windows 10.
Dat laatste kan je vermijden door een VM te gebruiken met een ouder OS.
Op VB5 heb ik niet gezocht, maar ik denk dat het mogelijk moet zijn je programma te ugraden van VB5 naar VB6, niet?

Ik wordt hier nu wel beetje depri van want nu weet ik dus niet of ik nu verder moet investeren in het programmeren in vb.net, waar ik al ganse week mijn hoofd over breek, of dat ik eigenlijk dat oude programma van vb5 toch gewoon onder windows 10 kan laten draaien?
Als dat laatste lukt is de keuze aan jou: niemand anders kan die keuze maken omdat wij niet weten hoe belangrijk dit programma voor jou is, hoe lang dit nog moet meegaan, welke investering je daarvoor wil doen, wat de repercussies zijn op langere termijn, enzovoort ...

Ook met taq VS 2015, VS2015 voorzien

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 lid(leden), 0 bezoeker(s), 0 anonieme gebruikers

Inloggen

[VS 2015] Untitled 1

Met dank aan J├╝rgen voor de jarenlange inzet van visualbasic.be (anno dec 2000)
Met dank aan Mike en Ronneke voor de jarenlange inzet van vbib.be (anno dec 2010)
Met dank aan PascalBianca voor de jarenlange inzet van vbib.be (anno dec 2016)