eerst even in mensentaal: ik heb een form gemaakt die in een combobox alle klanten weergeeft uit een tabel dbadres van een access database met de naam db2019.mdb.
Nu wil ik van die klant die ik selecteer door hem aan te klikken, de facturen zien (en niet alle facturen dus van alle klanten). Dus ik wil van deze klant uit een andere tabel dbfact2 van dezelfde accessdatabase de records selecteren die gelinkt zijn aan deze klant (via een select statement).
Nu lukt het me wel om in een datagridview alle facturen (van alle klanten ) te zien, maar niet om enkel die uit de selectie te zien. Ik werk dus via oleDataAdapters..en sql statements...ik ben vrij nieuw in vb.net (schreef vroeger in vb5 waar met recordsets gewerkt werd maar dit werkt niet meer in vb.net).
Visual Basic Code: