Springen naar inhoud

- - - - -
VS 2010

Namespace "microsoft.visualbasic" Uitgezet

• Log in a.u.b. om te beantwoorden
Er zijn 3 reacties in dit onderwerp

#1 Puffeltje

Puffeltje

Senior Developer

• Leden
  • PipPipPip
  • 124 berichten
    Laatst bezocht 05 dec 2018 13:21
  • LocatieBeverwijk

Geplaatst op 29 september 2018 - 16:36

Ooit ben ik begonnen met programmeren in VB voor msDOS. hierna heel veel in VB6 gedaan, nu veel in VB2010.

Iemand heeft mij ooit het advies gegeven om de namespace van "microsoft.visualbasic" uit te zetten om je eigen aan te leren om beter in VB.NET te programmeren.

Zo ook voor mijn huidige project heb ik deze namespace uitgezet, en hierdoor een aantal 'oude' gewoontes hersteld (bijvoorbeeld msgbox vervangen door messagebox.show , format door string.format , en nog een paar oude technieken)

Alles heb ik weten aan te passen (dankzij vele zoekacties op het internet) maar blijf met een paar items zitten waarvoor ik geen tegenhanger kan vinden, zoals:
  • UBOUND
  • FILEIO

Heeft iemand enig idee hoe je op een juiste wijze deze items in .NET moet vervangen?

#2 Dirk Andries

Dirk Andries

Guru Developer

• Leden
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1092 berichten
    Laatst bezocht
  • LocatieGent

Geplaatst op 05 oktober 2018 - 14:43

Bericht bekijkenPuffeltje, op 29 september 2018 - 16:36, zei:

Alles heb ik weten aan te passen (dankzij vele zoekacties op het internet) maar blijf met een paar items zitten waarvoor ik geen tegenhanger kan vinden, zoals:
  • FILEIO

Ik heb geen idee wat UBOUND is, maar ik vermoed dat je Array.GetUpperBound zoekt?

Bericht bekijkenPuffeltje, op 29 september 2018 - 16:36, zei:

• FILEIO
Idem, maar ik denk dat je de namespace System.IO zoekt.

#3 Puffeltje

Puffeltje

Senior Developer

• Leden
  • PipPipPip
  • 124 berichten
    Laatst bezocht 05 dec 2018 13:21
  • LocatieBeverwijk

Geplaatst op 06 oktober 2018 - 21:07

dat zijn ze:

UBOUND vervangen door GETUPPERBOUND
FILEIO ben ik trachten om te bouwen naar IO.STREAMREADER

met de streamreader gaat het wel lukken, al ben ik er nog niet achter hoe ik bijvoorbeeld comma-gescheiden regels in kan lezen.
als tijdelijke oplossing lees ik een hele regel in, en splits deze daarna op met de SPLIT-functie. Ik vermoed dat dit anders zou moeten kunnen.

#4 Dirk Andries

Dirk Andries

Guru Developer

• Leden
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1092 berichten
    Laatst bezocht
  • LocatieGent

Geplaatst op 07 oktober 2018 - 01:48

Bericht bekijkenPuffeltje, op 06 oktober 2018 - 21:07, zei:

UBOUND vervangen door GETUPPERBOUND
Er zijn wel slimmere collecties dan Array, tegenwoordig.

Bericht bekijkenPuffeltje, op 06 oktober 2018 - 21:07, zei:

met de streamreader gaat het wel lukken, al ben ik er nog niet achter hoe ik bijvoorbeeld comma-gescheiden regels in kan lezen.
als tijdelijke oplossing lees ik een hele regel in, en splits deze daarna op met de SPLIT-functie. Ik vermoed dat dit anders zou moeten kunnen.
Als je dat met System.IO.File.ReadLines() doet is dat geen probleem en zelfs geen slecht idee voor grote bestanden.
Je kan ook kiezen voor System.IO.File.ReadAllLines() als je bestand niet te groot is, dan lees je het in één maal in i.p.v. regel per regel.

Microsoft zei:

The ReadLines and ReadAllLines methods differ as follows:
When you use ReadLines, you can start enumerating the collection of strings before the whole collection is returned;
when you use ReadAllLines, you must wait for the whole array of strings be returned before you can access the array.
Therefore, when you are working with very large files, ReadLines can be more efficient.

Ook met taq VS 2010 voorzien

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 lid(leden), 0 bezoeker(s), 0 anonieme gebruikers

Inloggen

[VS 2010] Untitled 1

Met dank aan Jürgen voor de jarenlange inzet van visualbasic.be (anno dec 2000)
Met dank aan Mike en Ronneke voor de jarenlange inzet van vbib.be (anno dec 2010)
Met dank aan PascalBianca voor de jarenlange inzet van vbib.be (anno dec 2016)