Springen naar inhoud

- - - - -
VS 2010

Printen Tekstbox

VS2015

• Log in a.u.b. om te beantwoorden
Er zijn 3 reacties in dit onderwerp

#1 Scheepers

Scheepers

Senior Developer

• Leden
  • PipPipPip
  • 219 berichten
    Laatst bezocht 27 nov 2018 09:08

Geplaatst op 22 augustus 2018 - 13:28

Ik wil rapporten printen waarin een briefhoofd, datagrid met wisselende aantalen regels en opmerkingen.
De opmerkingen kunnen kort zijn en dit past op 1 bladzijde, maar soms zijn het lappen tekst en past het niet op 1 of 2 bladzijden.
Wanneer er meerdere bladzijden zijn wordt op elke bladzijde het briefhoofd weer afgedrukt en wordt er begonnen op 1/3 van de bladzijde.
Aan de rechterkant van de brief staat eentekening, daardoor is er een bepaalde ruimte voor het printen van de opmerkingen.

Ik heb een stuk code met stringTrimming.Word gemaakt, maar daar kan je niet te tekst scheiden op 2 bladzijden en ook niet het 2e blad beginnen op een bepaalde plaats.
Het mooie is met stringTrimming.Word dat de tekst netjes op de print-out komt zonder af gekapt te worden.

Wie weet nog een goede oplossing voor bovenstaand probleem.

#2 Dirk Andries

Dirk Andries

Guru Developer

• Leden
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1092 berichten
    Laatst bezocht
  • LocatieGent

Geplaatst op 22 augustus 2018 - 15:02

Bericht bekijkenScheepers, op 22 augustus 2018 - 13:28, zei:

Wie weet nog een goede oplossing voor bovenstaand probleem.
De Graphics.MeasureString method?

#3 Scheepers

Scheepers

Senior Developer

• Leden
  • PipPipPip
  • 219 berichten
    Laatst bezocht 27 nov 2018 09:08

Geplaatst op 05 september 2018 - 08:11

De measurestring methode heb ik reeds toegevoegd, maar bij het volgend blad wordt de tekst ten eerste bovenaan gezet, maar het belangrijkste de tekst wordt dan weer in zijn geheel op het blad gezet en niet het vervolg van het volrig blad.

Ik wil dat er onthouden wordt wat er nog geprint moet worden voor het volgend blad.

#4 Dirk Andries

Dirk Andries

Guru Developer

• Leden
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1092 berichten
    Laatst bezocht
  • LocatieGent

Geplaatst op 05 september 2018 - 11:18

Bericht bekijkenScheepers, op 05 september 2018 - 08:11, zei:

De measurestring methode heb ik reeds toegevoegd, maar bij het volgend blad wordt de tekst ten eerste bovenaan gezet, maar het belangrijkste de tekst wordt dan weer in zijn geheel op het blad gezet en niet het vervolg van het volrig blad.

Ik wil dat er onthouden wordt wat er nog geprint moet worden voor het volgend blad.
Ja, dat moet je zelf doen. M.a.w. je moet je tekst opdelen in stukken die passen en dan zelf pagineren.

Ook met taq VS 2010, VS2015 voorzien

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 lid(leden), 0 bezoeker(s), 0 anonieme gebruikers

Inloggen

[VS 2010] Untitled 1

Met dank aan J├╝rgen voor de jarenlange inzet van visualbasic.be (anno dec 2000)
Met dank aan Mike en Ronneke voor de jarenlange inzet van vbib.be (anno dec 2010)
Met dank aan PascalBianca voor de jarenlange inzet van vbib.be (anno dec 2016)