Springen naar inhoud

- - - - -
VS 2015

Data-Operaties In Een Sql Database

VS2015

• Log in a.u.b. om te beantwoorden
Er zijn 4 reacties in dit onderwerp

#1 ON3WVS

ON3WVS

Starting Developer

• Leden
  • 21 berichten
    Laatst bezocht 13 aug 2018 21:49

Geplaatst op 19 juni 2018 - 22:12

Hallo allemaal, hallo Dirk ;-)

Ik heb in mijn Visual Basic 2015 programma met succes een SQL database aangemaakt, volgens onderstaand filmpje:
https://www.youtube....h?v=NLs44hxV514

In mijn database heb ik 1 tabel met 2 kolommen, bijvoorbeeld:

Tabel
Kolom 1: ID
Kolom 2: Voornaam
Kolom 3: Achternaam

Ik zou dus graag een nieuw item aanmaken in deze database waarbij ik de inhoud van een variabele in de kolom Voornaam en de kolom Achternaam weg schrijf.
Ik heb het idee dat dit via het commando TabelBindingsource.Addnew() moet gebeuren maar verder kom ik niet

Kan iemand mij op weg helpen?

Thanks!

#2 Dirk Andries

Dirk Andries

Guru Developer

• Leden
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1092 berichten
    Laatst bezocht
  • LocatieGent

Geplaatst op 23 juni 2018 - 10:13

Bericht bekijkenON3WVS, op 19 juni 2018 - 22:12, zei:

hallo Dirk ;-)
Ik heb in mijn Visual Basic 2015 programma met succes een SQL database aangemaakt, volgens onderstaand filmpje:
https://www.youtube....h?v=NLs44hxV514

Ik ga deze aan mij laten voorbijgaan, en wel hierom:
Als ik wil weten wat je hebt gedaan moet ik eerst blijkbaar een video bekijken van een half uur.
Om correct te kunnen antwoorden moet ik waarschijnlijk je applicatie zoals die nu is nabouwen, om te weten wat niet werkt en waarom niet.
En om te testen of mijn antwoord wel werkt.
Dat is een inspanning die ik er nu niet voor over heb.
Mocht je je huidige code hebben meegeleverd (in een formaat dat het voor mij makkelijk maakt om te beginnen), dan had je waarschijnlijk al een antwoord gehad.
Zie ook mijn oproep van enkele jaren geleden.

#3 ON3WVS

ON3WVS

Starting Developer

• Leden
  • 21 berichten

Geplaatst op 23 juni 2018 - 10:48

Beste Dirk,

Mijn vraag ging niet over een probleem waar ik mee zat, het was eerder een "how to" vraag. Ik heb een SQL database verbinding gemaakt met visual basic, volgens de procedure in het filmpje, en tot daar werkt alles

Mijn vraag ging over hoe je een database moet manipuleren: Invullen, gegevens uithalen, etc.

Sinds mijn post tot deze morgen heb ik zitten knoeien en googlen en youtuben tot het deze morgen eindelijk gelukt is om iets toe te voegen aan mijn database! :-) Voor andere gebruikers post ik even de code die ik  vond:

Stel,
Mijn Database heet "Databoek"
mijn Tabel heeft als naam "Adresboek"
Daarin zit een kolom "Id"
Daarin zit een kolom "Naam"
Daarin zit een kolom "Adres"

Dim newAdresboekRow As Databoek.AdresboekRow
    newAdresboekRow = Me.Databoek.Adresboek.NewAdresboekRow()
            newAdresboekRow.Id = auto
    newAdresboekRow.Naam = strNaam
    newAdresboekRow.Adres = strAdres

'voeg de lijn toe aan de tabel
    Me.Databoek.Adresboek.Rows.Add(newAdresboekRow)

' Wijziging opslaan
    Me.AdresboekTableAdapter.Update(Me.Databoek.Adresboek)

Waar ik me suf naar gezocht heb: Wanneer je je programma uitvoert tijdens de bouwfase (dus wanneer je F5 drukt) dan kan je items naar hartenlust toevoegen in je tabel maar wanneer je je programma afsluit en nog eens runt dan blijkt de data NIET OPGESLAGEN. Blijkbaar werkt het opslaan van data niet tijdens de bouwfase, maar éénmaal je je programma gecompileerd en gepubliceerd hebt dan werkt het wél!

#4 Dirk Andries

Dirk Andries

Guru Developer

• Leden
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1092 berichten
    Laatst bezocht
  • LocatieGent

Geplaatst op 23 juni 2018 - 11:13

Bericht bekijkenON3WVS, op 23 juni 2018 - 10:48, zei:

Waar ik me suf naar gezocht heb: Wanneer je je programma uitvoert tijdens de bouwfase (dus wanneer je F5 drukt) dan kan je items naar hartenlust toevoegen in je tabel maar wanneer je je programma afsluit en nog eens runt dan blijkt de data NIET OPGESLAGEN. Blijkbaar werkt het opslaan van data niet tijdens de bouwfase, maar éénmaal je je programma gecompileerd en gepubliceerd hebt dan werkt het wél!
Dat klopt niet. Waarschijnlijk kopieer je de (lege) databank gewoon bij elke build naar de output directory.
Zie Raar Probleem

#5 ON3WVS

ON3WVS

Starting Developer

• Leden
  • 21 berichten

Geplaatst op 23 juni 2018 - 13:17

Bericht bekijkenDirk Andries, op 23 juni 2018 - 11:13, zei:

Dat klopt niet. Waarschijnlijk kopieer je de (lege) databank gewoon bij elke build naar de output directory.
Zie Raar Probleem

Is gelukt, stond idd verkeerd... *fiew* zo is het toch een pak makkelijke ipv altijd compileren en publishen :-)
Bedankt!

Ook met taq VS 2015, VS2015 voorzien

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 lid(leden), 0 bezoeker(s), 0 anonieme gebruikers

Inloggen

[VS 2015] Untitled 1

Met dank aan Jürgen voor de jarenlange inzet van visualbasic.be (anno dec 2000)
Met dank aan Mike en Ronneke voor de jarenlange inzet van vbib.be (anno dec 2010)
Met dank aan PascalBianca voor de jarenlange inzet van vbib.be (anno dec 2016)