Springen naar inhoud

- - - - -

Parkeren In Gent / Kortrijk (Android Apps)

open data

• Log in a.u.b. om te beantwoorden
Er zijn 5 reacties in dit onderwerp

#1 Prior

Prior

Rookie Developer

• Leden
  • Pip
  • 34 berichten
    Laatst bezocht 26 sep 2017 19:33

Geplaatst op 17 april 2016 - 16:29

Verleden jaar heb ik de module Programmeren 5 (Android) gevolgd per avondschool en nadien heb ik in mijn vrije tijd een tweetal applicaties uitgewerkt waarbij de eindgebruiker realtime parking kan opvragen in de stad Gent of Kortrijk aan de hand van open data.
Ik heb de applicaties gemaakt met Java in Android Studio.

Oorspronkelijk was 'Parkeren in Kortrijk' mijn projectwerk terwijl dat ik Android lessen volgde, maar omdat het project niet goed werd bevonden in zijn geheel ben ik ermee gestopt.
De open data die ik ervoor heb gebruikt, is hier terug te vinden.

Uiteindelijk heb ik pas later dan besloten om er een vereenvoudigde versie van te maken met als gevolg dat ik ook een bijkomende app voor de stad Gent heb gemaakt met gebruik van deze dataset.

Nu wil ik graag material design toepassen op de app van Kortrijk en deze uitbreiden omdat Parko meer open data aanbiedt dan de stad Gent.

Doch wil ik graag de broncode hier meedelen van wat al gerealiseerd is, want misschien heeft iemand er iets aan. ;)
Misschien kan ik ook reacties krijgen wat beter kan in de programmatie of visuele weergave?

Link naar Google Play Store : Parkeren in Gent
Broncode : Github

Link naar Google Play Store : Parkeren in Kortrijk
Broncode : Github

#2 Damic

Damic

Master Developer

• Leden
    • PipPipPipPipPip
    • 638 berichten
      Laatst bezocht 10 jul 2018 19:47
    • LocatieMechelen (BE)

Geplaatst op 19 april 2016 - 14:03

Kun je de 2 apps niet samenvoegen, anders moeten de mensen meerdere apps installeren voor telkens een stad :(

Ow en er was al en programma van maar nog niet op het mobiel platform :+
    http://www.vbib.be/i...ergarages-gent/

#3 Prior

Prior

Rookie Developer

• Leden
    • Pip
    • 34 berichten

Geplaatst op 19 april 2016 - 18:53

Dat zou wel lukken, maar ik weet niet of daar veel vraag is voor is voor een multifunctionele app.  Is er in feite nog open data voor realtime parking te vinden voor andere steden in België?

In eerste instantie heb ik gekozen om een app te maken per stad, rekening houdende met de eindgebruiker, zodat de wachttijd tot een minimum wordt herleidt betreffende het laadscherm (SplashScreen) waarin de netwerkoperaties in verwerkt zitten die de data opvraagt, zo kan de eindgebruiker direct data bekijken in de app eens het laadscherm voorbij is.

#4 Damic

Damic

Master Developer

• Leden
    • PipPipPipPipPip
    • 638 berichten
      Laatst bezocht 10 jul 2018 19:47
    • LocatieMechelen (BE)

Geplaatst op 19 april 2016 - 20:15

Hier in Mechelen is het Vinci Park Indigo en Q park en vermits er hier rondom Mechelen borden staan met hoeveel plaatsen er nog zijn denk ik wel dat je eens kunt vragen of je die data mag gebruiken.

#5 Gwen

Gwen

Starting Developer

• Leden
    • 21 berichten
      Laatst bezocht 02 jul 2018 15:46

Geplaatst op 25 maart 2017 - 12:56

Dag Prior,

Een beetje laat, maar waar heb je deze module gevolgd?

Groeten,

Gwen

#6 Prior

Prior

Rookie Developer

• Leden
    • Pip
    • 34 berichten

Geplaatst op 25 maart 2017 - 22:41

Ik heb lessen gevolgd bij CVO Hitek, Stationsstraat 2, 8500 Kortrijk maar ik denk wel dat ze verhuisd zijn naar de nieuwe locatie dat ze aan het bouwen waren toen ik er les volgde.

cvo MIRAS
    Campus Kortrijk
    Nelson Mandelaplein 1
    8500 Kortrijk

http://www.hitek.be/cvo/

Module-inhoud Programmeren 5: http://www.hitek.be/...grammeren-5.php

Deze apps heb ik onlangs met material design herwerkt, maar daarvoor heb ik een aparte online cursus gevolgd:

https://www.pluralsi...support-library

De broncode van deze apps die je op Github vindt, is volgens van wat ik in cvo Hitek heb geleerd.

Ook met taq open data voorzien

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 lid(leden), 0 bezoeker(s), 0 anonieme gebruikers

Inloggen

Untitled 1

Met dank aan Jürgen voor de jarenlange inzet van visualbasic.be (anno dec 2000)
    Met dank aan Mike en Ronneke voor de jarenlange inzet van vbib.be (anno dec 2010)
    Met dank aan PascalBianca voor de jarenlange inzet van vbib.be (anno dec 2016)