Springen naar inhoud

- - - - -
VB6

Vb6 En Windows 10

windows 10

• Log in a.u.b. om te beantwoorden
Er zijn 6 reacties in dit onderwerp

#1 pascalbianca

pascalbianca

Webmaster/Admin

• Webmaster
  • 4382 berichten
    Laatst bezocht 12 jan 2024 08:50
  • LocatieSusteren, Nederland, Midden Limburg.
Inzender

Geplaatst op 29 augustus 2015 - 17:16

Voor de mensen die alsnog vb6 zouden willen gebruiken in windows 10 is er een oplossing.
Zelf heb ik hem nog niet getest maar wil het wel virtueel gaan testen.
Alles wat nodig zou moeten zijn staat op deze link en de video die erin getoond word.

Bijlage  VS6Installer4.gif   99,54K   10 downloads

http://nuke.vbcorner...&language=en-US

Reacties zijn zeer welkom zodat toch de  'oude' garde die het houden bij vb6 toch een overstap eventueel zouden willen nemen.

#2 JannekeVloesberg

JannekeVloesberg

Starting Developer

• Leden
  • 26 berichten
    Laatst bezocht 19 mrt 2019 17:46

Geplaatst op 13 maart 2019 - 15:53

heet u dit intussen kunnen testen? werkt het?

#3 RedThread

RedThread

Beheerder VBIB

• Beheerder
  • 3614 berichten
    Laatst bezocht 23 jan 2025 18:03
  • LocatieTongeren,Belgium.
Inzender

Geplaatst op 17 maart 2019 - 21:43

Dag Janneke,

Is dit nog relevant in die zin dat je nu , zoals ik elders in je posts op dit forum lees, in .net aan het programmeren bent ?

Als je alsnog wilt programmeren in vb6, raad ik aan een VM te installeren met W7.
Of, indien je in bezit bent van de pc waar vb6 + source code al op geïnstalleerd staat deze te virtualiseren zodat je deze op een W10 kunt laten draaien.

Meerdere opties, hangt een beetje af van je situatie..

mvg

#4 JannekeVloesberg

JannekeVloesberg

Starting Developer

• Leden
  • 26 berichten
    Laatst bezocht 19 mrt 2019 17:46

Geplaatst op 18 maart 2019 - 17:44

wat is een VM?

Ik zal het probleem uitleggen. Ik heb een facturatieprogramma in vb5 dat werkt op een PC met Windows Vista (die dus niet meer ondersteund wordt).
Aangezien die PC oud is en ik verwacht dat die binnenkort wel eens zijn geest kan geven, wil ik dat oude vb5 programma doen draaien op mijn Windows 10 PC. Maar dat lukt niet. Na lang zoeken zei iemand me dat dat niet kon, iets met 32 of 64 bits, en dat dat moest geherprogrammeerd worden naar vb.net om onders windows 10 te kunnen draaien. Vandaar dat ik dat nu wil proberen doen, maar het is niet evident voor mij, omdat ik al 15 jaar niet meer programmeer. Maar als het niet anders kan ga ik ermee door, hopelijk lukt het me dan met jullie hulp. Als u echter een andere eenvoudige oplossing ziet, zonder alles te moeten herprogrammeren, dan zou ik dat natuurlijk graag vernemen hoe ik dat moet doen.

Ik heb geen vb6 op een pc staan.

#5 RedThread

RedThread

Beheerder VBIB

• Beheerder
  • 3614 berichten
    Laatst bezocht 23 jan 2025 18:03
  • LocatieTongeren,Belgium.
Inzender

Geplaatst op 18 maart 2019 - 23:12

Die oplossing zou dus kunnen zijn de oude pc virtualiseren, een VM, zodat je dit op een W10 kan draaien.
Deze techniek is vaak toegepast in de industrie waar omwille van diverse redenen een upgrade niet mogelijk is.

Je mag me altijd een pm sturen voor meer info.

mvg,
Red.

#6 Damic

Damic

Master Developer

• Leden
  • PipPipPipPipPip
  • 896 berichten
    Laatst bezocht 31 jan 2025 21:58
  • LocatieMechelen (BE)

Geplaatst op 14 april 2019 - 09:32

VM = Virtual Machine
bvb Virtual Box en daar Windows 95/98/ME/2000/XP/2003/Vista/7/8/10 en/of Linux/Unix in draaien met of zonder randapparatuur.

#7 Geforce

Geforce

Senior Developer

• Leden
  • PipPipPip
  • 114 berichten
    Laatst bezocht 28 jul 2024 22:28

Geplaatst op 13 augustus 2020 - 16:02

Misschien is WinFBE https://www.freebasi...pic.php?t=25215 wel een goede vervanger, het is tegenwoordig een hele klus om vb6 te installeren.
Freebasic is geen vb6 taal maar lijkt er heel erg veel op, meeste code werkt gewoon na wat kleine aanpassingen, en alles is open source inclusief de WinFBE IDE.

Ook met taq VB6, windows 10 voorzien

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 lid(leden), 0 bezoeker(s), 0 anonieme gebruikers

Inloggen

[VB6] Untitled 1

Met dank aan Jürgen voor de jarenlange inzet van visualbasic.be (anno dec 2000)
Met dank aan Mike en Ronneke voor de jarenlange inzet van vbib.be (anno dec 2010)
Met dank aan PascalBianca voor de jarenlange inzet van vbib.be (anno dec 2016)