Springen naar inhoud

- - - - -

Verkeerd Pad In Vba

• Log in a.u.b. om te beantwoorden
Geen reacties in dit onderwerp

#1 fvangrieken

fvangrieken

Starting Developer

• Leden
  • 18 berichten
    Laatst bezocht 23 mei 2018 21:44

Geplaatst op 04 oktober 2014 - 11:48

Hallo,
Iemand (die helaas overleden is) heeft voor de scheikunde sectie op onze school een Acces-programma gemaakt met VBA, om de voorraad bij te houden. Hij heeft een TOABackend.mdb en een TOAFrontend.mdb gemaakt.
Op school krijgen ze dit programma niet meer aan de praat en nu hebben ze mij gevraagd om te kijken of ik dit kan oplossen.
Ik heb de TOAFrontend.mdb bekeken en heb gemerkt dat er telkens bij het zoeken naar de juiste tabel, query of rapport, naar een ongeldig pad verwezen wordt om de TOABackend.mdb te vinden. De TOAFrontend.mdb bestaat uit een aantal tabellen, queries, rapporten en twee macro’s.  
Ik heb de twee mdb bestanden toegevoegd.
Kan iemand mij vertellen waar en hoe ik het pad kan aanpassen? Daar zouden wij heel erg mee geholpen zijn.

Ik heb ondertussen de oplossing gevonden bij de hulp van Acces:

Een andere back-enddatabase gebruiken
U kunt de back-enddatabase verplaatsen of een andere back-enddatabase gebruiken met behulp van Koppelingsbeheer.
Als u uw back-enddatabase wilt verplaatsen, maakt u eerst een kopie van de database op de nieuwe locatie en voert u daarna de onderstaande stappen uit.
1. Klik op het tabblad Externe gegevens in de groep Importeren en koppelen op Koppelingsbeheer.
2. Selecteer in Koppelingsbeheer de tabellen die zich in de huidige back-enddatabase bevinden.
TIP   Als er geen koppelingen naar andere databases zijn, klikt u op Alles selecteren.
3. Schakel het selectievakje Altijd om nieuwe locatie vragen in en klik vervolgens op OK.
4. Blader naar de nieuwe back-enddatabase en selecteer deze.

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 lid(leden), 0 bezoeker(s), 0 anonieme gebruikers

Inloggen

Untitled 1

Met dank aan Jürgen voor de jarenlange inzet van visualbasic.be (anno dec 2000)
Met dank aan Mike en Ronneke voor de jarenlange inzet van vbib.be (anno dec 2010)
Met dank aan PascalBianca voor de jarenlange inzet van vbib.be (anno dec 2016)