Springen naar inhoud

- - - - -

Storing Op Pic

• Log in a.u.b. om te beantwoorden
Er zijn 8 reacties in dit onderwerp

#1 pluto

pluto

Master Developer

• Leden
  • PipPipPipPipPip
  • 663 berichten
    Laatst bezocht 28 jan 2018 21:10

Geplaatst op 17 augustus 2014 - 15:47

Ik heb een versnellings indicator gemaakt voor op de moto met read schakelaars(zie vorige post). Alles werkt perfect maar als ik de moto in hoog toerental trek, dan slaat de pic op hol. Hoe kan ik dit oplossen? de draden van de  read schakelaars naar de print zijn gewone draden,zou ik daar afgeschermde draden moeten gebruiken? Of zou de storing door de voeding komen?

#2 pascalbianca

pascalbianca

Webmaster/Admin

• Webmaster
  • 4369 berichten
    Laatst bezocht 08 mei 2018 10:28
  • LocatieSusteren, Nederland, Midden Limburg.
Inzender

Geplaatst op 17 augustus 2014 - 19:30

Heb je een schema ervan?
De draden zouden geen probleem moeten leveren.
Het lijkt meer erop als je de motor in hoog toerental trekt , dus voeding verhoogt , dat de pic ook meer voeding krijgt met als resultaat dat de pic teveel voeding krijgt.

#3 pluto

pluto

Master Developer

• Leden
  • PipPipPipPipPip
  • 663 berichten

Geplaatst op 17 augustus 2014 - 20:11

heb er nu niet direct een schema  maar ik werk met de 7805 en dan nog wat condensatoren  zoals in de cursus Pic Basic

#4 pascalbianca

pascalbianca

Webmaster/Admin

• Webmaster
  • 4369 berichten
Inzender

Geplaatst op 19 augustus 2014 - 07:40

Dat is natuurlijk niet goed hé , je moet altijd een schema opstellen want daar haal je al 80% van je fouten uit en voor de hulp die je vraagt is het altijd makkelijker het schema te lezen.

#5 pluto

pluto

Master Developer

• Leden
  • PipPipPipPipPip
  • 663 berichten

Geplaatst op 19 augustus 2014 - 21:05

Ja klopt ik had een schema want heb vandaar uit de print gemaakt. Maar vroeger zat ik in de living en heb nu in mijn verlof een bureau gemaakt waar ik nu zit met de computer en elektronica en in die verhuis is dit spoorloos. Maar de voeding is het zelfde al in de cursus Pic Basic. Maar ik vraag mij af, of ik dit niet kan maken zonder een pic. Maar ik vrees ervoor. Dus bij 1 stamp naar beneden zit je in eerste en dan naar boven 2 de ... 6 de, dus die stamp naar benden kan 1 ste zijn  ofwel gewoon een versnelling lager en dat zou kunnen een probleem vormen.

#6 pluto

pluto

Master Developer

• Leden
  • PipPipPipPipPip
  • 663 berichten

Geplaatst op 24 augustus 2014 - 17:54

Het probleem gevonden. Ik heb de 7805 niet op de juiste manier kunnen monteren (plaats gebrek),en die is beginnen trillen. Ik zal het iets anders moeten aan pakken.

#7 pluto

pluto

Master Developer

• Leden
  • PipPipPipPipPip
  • 663 berichten

Geplaatst op 24 augustus 2014 - 17:56

Het probleem gevonden. Ik heb de 7805 niet op de juiste manier kunnen monteren (plaats gebrek),en die is beginnen trillen en losgekomen. Ik zal het iets anders moeten aan pakken.

Bijgevoegde Bestanden

#8 pascalbianca

pascalbianca

Webmaster/Admin

• Webmaster
  • 4369 berichten
Inzender

Geplaatst op 24 augustus 2014 - 20:17

Ik zie op foto 2 dat je die 7805 met zijn pootjes niet echt goed gesoldeerd hebt.
Pootje 2 (de ground) heb je aan 2 zijde gesoldeerd dat is goed maar de in en uitgang heb je dat niet.
Als ik nog een tip mag meegeven, ik zie op de foto's dat je een koelplaatje zowel op de voor als achterkant hebt zitten.
Die achter op is goed maar die voorste heeft niet veel nut.

Om dat trillen te voorkomen indien je plaats gebrek zou hebben zou je deze koel blokjes kunnen gebruiken, die hebben pinnetjes van onder om in je printplaat te zetten, dan heeft hij iets meer grip.
Bijlage  SK-29-25.jpg   19,2K   0 downloadsBijlage  To-220_Clip_18CW.jpg   33,47K   0 downloads

#9 pluto

pluto

Master Developer

• Leden
  • PipPipPipPipPip
  • 663 berichten

Geplaatst op 24 augustus 2014 - 21:20

thx voor de tip. Zal even navraag doen voor deze koelblokjes met pennetjes

het plaatje dat je kan zien vooraan is het metaal van de 7805 zelf

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 lid(leden), 0 bezoeker(s), 0 anonieme gebruikers

Inloggen

Untitled 1

Met dank aan Jürgen voor de jarenlange inzet van visualbasic.be (anno dec 2000)
Met dank aan Mike en Ronneke voor de jarenlange inzet van vbib.be (anno dec 2010)
Met dank aan PascalBianca voor de jarenlange inzet van vbib.be (anno dec 2016)