Springen naar inhoud

- - - - -

.Dot Opent Een Nieuw .Doc Bestand Maar Start Formulieren Niet Op.

• Log in a.u.b. om te beantwoorden
Er zijn 2 reacties in dit onderwerp

#1 joerivda

joerivda

Starting Developer

• Leden
  • 1 berichten
    Laatst bezocht 18 apr 2014 16:42

Geplaatst op 17 april 2014 - 21:00

Hallo,

ik ben volledig nieuw op het forum, en zit met volgende vraag. Eerst en vooral, alle codes die ik hier heb, zijn stukjes gevonden op het internet, op jullie forum (waarvoor dank) enz. Waarschijnlijk is dit ook niet de perfecte manier van werken, maar als aller eerste projectje ben ik al blij dat het werkt :)!

Ik bezit een bundel die ik tot op vandaag met de hand moet invullen. Ik nam al de tekst over en wens deze nu te digitaliseren. Ik maakte een template test.dot aan, voegde hierin de bundel maakte, in de word applicatie vbeditor, een viertal formulieren (frm1; frm2; frm3 en frm4) met invulvelden en liet dit alles eens testdraaien, het werkte naar behoren,...

Nu als ik mijn test.dot via de verkenner open, wordt een nieuw document geopend document1.doc maar de formulieren frm1,... openen niet.

hoe kan ik dit oplossen?

Zien jullie graag al stukje code?

Met vriendelijke groeten,

Vanden Abeele Joeri

#2 tromt

tromt

Professional Developer

• Leden
  • PipPipPipPip
  • 303 berichten
    Laatst bezocht 17 apr 2018 10:02
  • LocatieRijen (NB)

Geplaatst op 18 april 2014 - 14:56

Snap er niks van. Wat voor "bundel"? Programmeren in Word? Ook geen idee wat je concreet wilt bereiken . . . . .stukje code zou kunnen helpen . . .

#3 guest_BESLO_*

guest_BESLO_*
  • Gasten
    Laatst bezocht

Geplaatst op 20 april 2014 - 13:47

In welke versie van Word werk je?
Vanaf versie 2007 kan je bvb een sjabloon met macro's niet meer bewaren als een .dotx of .dot maar moet je dit doen als een .dotm template (sjabloon).
Alleen dan kan je nieuwe documenten maken op basis van jouw sjabloon MET werkende macro's.

indien die macro's ook daarna nog gebruikt moeten worden (in dat nieuwe bestand) dan moet je dit bewaren als een "macro enabled" bestand (.docm).

Hetzelfde geld trouwens ook voor Excel bestanden (maar dan met xl* in de extensie).

Microsoft heeft dat ooit ingevoerd in een poging om komaf te maken met allerlei macro-virussen die de ronde deden (en spijtig genoeg nog steeds doen).

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 lid(leden), 0 bezoeker(s), 0 anonieme gebruikers

Inloggen

Untitled 1

Met dank aan Jürgen voor de jarenlange inzet van visualbasic.be (anno dec 2000)
Met dank aan Mike en Ronneke voor de jarenlange inzet van vbib.be (anno dec 2010)
Met dank aan PascalBianca voor de jarenlange inzet van vbib.be (anno dec 2016)