Springen naar inhoud

* * * * * 1 stemmen

Nieuw Domotica Project , Vervanger Van Het Eerste Project.

Domotica picbasic print

• Log in a.u.b. om te beantwoorden
Er zijn 5 reacties in dit onderwerp

#1 pascalbianca

pascalbianca

Webmaster/Admin

• Webmaster
  • 4281 berichten
    Laatst bezocht gisteren, 08:54
  • LocatieSusteren, Nederland, Midden Limburg.
Inzender

Geplaatst op 18 maart 2014 - 11:03

We zijn nu al een behoorlijk tijd verder na mijn eerste project van Domotica dat werd gestuurd door VB.net.
Alleen helaas beviel mij het project niet geheel.
Reden.:
  • Moest een aparte pc gebruiken om het geheel aan te sturen.
  • Grote onderdelen nodig.
  • Dubbel werk i.v.m. programmeren.
Dus weer opnieuw aan de teken tafel gaan zitten ,de laatste tijd, wat we wel wilde.
Conclusie.:
  • Hoofdbesturing centraal maken , wat bediening en toegang makkelijker maakt.
  • Onderdelen proberen zo klein mogelijk te houden.
  • 1 malig programmeren (eventueel uitbreidingen , zullen wel erin gezet moeten worden, maar het is een kwestie van code bij plaatsen).
De hoofdbesturing is afgelopen week volledig getest op het breadboard en werk zoals ik had gehoopt dat het zou werken.

Bijlage  IMAG0279.jpg   224,91K   7 downloads

Op de foto ziet men dus de hoofdbesturings unit.
Deze is voorzien van 2 I/Q extenders , hiermee breid ik de poort van mijn IC uit met 16 stuks.
Een 18F4620, hier heb ik voor gekozen vanwege het geheugen, hier zal alleen de code in komen.
Een EEProm , deze word gebruikt om alle images voor menu, knoppen enz.. in op te slaan, zodat de 18F4620 hiermee niet belast word.
Een I2C Clock/Calendar 240b-RAM IC, zegt al genoeg deze kan tijd/datum tonen maar ik kan hem ook gebruiken voor kalender enz., tevens voorzien van en batterij die het geheugen vast houd indien de stroom onderbroken zou worden voor een of andere reden.
Een PID sensor , deze schakelt het scherm uit indien deze geen mensen/dieren detecteert.
Een Temperatuur/Luchtvochtigheidsmeter.
En voor alle externe hardware aan te sturen/bedienen zal of via kabel/ 433 mHz of IR gaan.
Dit geheel word bediend via een GLCD scherm met touchscreen.

Alle hardware door het gehele huis zal niet meer gevoed worden van aparte voedingen maar van 1 centrale voeding van 13.6V/ 9Amp. dit zal ruim voldoende zijn , zelfs iets teveel, maar goed beter teveel als te weinig ;)

[Update 21-3-2014]

Op de print van het touchscreen uit te lezen , is nu alles op print klaar.
Alles even op een plankje gezet zodat ik niet de prints meer hoef vast te pakken en dat alles mooi bijeen blijft.
De tijd is niet correct die moet nog opnieuw ingesteld worden.

Bijlage  IMAG0008.jpg   112,91K   5 downloads

Veranderd door pascalbianca, 21 maart 2014 - 19:28.
Update!!

Wat is het gezegde in Ontwikkeling van software.: Er zijn vele wegen die naar Rome leiden, de kunst is de goede te vinden.
email : pascalbianca@vbib.be
of email : webmaster@vbib.be
MSN.:: pmhaschuffelers@hotmail.com
Volg ook mijn Raspberry Pi Blog.:: link

Geplaatste afbeelding

Huisregels - Tutorials - VS 2012 Express - Keybinding Posters - Code Tags gebruiken - LessThenDot - MSDN

*** If you like you're solution or appriciate the crew's effort, please click on the facebook like or the Google + button ***

#2 pascalbianca

pascalbianca

Webmaster/Admin

• Webmaster
  • 4281 berichten
Inzender

Geplaatst op 21 maart 2014 - 19:30

Bijgewerkt.

Wat is het gezegde in Ontwikkeling van software.: Er zijn vele wegen die naar Rome leiden, de kunst is de goede te vinden.

Geplaatste afbeelding

Huisregels - Tutorials - VS 2012 Express - Keybinding Posters - Code Tags gebruiken - LessThenDot - MSDN

*** If you like you're solution or appriciate the crew's effort, please click on the facebook like or the Google + button ***

#3 thijs

thijs

Master Developer

• Leden
  • PipPipPipPipPip
  • 539 berichten
    Laatst bezocht 19 sep 2016 20:53
  • LocatieOude Tonge

Geplaatst op 29 mei 2014 - 00:35

Echt leuk om te lezen pascalbianca!
Jeuj (:

#4 pascalbianca

pascalbianca

Webmaster/Admin

• Webmaster
  • 4281 berichten
Inzender

Geplaatst op 29 mei 2014 - 00:47

Ja maar ben dus al ruim 2 maanden bezig om die touch panel aan de praat te krijgen.
Op het breadboard was geen vuiltje aan de lucht en omgezet op prints wilt het niet meer werken.
Heb vandaag een andere print vanuit China ontvangen met een andere IC om die touch pannel aan de praat te krijgen, kijken hoe dat verloopt.

Geplaatste afbeelding

#5 glda19

glda19

Senior Developer

• Leden
  • PipPipPip
  • 190 berichten
    Laatst bezocht 24 mrt 2017 20:14

Geplaatst op 12 november 2016 - 22:16

sorry dat ik het moet zeggen ziet er mooi uit. Maar kan allemaal met raspberry pi gedaan worden. Via draadloos.

#6 Damic

Damic

Professional Developer

• Leden
  • PipPipPipPip
  • 495 berichten
    Laatst bezocht 21 mrt 2017 18:04
  • LocatieMechelen (BE)

Geplaatst op 21 november 2016 - 12:31

pi is zo groot ;) neem dan een esp module, ben je ineens draadloos en low power bezig. Ow en niet iedereen wil alles draadloos. Heeft voordelen maar ook nadelen

Ook met taq Domotica, picbasic, print voorzien

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 lid(leden), 0 bezoeker(s), 0 anonieme gebruikers

Inloggen

Untitled 1

Met dank aan PascalBianca die tot op heden alles bijhoud sinds anno dec 2010)
Met dank aan Jürgen voor de jarenlange inzet van visualbasic.be (anno dec 2000)
Met dank aan Mike en Ronneke voor de jarenlange inzet van vbib.be (anno dec 2010)
vbib.be - vbnet.be - vbdotnet.be - visualbasic.be