Springen naar inhoud

- - - - -

Wie Maakt Mij Een Gui Voor Mijn Lievelingsprogrammeer Taal ?

GUI project hobby

• Log in a.u.b. om te beantwoorden
Er zijn 2 reacties in dit onderwerp

#1 clementgermain

clementgermain

Starting Developer

• Leden
  • 2 berichten
    Laatst bezocht 01 dec 2013 23:10

Geplaatst op 01 december 2013 - 01:07

Hey,

Ik zoek iemand die net zo graag een uitdaging aan gaat als mezelf. Ik schreef mijn eerste programma 32 jaar geleden ...

Ik werk nog in een oudere DOS taal, doch ik kan alles wat niet kan via die programmeertaal zelf aan via gebruik van externe programma's.

Nu blijf ik steeds met hetzelfde probleem zitten. Mijn programma is een dosprogramma en dus gelimiteerd tot een interface van 80 op 32 tekens. Geen fonts, geen verschillende grootte's, geen grafische zaken zoals lijnen, cirkels enz ...

Nu heb ik een project opgesteld voor een programma, geschreven in een programmeertaal voor Windows (Visual basic of een andere taal) die eigenlijk de interface voor mijn programma's gaat zijn.

Mijn programma maakt opdrachtbestandjes aan met daarin opdrachten om lijnen te tekenen, rechthoeken, cirkels te zetten, afbeeldingen, tekst enz met de nodige waardes zoals positie, kleur, enz ./..

Het te maken GUI programma kijkt continu naar deze bestandjes en zodra er eentje is leest hij het in en voert de opdrachten uit.

Zo kan mijn prog via aanmaken van tekstbestandjes toch in windows (in een andere window) een grafische interface hebben.

Het programma moet eveneens het toetsenbord én muis monitoren en elke actie in een bestandje wegschrijven dat mijn programma inleest.

Wie ziet deze uitdaging zitten ? Het is een uniek project om een programmeertaal van 1987 toch een GUI te bezorgen ...

Ik heb een PDF met een gedetailleerde beschrijving hoe het programmaatje zou moeten werken, deze zet ik hier in bijlage

Wie helpt deze programmeerveteraan ?

Thx op voorhand !

Bijgevoegde Bestanden

#2 Thor

Thor

Starting Developer

• Leden
  • 27 berichten
    Laatst bezocht

Geplaatst op 01 december 2013 - 21:08

Bestaat al:
FlagShip
XBase++

#3 clementgermain

clementgermain

Starting Developer

• Leden
  • 2 berichten
    Laatst bezocht 01 dec 2013 23:10

Geplaatst op 01 december 2013 - 22:06

Ik ken deze compilers wel, doch een bestaand programma converteren is heksenwerk. Onder andere de tientallen externe programma's (command liners) die ik nu gebruik aan roepebn van uit die "nieuwe taal" is een risico, gezien vele waarschijnlijk problemen zullen geven.

Om enkel de user interface in een windows vorm te krijgen ipv een dos scherm is wat ik zoek een veel eenvoudigere oplossing dan een applicatie van 200.000 lijnen te converteren naar een nieuwe compiler.

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 lid(leden), 0 bezoeker(s), 0 anonieme gebruikers

Inloggen

Untitled 1

Met dank aan Jürgen voor de jarenlange inzet van visualbasic.be (anno dec 2000)
Met dank aan Mike en Ronneke voor de jarenlange inzet van vbib.be (anno dec 2010)
Met dank aan PascalBianca voor de jarenlange inzet van vbib.be (anno dec 2016)