Springen naar inhoud

- - - - -

Vijver Projecten.

Vijver eiwitafschuimer koi tuin

• Log in a.u.b. om te beantwoorden
Geen reacties in dit onderwerp

#1 pascalbianca

pascalbianca

Webmaster/Admin

• Webmaster
  • 4382 berichten
    Laatst bezocht 05 feb 2020 07:09
  • LocatieSusteren, Nederland, Midden Limburg.
Inzender

Geplaatst op 22 augustus 2013 - 18:39

Ik heb weer eens wat liggen knutselen voor de vijver.
Aangezien ik veel koi's heb vond ik een eiwitafschuimer wel interessant.
Deze heeft alleen maar voordelen op 1 nadeel de prijs ;)
Nou ik heb 2 soorten eiwitafschuimers gemaakt, een met een toren en een met een petfles.

Nou na een halve dag proefdraaien met mijn zelfbouw eiwit afschuimers is het resultaat zeer goed.
Een eiwitafschuimer heeft alleen voordelen, deze haalt actieve stoffen zoals oa eiwitten, aminozuren, kleurstoffen, vetzuren, vetten, koolhydraten, enzymen, detergentia en verschillende anorganische stoffen waaronder koperionen eruit. In feite zijn dit dus de potentiële vervuilers van ons water. Verder zou hij ook medicijnen en fijn zweefvuil uit het water kunnen halen.

In de foto wat ik heb genomen van het resultaat zou je al afvragen dat het vijverwater in het linker glas schoon is, maar wat de eiwitafschuimer eruit haalt is in het middelste glas te zien en rechts is uiteraard wat dan weer netjes terug de vijver in gaat.
Bijlage  IMAG0209.jpg   118,52K   1 downloads

De werking van beide is hieronder te zien.:
Deze opname is van de eiwitafschuimer in torenvorm genomen.
Deze bevat van binnen filterballetjes en kegeltjes en van onder een dubbele pijpje die scheef is gemaakt en afgesloten voorzien van gaatjes.
Helemaal op de bodem zitten 2 zuustof ballen om het geheel nog eens extra te laten schuimen.

Uiteraard zijn dit maar proef opstellingen dus zo blijven ze niet staan voor altijd, denk dat ze tot de winter zo blijven staan en kan ik in de winter aan een nieuw model beginnen.

Deze opname is van een eiwit afschuimer die gemaakt is van een petfles.
Je ziet tis maar eenvoudig maar werking even goed.
2 zuurstof ballen die net onder de petfles zitten en zodanig schuim maakt dat deze via het pijpje weg loopt naar een emmer.
Je ziet dat je die emmer beter niet kunt drinken :P

Ook met taq Vijver, eiwitafschuimer, koi, tuin voorzien

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 lid(leden), 0 bezoeker(s), 0 anonieme gebruikers

Inloggen

Untitled 1

Met dank aan Jürgen voor de jarenlange inzet van visualbasic.be (anno dec 2000)
Met dank aan Mike en Ronneke voor de jarenlange inzet van vbib.be (anno dec 2010)
Met dank aan PascalBianca voor de jarenlange inzet van vbib.be (anno dec 2016)