Citeren
Voor zover ik het begrepen heb...
.Dispose zorgt ervoor dat er terug
resources vrij komt (al dan niet werkgeheugen

)
Dispose() methode verwijdert permanent alle bronnen ((niet) beheerd) uit het geheugen voor opruimen en de resource zijn niet meer aanwezig voor verdere verwerking.
Citeren
- Maakt het een programma trager indien dit niet gebeurd, na bepaalde handelingen zeg maar...?
Als je te weinig geheugen zou krijgen wel ja , zo niet ga je niet veel merken ervan.
Citeren
- Is het nuttig om Tableadapters te Dispose'en;
Op een formulier van mij worden courant (50 keer per dag ong) bij 2 adapters Inserts/Updates/Deletes gedaan, zou ik telkens het eind van hun opdracht een .Dispose gebruiken? Het formulier blijft de hele tijd open. Hoewel ik bij hun opdracht steeds zeg ta = New tableadapter.
Als je steeds een nieuwe tableadapter aan maakt , ja dan kun je dat beter wel doen, maar waarom telkens steeds een nieuwe aanmaken? maak die globaal en roep ze steeds terug als je een insert/update/delete doet.
Citeren
- Wanneer ik een formulier sluit, worden dan alle items automatisch gedisposed?
Ja en nee, indien je alles correct afsluit in je commando's , ja dan worden alle items automatisch gedisposed, maar vergeet je iets per abuis niet goed af te sluiten dan blijft het wel in het geheugen staan.