Springen naar inhoud

- - - - -
VS 2012 SOLVED

Dispose Tableadapter?

VS2012 Dispose

• Log in a.u.b. om te beantwoorden
Er zijn 2 reacties in dit onderwerp

#1 Hypenate

Hypenate

Guru Developer

• Moderators
  • 1189 berichten
    Laatst bezocht 26 May 2014 17:25
  • LocatieSint-Truiden
Inzender

Geplaatst op 08 March 2013 - 14:34

Vraagjes over Dispose.

Voor zover ik het begrepen heb...
.Dispose zorgt ervoor dat er terug resources vrij komt (al dan niet werkgeheugen ;))

- Maakt het een programma trager indien dit niet gebeurd, na bepaalde handelingen zeg maar...?

- Is het nuttig om Tableadapters te Dispose'en;
Op een formulier van mij worden courant (50 keer per dag ong) bij 2 adapters Inserts/Updates/Deletes gedaan, zou ik telkens het eind van hun opdracht een .Dispose gebruiken? Het formulier blijft de hele tijd open. Hoewel ik bij hun opdracht steeds zeg ta = New tableadapter.

- Wanneer ik een formulier sluit, worden dan alle items automatisch gedisposed?
1. Lees zeker onze huisregels en gebruik code-tags indien nodig
2. Indien je vraag correct beantwoord is, gelieve dit te melden in de post
-
3. We zijn allemaal vrijwilligers, keep it cool

#2 pascalbianca

pascalbianca

Webmaster/Admin

• Webmaster
  • 4091 berichten
    Laatst bezocht 23 Jul 2014 09:06
  • LocatieSusteren, Nederland, Midden Limburg.
Inzender

Geplaatst op 16 March 2013 - 05:52

Citeren

Voor zover ik het begrepen heb...
.Dispose zorgt ervoor dat er terug resources vrij komt (al dan niet werkgeheugen ;))

Dispose() methode verwijdert permanent alle bronnen ((niet) beheerd) uit het geheugen voor opruimen en de resource zijn niet meer aanwezig voor verdere verwerking.

Citeren

- Maakt het een programma trager indien dit niet gebeurd, na bepaalde handelingen zeg maar...?

Als je te weinig geheugen zou krijgen wel ja , zo niet ga je niet veel merken ervan.

Citeren

- Is het nuttig om Tableadapters te Dispose'en;
Op een formulier van mij worden courant (50 keer per dag ong) bij 2 adapters Inserts/Updates/Deletes gedaan, zou ik telkens het eind van hun opdracht een .Dispose gebruiken? Het formulier blijft de hele tijd open. Hoewel ik bij hun opdracht steeds zeg ta = New tableadapter.

Als je steeds een nieuwe tableadapter aan maakt , ja dan kun je dat beter wel doen, maar waarom telkens steeds een nieuwe aanmaken? maak die globaal en roep ze steeds terug als je een insert/update/delete doet.

Citeren

- Wanneer ik een formulier sluit, worden dan alle items automatisch gedisposed?

Ja en nee, indien je alles correct afsluit in je commando's , ja dan worden alle items automatisch gedisposed, maar vergeet je iets per abuis niet goed af te sluiten dan blijft het wel in het geheugen staan.

Wat is het gezegde in Ontwikkeling van software.: Er zijn vele wegen die naar Rome leiden, de kunst is de goede te vinden.
email : pascalbianca@vbib.be
of email : webmaster@vbib.be
MSN.:: pmhaschuffelers@hotmail.com
Volg ook mijn Raspberry Pi Blog.:: link

Geplaatste afbeelding

Huisregels - Tutorials - VS 2012 Express - Keybinding Posters - Code Tags gebruiken - LessThenDot - MSDN

*** If you like you're solution or appriciate the crew's effort, please click on the facebook like or the Google + button ***

#3 Hypenate

Hypenate

Guru Developer

• Moderators
  • 1189 berichten
    Laatst bezocht 26 May 2014 17:25
  • LocatieSint-Truiden
Inzender

Geplaatst op 16 March 2013 - 14:14

Thx Pascal! :)
1. Lees zeker onze huisregels en gebruik code-tags indien nodig
2. Indien je vraag correct beantwoord is, gelieve dit te melden in de post
-
3. We zijn allemaal vrijwilligers, keep it cool

Ook met taq VS 2012 SOLVED, VS2012, Dispose voorzien

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 lid(leden), 0 bezoeker(s), 0 anonieme gebruikers

Inloggen

[VS 2012 SOLVED] Untitled 1

Hosting provided by Combell
Met dank aan J├╝rgen voor de jarenlange inzet van visualbasic.be (anno dec 2000)
Met dank aan Mike en Ronneke voor de jarenlange inzet van vbib.be (anno dec 2010)
vbib.be - vbnet.be - vbdotnet.be - visualbasic.be