Springen naar inhoud

- - - - -
Solved

Rapporten Printen

VBA Report Printing

• Log in a.u.b. om te beantwoorden
Er zijn 1 reacties in dit onderwerp

#1 mattijsstuijk

mattijsstuijk

Junior Developer

• Leden
  • PipPip
  • 71 berichten
    Laatst bezocht 07 aug 2013 12:06

Geplaatst op 07 maart 2013 - 12:22

hallo

Ik zit met een probleempje. Ik heb een programma in vb.net gemaakt die werkt en deze stuurt door middel van een knopje mijn resultaten naar een database in access. In die database heb ik een rapport aan gemaakt voor de tabel waar mijn resultaten in komen te staan. Nu zou ik graag, als ik een nieuwe klant met de waarden van mijn prog invoer in de tabel (komt onder de vorige resultaten) graag voor elke rij een appart rapport maken/ afdrukken. want als ik nie meerdere rijen aan info heb en mijn rapport wil afdrukken, drukt hij ze allemaal af of zou ik moeten kiezen welke pagina's wel af te drukken. aangezien er honderden gegevens in komen te staan wil ik het kiezen van de paginas liever niet gebruiken. Ik denk wel dat dit gemakkelijker kan maar vind nergens hoe.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen, mochten er nog vragen zijn, stel ze gerust.

mvg

mattijs stuijk

#2 guest_BESLO_*

guest_BESLO_*
  • Gasten
    Laatst bezocht

Geplaatst op 17 maart 2013 - 14:57

Afgaande op jouw vraag denk ik dat je het best zou werken met een parameter query (een query waarin je om, in jouw geval, de naam/ID van die klant vraagt).
Je rapport zou dan moeten werken op basis van die query en niet rechtstreeks van op de tabel.
Wanneer je dan je rapport open doet, zal je gevraagd worden om de nodige input (de naam of de ID van die klant) waarna enkel de records voor die klant afgedrukt zullen worden.

Ook met taq Solved, VBA, Report, Printing voorzien

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 lid(leden), 0 bezoeker(s), 0 anonieme gebruikers

Inloggen

[Solved] Untitled 1

Met dank aan Jürgen voor de jarenlange inzet van visualbasic.be (anno dec 2000)
Met dank aan Mike en Ronneke voor de jarenlange inzet van vbib.be (anno dec 2010)
Met dank aan PascalBianca voor de jarenlange inzet van vbib.be (anno dec 2016)