Springen naar inhoud

- - - - -
DB VB6

Backup Database

Solved Backup VB6

• Log in a.u.b. om te beantwoorden
Er zijn 2 reacties in dit onderwerp

#1 pluto

pluto

Master Developer

• Leden
  • PipPipPipPipPip
  • 663 berichten
    Laatst bezocht 28 jan 2018 21:10

Geplaatst op 27 januari 2013 - 00:52

Heeft er iemand een gedacht gewoon in woorden hoe ik het best zou aanpakken.
Ik heb een database programma op de laptop waar ik dus gegevens kan invoeren.
Nu wil ik die gegevens op het einde van de dag op een stick zetten vb 10 bons (records) dit is geen probleem.
En dan die gegevens inlezen op de pc. Maar nu komt het probleem, de volgende dag geef ik bv nog 5 bons in en nu zou ik willen dat juist die 5 bons op de stick komen en geen 15 bons.
En dat hij dan die 5 bons er bij plaatst op de pc

#2 pascalbianca

pascalbianca

Webmaster/Admin

• Webmaster
  • 4382 berichten
    Laatst bezocht 26 nov 2018 06:49
  • LocatieSusteren, Nederland, Midden Limburg.
Inzender

Geplaatst op 27 januari 2013 - 21:18

Ik zou anders in een case en lus zetten dat hij moet controleren op de laatste gegevens of die overeen komen als op de stick (bv, tijd/datum/id) indien die op je pc nieuwer zijn dan die van de stick dan stick gegevens wissen en nieuwe data plaatsen, indien hetzelfde niks doen.

#3 pluto

pluto

Master Developer

• Leden
  • PipPipPipPipPip
  • 663 berichten
    Laatst bezocht 28 jan 2018 21:10

Geplaatst op 27 januari 2013 - 22:34

Thx voor je reactie Pascal,  Ik zit in die richting te denken: Gegevens invoeren op de laptop en telkens in een special veld een x plaatsen. de records met in het special veld een x, In een 2de bestand plaatsen, en dit bestand dan op de stick plaatsen.En de records van het bestand die op de laptop staat, al de records met een x de x wegdoen of iets anders in plaatsen. En dan de gegevens van de stick plaatsen in het bestand van de pc en het bestand die op de stick staat verwijderen. Op deze methode kan je dan zeggen als je de backup maakt. Er zijn zoveel bons overgezet op de stick. En bij inlezen van de stick op de pc, kan je dan zeggen er zijn zoveel bons toegevoegd. Maar dit alles zal ik maken met de vb6 want in het .net zie ik dat niet echt zitten. Heb nog wel wat problemen met die 64 bit en VB6 maar los het dan anders op bv die dbgrid heeft problemen, los dat dan wel op met een listbox

groetjes Pluto

Ook met taq DB VB6, Solved, Backup, VB6 voorzien

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 lid(leden), 0 bezoeker(s), 0 anonieme gebruikers

Inloggen

[DB VB6] Untitled 1

Met dank aan Jürgen voor de jarenlange inzet van visualbasic.be (anno dec 2000)
Met dank aan Mike en Ronneke voor de jarenlange inzet van vbib.be (anno dec 2010)
Met dank aan PascalBianca voor de jarenlange inzet van vbib.be (anno dec 2016)