Springen naar inhoud

- - - - -

Zitjes

• Log in a.u.b. om te beantwoorden
Er zijn 2 reacties in dit onderwerp

#1 Profile

Profile

Junior Developer

• Leden
  • PipPip
  • 52 berichten
    Laatst bezocht 14 nov 2014 22:46

Geplaatst op 21 januari 2013 - 19:20

Hallo iedereen,

ik zou graag een seat reservation programma maken.Maar ik weet niet hoe ik er moet aan beginnen.

Ik zou graag met een database werken.

Wanneer een persoon een stoeltje selecteert moet deze rood worden dit werkt natuurlijk wel. Maar dan als hij de nodige stoeltjes aangeduid heeft dan moeten deze in een database opgeslaan worden, en wanneer ik dan de volgende keer mijn programma run dat deze rood blijven en niet terug beschikbaar zijn.

Kan er mij iemand uitleg geven hoe ik er best aan begin?

#2 Johnny

Johnny

Senior Developer

• Leden
  • PipPipPip
  • 194 berichten
    Laatst bezocht 04 sep 2021 15:28

Geplaatst op 22 januari 2013 - 17:23

Ik zou eerst eens duidelijk op papier zetten wat precies de bedoeling is.
Ik ga er even vanuit dat dit over een reservering gaat van stoelen in een bioscoop?
Je hebt het over zitjes, deze staan waarschijnlijk in een (bioscoop) zaal, heeft de bioscoop meerdere zalen,kunnen er meerdere voorstellingen per dag zijn waar mensen stoelen kunnen reserveren. enz.
Dus hoe je er het best aan kan beginnen is dit soort zaken voor je eigen helder te hebben en wordt het voor ons ook een stuk makkelijke rom je te helpen.

#3 Profile

Profile

Junior Developer

• Leden
  • PipPip
  • 52 berichten
    Laatst bezocht 14 nov 2014 22:46

Geplaatst op 23 januari 2013 - 17:06

Bericht bekijkenJohnny, op 22 januari 2013 - 17:23, zei:

Ik zou eerst eens duidelijk op papier zetten wat precies de bedoeling is.
Ik ga er even vanuit dat dit over een reservering gaat van stoelen in een bioscoop?
Je hebt het over zitjes, deze staan waarschijnlijk in een (bioscoop) zaal, heeft de bioscoop meerdere zalen,kunnen er meerdere voorstellingen per dag zijn waar mensen stoelen kunnen reserveren. enz.
Dus hoe je er het best aan kan beginnen is dit soort zaken voor je eigen helder te hebben en wordt het voor ons ook een stuk makkelijke rom je te helpen.

Beste,

Het is inderdaad voor een bioscoop. Het is 1 zaal en 1 film per dag.

aantal stoelen = 200
Stoel word in programma weergegeven met een button. naamgeveing => button1,button2,button3,...zie bijlage
Ik maak gebruik van een database waarin de stoeltjes elk hun nummer heb van 1 tot 200.
En ook staat er in de database een 0 of een 1 : 0=vrij,1=bezet.

Nu zou ik graag in mijn Page_load een query hebben die kijkt in de database welke stoelen er op "0" staan die dus vrij zijn en die dan te kleuren in het groen.

Dit is mijn grootste probleem.

Mijn gedacht was om alles in een for loop te steken van 1 tot 200 en zo mijn zitjes in database te overlopen maar hier loop ik vast.

Kan iemand mij helpen?

Bijgevoegde Bestanden

• Bijlage  1.PNG   8,68K   4 downloads
  • Bijlage  2.PNG   7,95K   3 downloads

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 lid(leden), 0 bezoeker(s), 0 anonieme gebruikers

Inloggen

Untitled 1

Met dank aan J├╝rgen voor de jarenlange inzet van visualbasic.be (anno dec 2000)
Met dank aan Mike en Ronneke voor de jarenlange inzet van vbib.be (anno dec 2010)
Met dank aan PascalBianca voor de jarenlange inzet van vbib.be (anno dec 2016)