Springen naar inhoud

- - - - -
VS 2012

Backup Revisited

VS2012 Backup Database SDF

• Log in a.u.b. om te beantwoorden
Er zijn 1 reacties in dit onderwerp

#1 rob luttge

rob luttge

Senior Developer

• Leden
  • PipPipPip
  • 164 berichten
    Laatst bezocht 15 okt 2014 10:51

Geplaatst op 21 januari 2013 - 17:12

Goedemiddag allemaal,

Met het schaamrood op de kaken moet ik toch nog eens op dit onderwerp terug komen. Ik heb jullie advies gevolgd en ben nu in staat om de sdf database die in de werkdirectory van de applicatie staat (bv C:\Biblioheek\ waar in twee bestanden staan: Bibliotheek .exe en Bibliotheek.sdf. Daarnaast een directory C:\BibliotheekBackup\. Als de gebruiker op backup klikt wordt de bibliotheek.sdf van C:\Biblioheek\ naar de backup directory gekopieerd en er wordt een datum string aan de file naam gehangen (Bv Bibliotheek-21-01-13.sdf. Wanneer de gebruiker op restore drukt kan hij mbv een openfiledialog de gewenste sdf versie selecteren en die wordt vervolgens naar de originel locatie als bibliotheek.exe teruggeschreven. het System.IO.File.Copy heeft als tweede parameter true dus bestanden zouden moeten overschreven? Iemand een idee? Het kopieeren verloopt volgens mij probleemloos, maar na elke restore poging krijg ik een lege database terug, terwijl ik hem wel degelijk gevuld had met wat testinput Dank. Rob

#2 Benno

Benno

R.I.P.

• Leden
  • PipPipPipPipPip
  • 949 berichten
    Laatst bezocht 08 mrt 2018 20:32
  • LocatieGyor, Magyarország

Geplaatst op 22 januari 2013 - 09:35

Een kopie van databasefiles naar dezelfde harde schijf zou ik geen solide backupstrategie durven noemen.
Dat is een Is maximaal goed om een zeer tijdelijke kopie op te slaan.

Is het .sdf  bestand in gebruik bij het kopieren naar het "backup" bestand?
Is één van beide .sdf  bestand in gebruik bij het kopieren van het "backup" bestand?

Bericht bekijkenrob luttge, op 21 januari 2013 - 17:12, zei:

Het kopieeren verloopt volgens mij probleemloos
Hoe test je dat?

Bericht bekijkenrob luttge, op 21 januari 2013 - 17:12, zei:

terwijl ik hem wel degelijk gevuld had met wat testinput
En hoe test je dat?

Toon ook de relevante code, i.p.v. te vertellen wat je denkt dat je code doet.
Daar kan al een verschil zitten (ik merk dat mijn code regelmatig iets anders uitvoert dan wat ik dacht geschreven te hebben, doorgaans - altijd eigenlijk- heeft de code het bij het rechte eind).

Ook met taq VS 2012, VS2012, Backup, Database, SDF voorzien

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 lid(leden), 0 bezoeker(s), 0 anonieme gebruikers

Inloggen

[VS 2012] Untitled 1

Met dank aan Jürgen voor de jarenlange inzet van visualbasic.be (anno dec 2000)
Met dank aan Mike en Ronneke voor de jarenlange inzet van vbib.be (anno dec 2010)
Met dank aan PascalBianca voor de jarenlange inzet van vbib.be (anno dec 2016)